[…] Joulukuusi on monille suomalaisille olennainen osa joulunviettoa, ja valinta aidon kuusen ja muovikuusen välillä herättää vuosittain keskustelua. Molemmilla vaihtoehdoilla…
› Foorumit › Jouluarkisto › Mitä sinulla kuuluu joulun etukäteisiloon? › Vastaa aiheeseen: Mitä sinulla kuuluu joulun etukäteisiloon?
Etukäteisilo 🙂 Ihana sana.
Voi, kun itselle se koko joulu on se ilo. (Muista vuoden juhlista ku on niin ei kiinnostusta).
– Ne ennakkoon tehdyt parit ruokajutut.
– Listojen tek0 ja tässä katsotaan myös vanhoista. Reseptit käydään läpi, tsekataan ainekset ja sit tulee kauppalistoja muutamakin eri.
-Lahjalista ja se mietintä mitä kellekin ja toiveita täytellään. Sit se paras ilo on se, kun löydät jonkun lahjan ihan sattumalta ja tajuat et tää on just sopiva henkilölle X ja miten mielessä näät sen ilon ja onnen.
– En osaa kutoa ja ylipäätään kaikki käsityö ja minä niin no no. Mun kohdalla on leivonta. Ja ruoat ylipäätään. Saan suunnitella jälkkäreitä, kakkuja ja muita herkkuja töihin ja kotiin. Meillä on töissä kesä- ja joulukahvitus ja vastuu on mulla. Sinne on aina hyvä tehdä koeversiot 🙂 Tykkään leipoa ja se tosiaan on ilo. Tykkään laittaa muille tietyissä rajoissa ja se tärkein. Mä olen se hankalin ruokarajoitteinen, joten tuo omat etunsa.
-Ja kyllä se on se kaikki pikku näprättävä. Se vähin erin valmistautuminen. Saa rakentaa vähin erin lisää. Milloin keittiöön vaihtuu verhot, makkariin, olkkariin ja muualle.
– Laitat kuusen ajoissa ja sitä ennen käyt tutustumassa sun koristeluvarastoon ja mietit et millä väreillä tämä joulu.
-Joululehtien saapuminen. Saa niistä imeä sitä joulutunnelmaa ja sit reseptit. Ne on aikamoinen loppusyksyn kokokohta.
– Selatessa pitkin nettiä kaikkea jouluista. Sitä teen kyl pitikin vuotta, kun on niin monessa joulujutussa mukana.
– Joulukalenterin tekeminen miehelle ja sit oon ostanut mun Prinsessalle jotain toivottua kalenteria.
– Keksiä miehelle se yllättävä joululahja.
– Joskus oltiin joulukuussa aina viikko Kanarialla ja samalla tuli hankittua lahjoja sieltä. Nyt ollaan otettu paikoin viikonloppu johonkin kivaan ei niin kauas kaupunkiin. Saatu kiva viikonloppu kaksin muualla eli sitä parisuhteen laatuaikaa ja lahjaostot.
– Se ilo et, kun vannot miten tänä vuonna ei mopo karkaa käsistä ja ei mitään ihmeellistä osteta Prinsessalle lahjaksi 🤣 (Miehelle sanoin joskus et kato ettei mopo karkaa ja sit myöhemmin kysynyt mikset tehnyt/sanonut mitään…. Ihan turhaa kuulemma. 😂😁
– Olen tykännyt tehdä joulukortteja ja lähettää niitä.
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää.
Jouluntaikaa.com ylläpidossa ei ole yhtään täysiaikaista työntekijää, mutta voitte ottaa ylläpitoon yhteyttä sivustolla olevien lomakkeiden kautta, tai lähettämällä postia suoraan osoitteeseen info@jouluntaikaa.com
[…] Joulukuusi on monille suomalaisille olennainen osa joulunviettoa, ja valinta aidon kuusen ja muovikuusen välillä herättää vuosittain keskustelua. Molemmilla vaihtoehdoilla…
[…] joulupöydän klassikko, joka tuo mieleen perinteiset juhlapäivät. Tämä herkku valmistetaan suolasilakasta, joka saa makunsa erilaisista marinadeista, kuten sinapista, tillistä…
[…] ennakoineet, mitkä tuotteet tulevat olemaan erityisen suosittuja. Heidän arvioissaan huomioidaan lelun turvallisuus, laatu, leikkiarvo sekä eri ikäryhmien […]
[…] kielen sana “tonttu” juontaa juurensa ruotsin kielen sanasta “tomte”, joka tarkoittaa tonttia tai […]
[…] Joulusauna on suomalaisille tärkeä perinne, johon liittyy monia uskomuksia. Uskottiin, että joulusaunassa käynti puhdistaa sekä kehon että mielen, valmistaen…
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |