Mietin tässä tänään kodin joulukoristeita. Jäin pohtimaan sitä alun kaaoksellista näkymää mikä valtaa kotimme 😃. Järjestelmällisenä ihmisenä, kun tavaroille on omat paikkansa. Tämä tarkoittaa sitä, että kaivetaan esille lukuisa määrä kannellisia laatikoita. Yleensä vielä niin että se laatikko minkä haluat on alimmaisena ja ehjä vielä kaikista taaimmaisena.
Koko homma alkaa siitä, että kaivat siis ne laatikot esiin. Niitä onkin siinä sitten kasa. Itse muu tila saattaa hetkellisesti jäädä pieneen siivittomaan tilaan. Tila ei varsinaisesti ole edes sotkuinen, mutta omaan silmään se hetken epäjärjestyksessä olevat on “sotkua”. En myöskään koe tarpeen laittaa heti minttiin. Jos vielä jotain tarvitsee kaivella sieltä.
Sitten alkaa se laatikoiden kuskailu eri huoneisiin. Jokunen laatikko saattaa siirtyä parinkin huoneen kautta. Avaat kannet, tutkit ja otat esille. Tätä pientä valmistelua ennakkoon. Onhan sitä luultavasti suunniteltu mitä laitetaan minnekin.
Saat vähitellen koristeita paikalleen. Laatikot tyhjenevät ja nekin saa lopulta palautettua varastointitilaan. Sekin pitää saada jonkilaiseen siistiin kuntoon.
Itse laitan joulukoristeita vähitellen. Toisinaan laitan huone kerrallaan joulukuntoon, toisinaan jokunosio kerrallaan. Tämä tarkoittaa useaa käyntiä jouluvarastossa.
Omat joulutavarat on hyvässä järjestyksessä ja jokaisella on periaatteessa oma paikkansa. Toisinaan ei vaan mahdu saman aihion tavarat yhteen nippuun ja joutuu laittamaan muualle missä on tilaa. Välillä on kyllä hakemista, vaikka on kuinka järjestyksessä.
Olen tässä kyllä suunnitellut muutoksia, jotta saisin koko tilan hyödynnettyä parhaiten. Jotta olisi selkeämpi järjestys ja olisi kaikki saman aiheen tuotteet samassa paikkaa. Asialla ei ole mikään kiire.
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää.