Rakas joulu ❤️
Tärkeimmät asiat joulussani on läheiseni. Heidän hyvinvointinsa on se ykkösprioriteetti. Lahjat ja joulukoristeet on kaiken päälle vain lisä. En kiellä sitä etteikö läheisten muistaminen ole itselle tärkeää. On se, mutta muut asiat nousee näiden edelle. Yhteinen aika, ilo, keskustelut, nähdä onnellisuutta, ne hymyt ja se miten heidät huomioidaan. Hymy ja kauniit sanat jää mieleen. Kirje on myös varsin kätevä. Läheisten auttaminen on tärkeää. Auttaa heitä juuri siinä asiassa, missä he sitä eniten tarvitsevat. Se antaa heille ja se antaa itselle.
Rakennan joulua
Kuinka suunnitelenkin joulua monin eri tavoin, niin läheiset tulee silti kaiken edelle. Minun perheeni ja ystävät.
Voin koristella kotia, tehdä tai ostaa lahjoja, laittaa ruokia, kuunnella joulumusiikkia jne. Silti nuo ovat tyhjiä ilman läheisiäni. Koristeltukin koti on tyhjä ilman sisältöä.
Miksi?
Miksi kirjoitin tuon kaiken tuossa yllä? Halu muistuttaa mikä on oikeasti tärkeää ja arvokasta. Mun perhe ❤️. Teen ja laitan paljon joulun eteen ja joulun takia. Kuitenkin vain mitä halutaan laittaa. Joku saattaisi kuvitella kaiken olevan pakko tehdä tai pakko laittaa. Joulua laittaessa mietin perhettäni paljonkin.
Joulu ei ole pintaliito. Joulu ei ole kulissien rakentelua. Se suurin joulu onkin omassa sydämessä. Se ei ole ostettavissa. Se ei ole myytävänä.
Joulutoiveeni
Mä toivon, että läheisilleni jää hyvät muistot jouluista. Vähän samaa mitä itselle on jäänyt omista lapsuuden jouluista. Ei sitä luonnollisesti teininä tai nuorena aikuisena arvostanut. Saati että olisi ymmärtänyt sen syvempiä merkitystä.
-muistaen jokin paikan tai siitä tulleen muistojen kuvavälähdyksen
-joku sattunut hulvaton kommellus
-ehkä jonkin tietyn läsnäolijan tapa
– niitä hymynhetkiä tarjoavia muistoja
Omia muistoja mm miten mummo teki rosollia. Sama paikka ja astiat aina. Täti haki puita sellaisella vanhalla puukelkalla. Koko iso perhe (suku) oli koolla. Se miten oltiin yhdessä kaikki. Puheensorina tietenkin. Sedän katoaminen ja joulupukin tuleminen. Ruokaa riitti ja tilaa riitti. Nyt näin aikuisena pohtii, että miten me kaikki oikeesti mahduttiin. Näin aikuisena tilan näkee toisissa mittasuhteessa ja ihmettelee suuresti. Mutta ne muistot on kultaa ❤️
Perhe ensin 😍
Ihanaa tiistaita just sulle ☺️
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää.