Kuinka koristella?

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulumuori
Valvoja
Valvoja
Viestit: 455
Liittynyt: 23 Elo 2007, 11:17
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja Joulumuori » 12 Syys 2007, 21:03

Millaisia teillä on? Meidän omassa kuusessa ei ole mitään itsetehtyä, vielä. Tänä jouluna ajattelin lasten kanssa askarrella. Itse askartelemani vanhat jäivät tietysti äidin kuuseen ja niitä ihaillaan siellä.
Helppo ja kuitenkin näyttävä on paperinauha. Pikkupätkä, kapea paperinpala liimataan ympyräksi. Seuraava pala ympyrästä sisään ja liimataan samalla tavalla. Ja tätä jatketaan niin kauan kun halutaan.
Ajattelin ostaan kivan värisiä papereita ja antaa lasten liimailla. Tulis sit heidänkin kädenjälkensä kuuseen.

Avatar
saveka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 887
Liittynyt: 26 Elo 2007, 12:58

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja saveka » 12 Syys 2007, 22:19

Täysin itse tehtyjä ei taida olla mutta yksivärisiin joulupalloihin lisäsin kerran helmiä ja kulkusia koristukseksi. Lisäksi viime jouluna tein kaupan piparkakkuihin pienen reiän johon pujotin pätkän koristenauhaa ja sitten kuuseen roikkumaan. Antavat aivan ihanan tuoksun :)

Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja Hanki » 13 Syys 2007, 10:40

Lapsien kanssa voi myös askarrella sellaisia kuusenkoristeita (tyttäret saa ainakin innostumaan) että otetaan jotain vähän jämäkämpää paperia taustaksi kartonkia/pahvia ja vanhoja tai uusia kiiltokuvia (enkelit,tontut ym ym) leikataan erimallisia taustoja joihin tehdään reikä pidikettä varten, liimataan niihin kiiltokuva molemmin puolin ja koristellaan reunat. Sitten vain silkkinauha reijästä läpi ja eikun kuuseen heilumaan :proo:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 13 Syys 2007, 10:48

Hih, tuli mieleen se kun pikkusiskon kanssa tehtiin värikkäistä piirustuspaperista paketteja. Oltiin varmaan alle kouluikäisiä. Vissiin tehtiin piirustuksia tms. lahjaksi, ja sit käärittiin ne niihin värillisiin piirustuspapereihin ja sidottiin keltaisella villalangalla. Ne piirustuspaperit olivat vaalean mintunvihreitä ja ehkä vaaleansinisiä. Tais vielä olla, että aattoaamuna ennen vanhempien heräämistä ne vietiin kuuseen roikkumaan. Muistan kun oltiin niin tohkeissamme siitä ylläristä :)

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 13 Syys 2007, 12:43

Eipä meidän kuusessakaan ole yhtään itse tekemiä koristeita. Oon joskus miettinyt et pitäiskö tehdä mut se vaan on jäänyt.
Ehkä sitten kun on omia lapsia niin vois niitten kanssa sitten jotain tehdä :see:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 13 Syys 2007, 13:01

Joulutonttu kirjoitti: Ehkä sitten kun on omia lapsia niin vois niitten kanssa sitten jotain tehdä :see:
Mullaki on just tuo...et ehkä sit omien lasten kanssa. Ku jotenkin vielä tuntuu hölmöltä jos ois jotain omia ihme räpöstyksiä. Lasten jutut on vielä hellyyttäviä mutta aikuisen (?) ihmisen hassut tekeleet ei oikein tunnu hyvältä ajatukselta. Tai ajatus voi olla hyvä, mutta se lopputulos... :mrgreen:

Edit: tarkoitin tuolla siis sitä, etten ole mikään askartelija. Jos osaisin tehdä kaikkea hienoa ni sit joo :)

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 14 Syys 2007, 22:08

Työpaikan joulukuuseen värkkäsin viime vuonna näitä perinteisiä paperikoristeita
Kuva
Ja tietty niitä kaksivärisiä sydämiä myös.

rosie

Kuinka koristella?

Viesti Kirjoittaja rosie » 15 Syys 2007, 17:19

Mitä mieltä olette, millaisia koristeita makuuhuoneeseen voisi laittaa ettei häiritse hirveästi? Olen miettinyt jotain koristeita ikkunaan mutta en muuten.
Millaisia koristeita laitatte joulukuuseen?

Avatar
saveka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 887
Liittynyt: 26 Elo 2007, 12:58

Re: Kuinka koristella?

Viesti Kirjoittaja saveka » 15 Syys 2007, 17:28

Meillä on makuuhuoneessa vaan jouluvalot, tai pikemminkin tunnelmavalot kun ne ovat siellä ympäri vuoden. Pöydällä pari jouluista enkeliä.

Joulukuuseen laitan valot, punaisia pieniä joulupalloja, kultaisia enkeleitä ja piparkakkuja sekä latvaan tähti. Niin ja tietysti koristenauhaa myös.

freiska
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 728
Liittynyt: 07 Syys 2007, 22:13
Paikkakunta: hanko

Re: Kuinka koristella?

Viesti Kirjoittaja freiska » 15 Syys 2007, 21:00

meillä myös on vain valot ja ikkuna koristeita meidän makkarissa mutta lasten huoneissa on vähän enemmän.
sieltä löytyy ikkuna koristeita , jouluvalot ,kirjotut kalenterit ja joskus on ollut sellaiset köynnökset verhotangon päällä kiermurtelemassa.
jotenkin on jäänyt toi viimeinen lause lukematta alkuperäisestä kysymyksestä. eli kuuseen menee aika paljon koristeita. siellä valot ja yleensä punaisen eri sävyisiä palloja, vähän kultaisia , vähän valkoisia ja sitten kulta /punainen köynnöksia. sitten sielä on sydämiä ja tähtiä , käpyjä sitten latva tähti :see:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa