Torstain tohinat
Joulun eteen ei kyllä juuri mitään touhuttu. Ei ole nyt tarvetta. Vähän tuossa laitoin ohjeita järjestykseen. Mulla on muutama reseptikansio. Niissä on hyvä sillä ne tärkeimmät ohjeet. Muovitaskut apuna ja voi aina ottaa vain sen yhden. Pysyy ohjekin siistinä, kun on muovitaskun suojissa. Näkee aina välillä kuvia reseptivihkoista yms ja on ohje niin täynnä roiskeita. Ajan kuluessa suttaa, väri muuttuu ja on epäsiistin näköinen. Lisänä sotkee itse ohjetta niin, ettei saa selvää.
Ajattelin laittaa ne tekojärjestykseen. Ei tarvitse erikseen hakea. Ei se kasa kovin suuri ole, mutta auttaa työskentelyssä. Ottaa mikä vuorossa ja mitä tehty niin palautus omaan paikkaansa. Toki jouluna yleensä niputan ne tehty resepti lehtien päälle ja palautan paremmalla ajalla.
Rentoilua
Otan tämän ajan rennosti. Reilun viikon päästä alkaa se lopputekeminen. En stressaa nyt enkä myöhemminkään. Uusia ruokia laittaessa on aina sellainen kiva jännitys. Ei tiedä mitä tulee ja oikein mitä odottaa aina. Jos ei koskaan aiemmin edes maistanut sitä uutta tekemäänsä, niin ei ole kokemuspohjaa. Se tuo sitä kivaa jännitystä. Joskus onnistuu täydellisesti ja on itse tyytyväinen lopputulokseen. Joskus on lopputulos taas ei niin hyvä. Näitä tulee ja menee. Rennolla mielellä eteenpäin.
Ihanaa torstaita just sulle 😊
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää.