Jouluista keskustelua 2024
› Foorumit › Joulujutut › Jouluista keskustelua 2024
- Tämä aihe sisältää 102 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 1 päivä, 1 tunti sitten Punatonttu toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
12.11.2024, 10:29 #6959PunatonttuAvainmestariAiheen aloittaja
Nyt joulu näkyy ja kuuluu
Isänpäivä on ohi, ja se näkyy eri paikoissa joulumainoksina. Näinhän se on ollut “aina”. Nautin tästä, kun joulua kuuluu ja näkyy. Lukuisat eri mainokset mm televisiossa. Myös kaikki muu joulumainonta nousee esiin. Ihana seurata näitä ja varsinkin odottaa mikä jää eniten mieleen.
Itselläni on aamuisin tapana laittaa televisio päälle saadakseni jotain taustamelua. Jotain pientä ääntä siihen ettei ole ihan liian hiljaista. Jouluelokuvia tulee heti aamusta ja sitä meinaa jäädä niitä katselee 😊. Tänä aamuna olikin jo nähty jouluelokuva, mutta joitain voi vaan katsoa uudestaan ja uudestaan 🎄🎁.
Nyt odotan, että ilma vähän viilenisi ja saisimme edes hieman lunta. Tuomaan iloa ja valoa tähän synkkään säähän. Se pieni lumi on niin loistava poistamaan tämän harmauden. Tulee niin eri fiilis itsellekin. Haluaisin niin taas ihailla sitä lumimaisemaa mikä avautuu etupihaltamme. Lunta odotellessa ❄️❄️❄️
Ihanaa tiistaita just sulle 😊
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää.
14.11.2024, 22:54 #6964PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaTorstai toivoa täynnä
Taas se kummasti viikonloppu on jo ihan tuossa huomenna alkamassa. Itse olen tuskaillut yhden huoneen jouluverhojen kanssa. Verhopakettiin kuuluu usea osa, ja näin ollen ne voi laittaa monin tavoin eri osia käyttämällä. On siis kappaa, sivuverhoja salusiinit yms. Liian lyhyt, liian pitkä, yksi kappa lisää kiitos tai jotain. Täytyy vaan laittaa toiset verhot. Ei viitsi verhotanko laitattaa toiselle korkeudelle. Liikaa reikiä reunoille.
Viikonloppuna voisi taas jotain jouluun puuhailla. Leipoa esimerkiksi joku kakku. Myös ostoksilla pitäisi käydä.
Ihanaa torstaita just sulle 😊
18.11.2024, 00:15 #6968PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaAikaista maanantaita
Viikonloppu meni lähes huomaamatta. Aamuyöhön asti piti katsella noita missikisoja. Johonkin 4 asti jaksoi. Sitten tuli unihiekkaa silmiin.
Ystävän kanssa keskusteltiin iltasella. Hän oli katsonut kuviani ja havahtunut siihen että joulu on ihan kohta. Ollaan pitkän matkan ystäviä. Täysin erilaisia joulun suhteen. Hänellä on muut juhlat the juttu.
Joulun eteen on myös ahkeroitu täällä kotona. Sain taas tehtyä vähän ruokaa pakastimeen odottamaan joulua tai muuta hetkeä varten. Kaiken kaikkiaan viikonloppu tuli vietettyä rauhallisesti. Yritän tässä maltilla mennä. On tunnetusti juuri niitä vahvimpia puoliani 😁
Ihanaa maanantaita just sulle 😊
18.11.2024, 23:24 #6982PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaMaanantain mietteet
Tottahan toki otin rennosti. Unohtui vallan se maltilla. Tänään on kaiken muun ohella tehty parit eri laatikot. Kerta sekään ei riittänyt niin tuli tehtyä lihapullia mukavasti. Toki myös se ihan perus päivän ruoka. Mut sainpa taas vähän jouluun laitettua.
Nyt voisi taas opetella sitä malttia olemista. Voisi ajankuluksi ja rentoutumisen takaamiseksi katsoa jonkun jouluelokuvan. Ne on niin kepeitä katsottavia.
20.11.2024, 09:29 #6985LumikettuOsallistujaOlipas aivan ihanaa herätä, kun piha ja metsä hohtavat valkeana ❤️
Joulu on meillä nyt virallisesti aloitettu, sillä olohuone sai ensimmäiset koristeensa, joista ihanin tietysti perinteinen pikkukuusi valoineen 😍 isompaa kuusta odotellessa… Viikonloppuna katseltiin kumppanin kanssa myös syksyn ensimmäinen jouluelokuva ja nyt kun saisi viimeiset koulutyöt valmiiksi, voisi todenteolla keskittyä tähän tunnelmointiin.
20.11.2024, 11:49 #6987PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaOlipas aivan ihanaa herätä, kun piha ja metsä hohtavat valkeana ❤️ Joulu on meillä nyt virallisesti aloitettu, sillä olohuone sai ensimmäiset koristeensa, joista ihanin tietysti perinteinen pikkukuusi valoineen 😍 isompaa kuusta odotellessa… Viikonloppuna katseltiin kumppanin kanssa myös syksyn ensimmäinen jouluelokuva ja nyt kun saisi viimeiset koulutyöt valmiiksi, voisi todenteolla keskittyä tähän tunnelmointiin.
Kyllä se lumi vaan tekee ihmeitä mieleen. Oli oikein ihana avata aamulla verhot, ja valkoinen maa aukeni.Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää.
23.11.2024, 01:24 #6989PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaViikonloppu jälleen
Vastahan se oli ja nyt taas. Sujuvasti tänään otin ja liukastuin. Onneksi ei pahempia vammoja. Se kun jalat lähtee alta, tajuat et nyt mennään nurin, ja mitään et voi tehdä estääksesi tapahtumaa. Samalla toivot ettei kävisi pahasti. Tässä kohtaa alkaa olla tarve eri suojille 😄. Polvet, kädet, pää jne.
Muutamia uusia joulukoristeita tuli hankittua. Sellaista mitä ei vielä ollut. Sain uuden leipäohjeen käsiini. Jospa sitä leipomista vähän viikonloppuna.
Joululahjoja tuli hankittua taasen. Jos sopiva osuu kohdalle, niin eihän sitä voi jättää ostamatta. Näillä osin ollaankin hyvässä vaiheessa. Muutoin joulun suhteen on vähän horrostilaa. Olisi kiva laittaa, mutta vielä ei voi.
Ihanaa viikonloppua just sulle 😊
25.11.2024, 10:34 #6990TapsaOsallistujaTäällä Stuttgartissakin saatiin viime viikolla hieman lunta. Ei se kyllä maassa kauaa pysynyt ja tälle päivälle on taas +17 astetta luvattu lämpöä. Parempi puolisko on askarrellut viikonloppuna hieman joulukoristeita tänne meille. Tulevana keskiviikkona alkavat joulumarkkinat ja sinne olemme työporukalla menossa glögiä hörppimään.
25.11.2024, 16:15 #6992PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaMainiota maanantaita
Ei anneta harmaan ja vetisen sään lannistaa mieltä ja tunnelmaa. Joulua kohti mennään ja 4 viikon päästä ollaan jo jännän äärellä. Silloin onkin monessa perheessä hektisimmät ajat. Viimeisiä valmisteluista työn alla. Joululahjojen paketointia kenties. Osalla perinteenä paistaa kinkku aattoyönä. Kyllä siinä sitä puuhaa riittää.
Black Friday lähestyy ja ostoskaaoksia tiedossa. Siinä ruuhkautuu taas usea piste. Itsellä on aikomus ostaa silmälasit. On taas edellisestä sen pari vuotta. Toki jos näkö pysynyt samana niin ehkä jää väliin. Katsotaan mikä tilanne.
28.11.2024, 10:37 #7045TapsaOsallistujaMainiota maanantaita Ei anneta harmaan ja vetisen sään lannistaa mieltä ja tunnelmaa. Joulua kohti mennään ja 4 viikon päästä ollaan jo jännän äärellä. Silloin onkin monessa perheessä hektisimmät ajat. Viimeisiä valmisteluista työn alla. Joululahjojen paketointia kenties. Osalla perinteenä paistaa kinkku aattoyönä. Kyllä siinä sitä puuhaa riittää. Black Friday lähestyy ja ostoskaaoksia tiedossa. Siinä ruuhkautuu taas usea piste. Itsellä on aikomus ostaa silmälasit. On taas edellisestä sen pari vuotta. Toki jos näkö pysynyt samana niin ehkä jää väliin. Katsotaan mikä tilanne. Ihanaa maanantaita just sulle 😊
Kinkku paistuu aina 23-24 välisenä yönä. Siitä perinteestä ei luovuta. Perinteiset kinkunvalvojaiset siis jälleen tiedossa 😀Black Friday tarjouksineen on omalla tavallaan kiva, mutta jotenkin siinä jälleen korostuu vain kapitalismi ja materialismi. En siis tuomitse ja itsekkin katson, josko joku oikeasti tarvitsemani asia olisi tarjouksessa, mutta valitettavasti monien kohdalla huomaan sen, että on ostettu vain koska halvalla sai.Joululahjat mitä tänä vuonna annamme ovat kaikki itse tehtyjä. Parempi puolisko on ommellut hiirinukkeja ja muuta mukavaa. Itse olen vuoleskellut puisia kahvimukeja, soppakauhan ja veljen tyttärelle olen tehnyt puisen nojatuolin nukelle.28.11.2024, 22:21 #7048PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaMainiota maanantaita Ei anneta harmaan ja vetisen sään lannistaa mieltä ja tunnelmaa. Joulua kohti mennään ja 4 viikon päästä ollaan jo jännän äärellä. Silloin onkin monessa perheessä hektisimmät ajat. Viimeisiä valmisteluista työn alla. Joululahjojen paketointia kenties. Osalla perinteenä paistaa kinkku aattoyönä. Kyllä siinä sitä puuhaa riittää. Black Friday lähestyy ja ostoskaaoksia tiedossa. Siinä ruuhkautuu taas usea piste. Itsellä on aikomus ostaa silmälasit. On taas edellisestä sen pari vuotta. Toki jos näkö pysynyt samana niin ehkä jää väliin. Katsotaan mikä tilanne. Ihanaa maanantaita just sulle 😊
Kinkku paistuu aina 23-24 välisenä yönä. Siitä perinteestä ei luovuta. Perinteiset kinkunvalvojaiset siis jälleen tiedossa 😀Black Friday tarjouksineen on omalla tavallaan kiva, mutta jotenkin siinä jälleen korostuu vain kapitalismi ja materialismi. En siis tuomitse ja itsekkin katson, josko joku oikeasti tarvitsemani asia olisi tarjouksessa, mutta valitettavasti monien kohdalla huomaan sen, että on ostettu vain koska halvalla sai.Joululahjat mitä tänä vuonna annamme ovat kaikki itse tehtyjä. Parempi puolisko on ommellut hiirinukkeja ja muuta mukavaa. Itse olen vuoleskellut puisia kahvimukeja, soppakauhan ja veljen tyttärelle olen tehnyt puisen nojatuolin nukelle.Olen useamman vuoden seuraillut BF tarjouksia, ja sitä muuta mitä sen ympärillä pyörii. Tarjous ei ole aina tarjous. Itseäni osin inhottaa tämä venynyt tarjouspäivä. Kaikkine etkot ja jatkot. Päälle Singles day ja kohta Cyber monday. Tämäkin BF on tuntunut jatkuneen jo koko marraskuun.Mutta silmälasit on tullut ostettua. Eli hyvällä tavalla hyödynnettyä tämäkin päivä…Kuukausi.Kinkku meillä paistetaan jo 22.12 ja toinen aika pian heti perään. Oli se kinkuoaisto meilläkin ennen aattoyönä, mutta siitä luovuttiin. Todettiin tämän uuden systeemin ja ajan toimivan meillä paremmin.Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää.
1.12.2024, 00:09 #7049PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaSuloista sunnuntaita
Se on joulukuun ensimmäinen päivä. Joulukalenterit voi avata. 24 luukkua jotain ihanaa.
Minä tein puolisolle jälleen joulukalenterin, ostin itselle muutaman ja samoin lapsille. Jokaisella on erilaiset. Mukava seurata.
Ihanaa sunnuntaita just sulle 😊
3.12.2024, 01:12 #7051PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaTiistaiset porinat
Tyytyväisenä katselen omia kauppalistoja. Kyllä ne lyhenee. Olemme ostellut tasaisesti sen kaiken mitä tässä vaiheessa voi. Toki on vielä jäljellä. Juomapuoleen voi vielä puuttua ja alkaa täytellä juomavarastoa. Tässä on hyvin aikaa.
Kävin tässä taannoin aivan ihanassa joulutalossa. Taloa kehysti aivan ihana valosarja. Toi valoa pihan pimeyteen, mutta samalla toi itse taloa todella kauniisti esille. Niitä hetkiä kun voi sanoa olevansa joulun lumoissa 😊. Pihalla oli kivasti myös muita valosarjoja. Se oli jotain niin mykistävää. Kaunista. Harvoin jään sanattomaksi, mutta nyt kyllä jäin. Mikä kruunasi kaiken kauneuden? Pihalla oli juuri sellainen paviljonki, jota olen itsekin himoinnut. Lisäksi tämä oli myös saanut valot. Se oli juuri sellainen mistä olin unelmoinut. Sellainen, mikä mielikuva itsellä on ollut miltä se näyttäisi. Tämä käynti oli jotain mitä ei kyllä ihan heti unohda. Uskallan sanoa, että astuin jouluparatiisiin. Jos jo ulkona oli pää pyörällä ihastuksesta, niin sisällä oli kauneutta lisää. Joulu alkoi heti, kun avasit ulko-oven ja astuit eteiseen. Joulukoristeita, valoja, tonttuja, verhot, jouluista tuoksua, glögi, pöytäliinat ja se kaikki. Talo tuli ja henki, että on jouluttajan koti. Talo itsessään oli sellainen, että se vei mukanaan. Olisin ihastunut siihen, vaikka se olisi ollut tyhjä. Siis olin niin myyty. En olisi millään halunnut poistua sieltä. Näin niin itseni asumassa siellä.
Sitten vaan lottoa vetämään ja toivoo, että osuisi kohdalle voitto. Tietenkin niin iso voitto, että voi toteuttaa vähän arvokkaampia unelmiaan. Toisilla on kesämökki. Minä tarvitsen joulumökin 😊
Ihanaa tiistaita just sulle 😊
- Tätä vastausta muokkasi 1 päivä, 1 tunti sitten Punatonttu.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.