Joulukalenteriin yllätyksiä

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 22 Loka 2020, 09:18

Joulujänö kirjoitti:
21 Loka 2020, 19:02
Mistä muuten olet saanut/aiot hankkia sen kaljakorin? Niitä kun ei enää samalla tavalla ole saatavilla kuin joskus aikoinaan.
Olen ainakin Tokmannilla koreja nähnyt, joissa myydään jaffaa. Eiköhän ne pelkkiä korejakin myy, jos nätisti kysyy. Tosin löysin kaapistani jättimäisen joululahjapussin, jonka olen appi-isältä saanut ja ajattelin laittaa juomat mieluummin siihen. Näyttää ainakin kauniimmalta. Löysin joulukalenteritarroja, laitan ne juomiin niin tietä mikä on millekkin päivälle ja niiden kylkiin sitte teippaan tämän lisälahjan.
Joulujänö kirjoitti:
21 Loka 2020, 19:02
Joku muu karkki kuin suklaa, esim. tikkari tai muu kääreessä oleva, pieni purkkapaketti tai pastilleja jne. Ja sitten kaikkea pientä käytännöllistä, esim. huulirasva jos käyttää/tarvitsee sitä, tai vaikka hammasharja tai sähköhammasharjan vaihtopäitä, jos ne sattuvat olemaan lopussa... jne. Kirjoitukset mainitsitkin jo, sitten myös pienet pirrokset, jos vain suinkin onnistuu. Tein yhtenä jouluna puoliskolleni joulukalenterin ja kuulema parhaita luukkujaan oli ne, missä oli joku mun tekemä hassu piirustus häneen liittyen. :inlaav: Ja mä kun kuvittelin, että tyyliin joulu-Kindermuna olisi ollut paras kun ne tuntuu olevan pääsiäisenäkin niin kova juttu, mutta ehei kuulema... :lol:
Äitini antaa miehelleni joka vuosi huulirasvaa joululahkasi kun ei keksi muuta ja mieheläni on vuoden varastot niitä :mrgreen: Sähköhammasharjan päät on ihan hyvä idea, täytyykin katsoa onko niille tarvetta. Myös vaikka lakut voisi olla hyvä idea, tikkareita kun meillä ei oikein syödä. Piirtää en itse osaa kyllä yhtään, eikä meillä ole tulostinta että voisi kivoja kuvia löytää. Ehkä taidan panostaa siihe kirjoituspuoleen. Tekstiä voisinkin alka kirjoittaa jo näin ajoissa, että sitä ehtii fiksata sopivasti. :mrgreen:

Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 22 Loka 2020, 17:52

JapeTonttu kirjoitti:
22 Loka 2020, 09:18
Äitini antaa miehelleni joka vuosi huulirasvaa joululahkasi kun ei keksi muuta ja mieheläni on vuoden varastot niitä :mrgreen:
...
Piirtää en itse osaa kyllä yhtään, eikä meillä ole tulostinta että voisi kivoja kuvia löytää. Ehkä taidan panostaa siihe kirjoituspuoleen. Tekstiä voisinkin alka kirjoittaa jo näin ajoissa, että sitä ehtii fiksata sopivasti. :mrgreen:
No sitten ei huulirasvaa. :mrgreen: Meillä käytetään tiettyä rasvaa ja sitä kuluu varsinkin puoliskolla, joudun pitämään omastani kiinni, ettei "vaingossa" kulkeudu hänen taskuunsa...
Kirjastoissa voi tulostaa aika edeullisesi (ainakin täällä pääkaupunkiseudulla), mikäli jotain sopivaa tulostettavaa kuitenkin löytyisi. :-) Mulla ei taas kirjoitushommat suju: oli tarkoitus kirjoittaa silloin viimeksi luukun 24 kylkeen tarina, mutta en saanut sitä koko joulukuun aikana valmiiksi. :-P

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja Katikki » 23 Loka 2020, 17:37

Keräsin eilen Sveitsissä asuvan pojan ja miniän kalenteriin joulutavaraa!
- punaiset sydänkynttilät
- kaksi Aarikan pikkutonttua
- kaksi pakettia suomalaisia jouluserviettejä
- joulukuusenkoristeita
- pieni Airamin valosarja
- kaksi jouluista pientä suihkusaippuatuubia
- 5 erilaista Fazerin suklaapatukkaa
- pieni tuikkulyhty
- pieni lumisadepallo
- kulkussydänkoriste (kilisee ihanasti, tämä tulee jouluaaton pussukkaan)
- kultaisia ja hopeisia strösseleitä
- kaksi piparkakkumuottia (joulupukki ja kissa)

Vielä jotain pientä pitäisi keksiä, mutta olipas hauskaa! Laitoinkin kotimatkalla Bublén joululaulut soimaan :laulu: :lahjat:

joulumpi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:00

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja joulumpi » 29 Loka 2020, 08:50

Mä oon tilannut fb-kirppiksiltä pikkuleluja laitettavaksi lasten kalenteriin :) muumeja, ryhmä hauta ja joitakin eläimiä.
Niiden päälle on sit kiva astua pimeessä :jouulu:
Laitan sit kans tarroja ja viikonloppuisin karkkia.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 29 Loka 2020, 11:19

....................

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 09 Marras 2020, 19:42

..........................

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa