Joululahjalista etenee. Olen saanut jo toiveita(kin), ja niitä olen lisännyt listaan. Kätevä tuo listaus. Tänä jouluna onkin vähän lisää lahjottavia. On tullut yksi lisää. Meillä on perhekoko kasvanut tilapäisesti.
Paikoin on vaikea keksiä mitä lahjaksi. Joskus sitä vaan miettii niin vaikeimman kautta. Osalle tuntuu ideat vaan tippuvan tuosta noin vain helpolla. Lahjakortit on aika helpot. Tuntee saajan riittävän hyvin ja tämän mieltymykset niin lahjakortti on haluttua omaan lempikauppaan.
Itsellä on tallessa lahjalistat usealta vuodelta. Näistä on helppo aina tarkistaa kelle antanut mitäkin ja välttää sitäkin riskiä ettei samalla lahjalla lahjo kahdesti samaa henkilöä.
Lahjottavien määrä on muuttunut. Vähemmän, mutta sitäkin rakkaimpia. Olen toki aiemmin aika rajatusti pitänyt kiinni siitä keitä olen lahjonut. EI riitä, että kuuluu, koska on sukua tms.
Jostain syystä ennen tuli ostettua muutama ylimääräinen konvehtirasia. Ajatuksella et jos nyt tulee joku ylläri ja ei ole lahjaa, mutta onpa ainakin antaa konvehtirasia. Niitä nyt on monissa perheissä jouluna ehkä liiaksikin.
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää.