Vastaa aiheeseen: Sisustus ja koti
› Foorumit › Maailman menoa › Sisustus ja koti › Vastaa aiheeseen: Sisustus ja koti
Remontissa edetään
Hiljaa hyvä tulee. Tässä jälleen pari kuukautta myöhemmin. Hankalien töiden osuus on loppusuoralla. Pienin etapein edetty. Tätä tehty muun normaalin elämän ehdoilla. Työ ja juhlat häiritsee 😊. Unohtamatta, että sitä tarvitsee myös lepoa. Välillä olen ihan päättänyt ennakkoon niin sanotun lepopäivän. Sen päivän koittaessa paikoin harmittaa, kun joku asia on kesken. Miten niin tekisi mieli kivuta tikkaille.
Tapetin poistoa
Kyllä ja sitä on riittänyt. Useampi kerros ollut mitä saanut poistella. Osa lähtee helposti, jopa niin helposti et uskot vain kattolistan pitäneen tapetin seinässä. Osassa taas epäilet, että on käytetty todella pitävää liimaa Ei meinaa irrota millään. Vie siis aikaa. On sellaista nyhtämistä. Alue ja seinän kerrallaan edennyt. Nyt on tässä kohtaa pahin ohi. Pari seinää on vielä toisaalla ja toisella puolen taloa. Ne sitten myöhemmin. Mahdollista sekin, että ne jää remonttifirman hoitoon. Setvitään sitä sitten myöhemmin. Nyt on kaikki tapetit poissa niiltä osin mitä piti tässä vaiheessa ja tältä puolen taloa. Oli kyllä loistava fiilis, kun huomaat repiväsi sen viimeisen tapetti palan. Ohi on.
Seinien pohjustus
Tapetin poiston jälkeen on seiniä pesty, paikattu, hiottu, paikattu jne. Huolellinen pohjatyö on tärkeää.
Pohjamaalaus on seuraavana vuorossa. Sen jälkeen kaiken ollessa kunnossa pääsee alkuun tapetoinnissa. Kenties myös lisämaalausta. Jospa vaan tehosteseinä tapetilla. Osa tapeteista hankittu, ostettu lisääkin ja vielä pähkäillään jonkun seinän kohtaloa.
Keittiö
On vielä vähän murhe. Sain jo valittua värit oviin ja tasoihin. Sitten näin tapetin, johon ihastuin ja samassa tajusin ettei sovi yhteen värimaailma. Mietintämyssy käy täällä kuumana 😁. Katsotaan miten käy ja mitä tehdään.
Helpottunut
Jonkun mielestä tietenkin tämä remontti kestää kauan. Sitäkin, mutta en itse ota siitä stressiä. Isommat ja lainvelvoittamat työt hoitaa remppafirma(t). Itse olen helpottunut ja kiitollinen, että ollaan nyt tässä vaiheessa. Osin koen pahimman olevan ohi. Pohjustaminen uudelle on vienyt aikaa, mutta se palkitsee lopussa. Nyt on se helpoin vaihe tulossa.
Sisustus
Uuden maalin ja tapetointi muokkaa kotia omakseen ja luo jatkumoa kotimme sisustukseen. Värimaailma valittu koko kodin yhtenäiseen näkymään sopivaksi ja se tärkein: omaan makuun.
Lopuksi
Olen asettanut itselleni nyt tavoitteena milloin tämän vaiheen projekti olisi päätöksessä. Heinäkuun työvaiheita hidastaa jonkin verran muutamat juhlat. Osaan on tilattu leipomuksia, joten nämä hieman hidastaa. Unohtamatta oman terveyden tuomat haasteet ja hidasteet. Maalia kohti mennään ja loppusuoralla ollaan kuitenkin.
Jatketaan taas tätä tarinaa seuraavalla kerralla. Milloin se sitten on. Tämä osio on kuitenkin sivuston vähäisellä painoarvolla, koska tärkein tuolla joulupuolella.
Ihanaa tiistaita just sulle 😊
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää.