Kuinka koristella?

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
tuiccu

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja tuiccu » 31 Loka 2007, 18:53

Tämä oli kiva vinkki. Tuli mieleeni että mitäs jos sen tekisi vanhasta joulukortista? Ja kun ei nyt justiinsa ole noita "hakaniittejä" vai mitä ne nyt on, niin voisihan laittaa helmen piipunrassiin ja sen läpi ala reijistä ja helmiä sinne sisällekin ja sitten läpi ylemmistä... miepäs kokeilen..

Pietu

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja Pietu » 18 Joulu 2007, 11:00

Mä tein tällaisia sydämiä yks joulu. Askartelumassasta kaulin levyn ja otin piparimuotilla sydämiä. Kun ne olivat kuivia, maalasin kultamaalilla, laitoin krakleerauslakkaa ja maalasin pintavärillä. Valkoisissa on vielä pienet laustasliinatekniikkakoristeet.
Kuva

Kuva

tuiccu

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja tuiccu » 18 Joulu 2007, 14:44

Ihania sydämiä. Juuri eilen mietin mitä tekisi monille katkenneille ketjuille joita ei vaan ole raaskinut heittää pois. Niistähän saa kauniit ripustusketjut koristeille. :)

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 07 Heinä 2008, 10:04

Aivan ihania noi Pietun sydämet :laav:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 07 Heinä 2008, 11:50

Aivan huippuihania sydämiä :laav:

Mä tein tälläisiä:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 07 Heinä 2008, 13:45

Miten noi on tehty? Mistä kuva, ja mitä toi "pitsi" tossa reunassa on. Kivannäköinen :)

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 07 Heinä 2008, 14:21

Heipparallaa ja kiitos kehuista :)
Sellaista helmiäiskartongista olen pyöräyttänyt tuutin, liimannut kiltsikan ja reunukseksi & ripustusnaruksi ostin kangasnauhaa ompeluliikkeestä. Helppoa..laiskan naisen joulutuutit :jouulu:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 14 Elo 2008, 12:20

Mitäs sanoisitte tällaisesta käytettyjen CD:en kierrätysideasta?
Kuva

Tässä vielä ohje in english:

* One gold CD
* Hot glue
* Silk fs / Christmas florals
* Ribbon

This wreath is very simple to do. Take one gold CD and decorate to make a wreath you can hang on your tree or on a wall. I like to buy silk fs and Christmas florals on sale and take them apart. This wreath is a combination of leaves and petals from several different silk fs. Use a wire cutter to take the f apart and hot glue them in a pretty arrangement on the top of the CD. Make a small bow from ribbon and glue it to the center of your leaves/petals. If you like, glue some f buds on top of the bow. Then attach a piece of ribbon to the back to hang.

Sivulta: http://www.make-stuff.com

Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja Hanki » 26 Elo 2008, 17:32

Nyt on kerättynä kolme pussillista männynkäpyjä erikokoisia ja mallisia, auenneita ja muhkeita kumminkin. Tarkoituksena olisi maalata kävyt kulta ja hopea sprayllä ja kannakkeeksi liimata kuumaliimalla eri mittaisia pätkiä punaista nauhaa ja ehkä sinistä tai kultaista myös.. rusetteja voisi kans yrittää väkertää isoimpien käpyjen päälle ja liimalla sotkea lisäksi myös sen verran että hilettä ja koriste timantteja voisi laittaa katseenvangitsijoiksi sinne tänne.. yritän hillitä itseäni että teen ne valmiiksi sitten vasta kun illat pimenee vaikka suuri hinku jo olisi ne valmistaa.. laitan kuvia kun saan kuusen koristeet esittely kuntoon :see:

pipsa-poro
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 616
Liittynyt: 24 Elo 2008, 17:03
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukuusen koristeita, itse tehtyjä toki

Viesti Kirjoittaja pipsa-poro » 09 Syys 2008, 23:41

Pipsa-poro :poroo: varaa leipomistaan pipareistaan muutaman kuusenkoristeiksi.. Muutoin kuusessa on ihan kaupan tavaraa :oops: ... sorkkani ovat aivan liian kankeat koristeiden tekoon :oops:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija