Jouluista keskustelua 2024
› Foorumit › Jouluarkisto › Jouluista keskustelua 2024
- Tämä aihe sisältää 116 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 3 viikkoa, 3 päivää sitten Punatonttu toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
13.12.2024, 14:25 #7082PunatonttuAvainmestariAiheen aloittaja
Perjantaiset terveist
Ihanasti on aika mennyt eteenpäin. Joulua on saatu rakennettua kotiin ja tehty valmisteluja. Suurimmat ostokset tehty eli se pahin on takanapäin. Helpottaa suunnattomasti, kun on asiat sujunut mallikaasti ja ollaan omissa tavoitteissa. Osassa jopa mennään hieman etuajassa. Sehän toki on vain plussaa, koska on pois listalta. Itseni tuntien saattaa ne tulleet tyhjät aukot päättyä jollain muulla. Olen kyllä yrittänyt kovasti luvata itselleni ettei tarvitse. Nautitaan siitä tulleesta tyhjiöstä.
Oletteko muuten katsoneet tuota MasterChef Suomi: Joulu? Siellä tutut kokit ja julkkiksia kokkaamassa jouluista. Kivoja ideoita. Osin ei mitään uutta. Silti kivaa vaihtelua. Yhtä samoin olisin hieman kaivannut uutta versiota siitä Suomen kaunein koti joulukodit.Ehkäpä sitten siitä tulee ensi jouluksi uusi versio. Ei olisi lainkaan pahitteeksi. Taidanpa laittaa toivetta eteenpäin.
Tässä mennään kohti viiikonloppua ja ohjelmassa ei ole yhtään mitään. Aion vain olla ja nauttia. Löhötä ja katsella jouluelokuvia. Niitä onkin ollut runsaasti tarjolla. Samoin on tullut katsottua erinäinen määrä joulun leivontakilpailuja. Osa ennestään tuttuja, mutta kiva katsoa uudestaan.
Toivon, että teillä muilla on jouluiset jutut kunnossa. Älkää rehkikö liikaa. Muistakaa ne omat voimavaranne. Unohtamatta mahdollista joulubudjettia. Muiden takia ei todellakaan ole tarpeen uhrata uhkaa omalle taloudelliselle tilanteelle. Ei ole mikään häpeä sanoa etten pysty. Minulla ei ole varaa. Minä en halua vaarantaa omaa talouttani.
Ihanaa perjantaita just sulle 🙂
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää.
17.12.2024, 10:56 #7091PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaViikko jouluaattoon
Joulukuu on edennyt todella vilkkaasti. Nyt alkaa ne viimeiset tekemiset. Koti on aikalailla valmiina ottamaan joulu vastaan. Viimeiset pöytäliinat ja matot pääsevät paikalleen viikonloppuna. Tuossa aamusella katsoin joululistaani ja totesin et eipä ole juuri mitään jäljellä. Kodin puolesta kaikki siis todellakin melkein valmista.
Keittiö ja ruoka sitten on vaiheessa. Toki sielläkin ollaan siinä, että mitään ei juuri nyt voi tehdä. Viikonloppuna ja maanantaina on siellä ne tekohetket. Kalaa ei juuri lähdetä sen aiemmin tekemään.
Lahjat on paketoitu. Ne kaikki mitkä jo saatu. Muutama matkalla. Tuli taas tehtyä viime hetken täsmäiskuostos 🙂
Kaikkiaan tyytyväinen siihen missä tilanteessa ollaan. Tosiaan se viikko aattoon. Tämä on osin helppoa, kun asiat hoituu vanhalla tutulla rutiinilla. Olkoonkin, että meillä on joulut vähän erilaisia joka vuosi. Silti on siellä taustalla se hyvä pohja. Se toimii niin hyvänä polkuna.
Ihanaa tiistaita just sulle 🙂
19.12.2024, 01:08 #7093PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaKun ei ole mitään joulutehtävää
Silloin tietysti keksitään jotain tekemistä. Varsinaisesti ei edes mitään keksittyä. Kerran nyt sattui olemaan sitä ei mitään tekemistä ole, niin jotain silti pitää puuhastella. Minkä sitä ihminen mitään itselleen mahtaa. Toisaalta on paikoin ihan erilaista tehdä jotain, kun se ei ole listattu tehtävä. Siihen tulee niin erilainen ote koko touhuun.
Paljoa ei ole enää tehtävää. Kuori, keitä, pilko ja sotke osastoa on jotain. Olen kuitenkin hyvin valmistellut ja valmistautunut, joten ei mitään paniikkia. Näin leppoisasti laskeudumme torstain yön tunteihin. Vapaata, joten on taas aikaa kukkoilla yötä myöden.
Viimeiset listojen tarkistukset. Päivitykisä lähinnä. Tulihan tuossa käytyä kaupassa tänään sitten ohimennen. Loppulista onkin lyhyt. Suurempi ongelma lienee kauppalista siitä, että mitä syödään viikonloppuna. Mutta näissä merkeissä ja tunnelmissa kohti seuraavaa.
Ihanaa torstaita just sulle 🙂
19.12.2024, 22:57 #7094PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaToivokasta torstaita
Tänään taas pientä puuhailua. Ihan rauhassa ja omaan tahtiin. Ihan vaan taas pari pikku juttua. Kauppalistan tein uusiksi eli päivitin ne puuttuvat ja tulostin uuden. Kylläpä vaikutti mitättömältä. Ei ole montaa tuotetta haettavana. Pohjana se mistä on lähdetty. Minähän aina erittelin eri osiot. On sitten helpompi seurata itse kauppa-asioinnilla. Muutaman käynnin jälkeen se eka versio on niin sutatun ja tuhruisen oloinen, ettei meinaa löytää ostamattomia. Onneksi on varauduttu ja kaikki ei ole sen lapun varassa. Kaikki on mukana, vaikka paperilappu häviäisi.
Edelleenkään en tiedä mitä syödään viikonloppuna. Tänään nautiskeltiin riisipuuroa ja herkuteltiin paistetulla pekonilla. Joku keitto voisi olla paikallaan. Olisi erilaista ennen tulevia jouluruokia. Tänään katselin kuviani, kun tyhjensin kuvat kännykästä. Sieltä tuli vastaan keittokuva. Toisaalta ihan vaan paahdetut uunijuurekset on hyviä. Kohta saa lihaa syödäkseen reilusti.
Ihanaa torstaita just sulle 🙂
21.12.2024, 20:07 #7095PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaLeppoisaa lauantaita
Täällä löhöilen sohvalla. Kaikki tehtävä on nyt tehty. Huomenna sitten vähän aloitellaan ja panostuksena kaikki kohti jouluaattoa. Paljoa ei ole. Kyllä se pahin työrupeama osuu maanantaille. Ei siinäkään kovin kummoisesti. Selkeästi listannut mitä otan sulamaan ja mitä pitää tehdä.
Ei tarvi avata kuin oma fb niin näkee miten läheiset on kiireisiä. Joulutehtäviä riittää ja puuhataan siivouksen ja jouluruokien eteen. Ihan ymmärrettävää ettei kaikki halua ennakoida. Syystä tahi toisesta. Silti saan kuulla sen vakiolauseen. Ei haittaa. Minähän se nyt huilaan.
Ihanaa lauantaita just sulle 😊
23.12.2024, 19:42 #7102LumikettuOsallistujaHuomenna se on, jouluaatto ❤️
Tänään käytiin lähikaupassa ostamassa puuroon maito ja sitten ollaankin puuhasteltu rennosti; Koristeltu paparkakkutaloa, paketoitu viimeisiä lahjoja ja katseltu The Joulukalenteria, sekä Toljanteria. Nyt saunaan ja sen jälkeen lasillinen punaviiniä, sekä pientä korttipeliä ja voikin kömpiä puhtaiden lakanoiden väliin odottelemaan unta ja huomista.
Olo on jopa hieman haikea, sillä kaikki tämä odotus on pian taas ohi. Toisaalta, niin se merkitys korostuu, kun joulu on vain kerran ❤️
24.12.2024, 13:14 #7104PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaHuomenna se on, jouluaatto ❤️ Tänään käytiin lähikaupassa ostamassa puuroon maito ja sitten ollaankin puuhasteltu rennosti; Koristeltu paparkakkutaloa, paketoitu viimeisiä lahjoja ja katseltu The Joulukalenteria, sekä Toljanteria. Nyt saunaan ja sen jälkeen lasillinen punaviiniä, sekä pientä korttipeliä ja voikin kömpiä puhtaiden lakanoiden väliin odottelemaan unta ja huomista. Olo on jopa hieman haikea, sillä kaikki tämä odotus on pian taas ohi. Toisaalta, niin se merkitys korostuu, kun joulu on vain kerran ❤️
Rauhaisaa joulua 🎄Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää.
24.12.2024, 13:16 #7105PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaHyvää jouluntaikaa
Nauttikaa joulustanne. Pitäkää itsestänne hyvää huolta. Huolehtikaa kaikesta turvallisuudesta. Varovaisesti kynttilöiden yms kanssa.
Hyvää joulua just sulle 😊
26.12.2024, 23:08 #7108PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaJouluiloa
Erilainen joulu pitkästä aikaa. Isolla kokoonpanolla joulunviettoa. Meillä oli kyllä hauskaa. Nautittiin oikein leppoisasta tunnelmasta. Pelattiin ja vähän leikittiin. Hyvää ruokaa, hyvää seuraa, mitäpä muuta.
Lahjoja oli runsain mitoin. Alkuun ajattelin ettei meillä montaa pakettia ole, mutta kaikkien tuomat kerättynä yhteen kasaan, niin jopas niitä taas olikin.
Itse olen tyytyväinen saamiini lahjoihin. Laitoin toiveita ja niitä toteutettiin. Sain jopa muutakin mitä ei ollut toiveissa.
Pitkän kaavan ruokailut onnistuneita. Jokaiselle oli tarjolla jotain omia suosikkiherkkua. Ei tarvinnut nälkäisenä vieraiden poistua.
Kiitollinen joulunajasta läheisten kanssa. Antoi paljon, otti vähän, mutta tyytyväinen koko pakettiin. Läheiseni olemalla kaikki paikalla. Tarjosivat rikkaan ja rakkaan joulukokemuksen.
Ihanaa torstaita just sulle 😊
28.12.2024, 19:00 #7113PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaTyytyväisyys huokuu
Olen niin onnellinen. Täydellinen perhejoulu on sopiva kuvaamaan ajatuksiani. Tyytyväinen miten kaikki oli niin helppoa. Ei mitään jännitteitä. Kuitenkin takana jälkeen yksi erilainen joulu. Melkein leijuu täällä silkasta ilosta ja onnesta 😊
Ensi joulu ja joulun mietteitä
Tätä joulunaikaa on vielä runsaasti jäljellä. Tutusti on silti jo mielessä ensi joulu. Jälleen on päähäni syntynyt visio ensi joulun teemasta ja sisustuksesta. Vien vähän pidemmälle tämän joulun visiota. Tykkään siitä miltä tämä joulu näyttää meillä. Haluan silti jatkaa tästä aavistuksen pidemmälle.
Olen jo pidemmän aikaa saanut jouluna ajatuksen miltä seuraavana jouluna meillä näyttää. Sitä olen sitten lähtenyt toteuttamaan. Joskus on joitain osadia joutunut vähän miettiä ja makustella ensin, mutta lopullinen ratkaisu on aina löytynyt.
Ihanaa lauantaita just sulle 😊
29.12.2024, 16:50 #7115PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaSunnuntain mietteitä
Täytyy sanoa, että näin lomalaisella meinaa viikonpäivät olla vähän hukassa. Samaan tahtiin myös vuorokausirytmi. Oma rytmini on muutenkin erilainen ja näin joulunaikaan vielä enemmän ja vähemmän sekaisin 😊
Jouluostoksia
Olen tänään ehtinyt tutkailla useaa nettikauppaa. Muutamia ostoksia on tullut tehtyä. Jouluiset lahjakassit, servettejä, koristeita yms. Olen tehnyt edullisia löytöjä. Tuossa jo eilenkin tein ostoksia. En tainnut viime vuonna ostaa yhtäkään lahjapaperia, joten niitä on nyt parin joulun paketointiin mennyt runsaasti. Alkaa varastot huveta, joten täytettävä on. Hankin yleensä useamman rullan samaa kuosia. Tykkään hillityistä kuoseista.
Muutamia muita juttuja olen etsiskellyt, mutta toistaiseksi tuloksetta. Näissä ajatuksissa ensi joulu. Jotain on alessa, mutta ei sitä itselle sopivaa. Joko itse tuote ei ole sitä mitä haen tai pidän liian kalliina tuotteena vain jouluksi. Olen varsin tarkka mitä ome valmis maksamaan. Paikoin varsin pihi. Toki tulee myös se toinen ääripää. Silloin tuotteen pitä olla yhdellä sellainen mitä himoan todella kovasti. Näitä must have juttuja. Onneksi näitä on vähän 😁.
Ihanaa sunnuntaita just sulle 😊
31.12.2024, 16:31 #7120PunatonttuAvainmestariAiheen aloittajaHyvää uutta vuotta
Näin se tämäkin kuluva meni. Viimeisiä tunteja mennään. Tämä onkin viimeinen postaus tähän kategoriaan. Otetaan suunta kohti uutta. Käynnistetään vuosi 2025 taas uudella juttuketjulla. Aivan kuten aina ennenkin.
Raketitta
Me emme raketteja ammu. Tämmöinen päätös tällä kertaa. En koe sitä tarpeellisena onhan se myös rahan tuhlaamista. En halua tuohon puuhaan omia pennosia laittaa. Katsotaan mikä tilanne vuoden päästä.
Jos joku muu niitä paukuttelee niin antaa mennä vaan. Katselen kyllä mielelläni. Tästä aiheesta on ollut paljon keskustelua viimeisten parin päivän ajan. On totta, että valtaosa kotieläimistä säikkyy. Unohtamatta luonnon eläinasukkeja. Itse toivon, että se rakettien ammunta-aika olisi paljon pienempi 00-02 olisi riittävä. Oikeammin se 00-01 kattaisi kyllä koko touhun. Tämä nyt oli vaan mun näkemys asiaan.
Ihanaa uutta vuotta just sulle 😊🎆
-
JulkaisijaArtikkelit
- Aiheeseen ‘Jouluista keskustelua 2024’ ei voi kirjoittaa uusia vastauksia.