Joulukalenteriin yllätyksiä

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 03 Heinä 2010, 01:00

Viime vuonna aloin neulomalla tekemään pussukoita, joista oli tarkoitus tehdä miehelle joulukalenteri. Se jäi sitten yritykseksi :roll:

Tänä vuonna toteutan tuon idean, ja nyt tartteisin apua ja ideoita, mitä kaikkea pientä ja edullista pussukoihin voisi sujauttaa :smile:

Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 03 Heinä 2010, 06:10

Hyvän ketjun perustit kun itse olen samaa miettinyt, että mitä laittas itsetehtyyn joulukalenteriin... :lol:
Hmm....miten olisi esim. jouluntuoksuinen Wunder Baum autoon, konvehteja, siivousrätti nätisti taiteltuna vinkkinä joulusiivousta varten :mrgreen: , valokuva itsestäsi pienessä kehyksessä, tuoksukynttilä yhteistä illanviettoa varten, suklaapukki, saippua ym.

Avatar
eirwen
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 713
Liittynyt: 14 Syys 2009, 15:50

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja eirwen » 03 Heinä 2010, 07:27

jos pussin koossa riittää niin 6.12 on kiva olla sinivalkokynttilät...mies harmitteli yks joulu ku unohti ostaa mut sit ne löytykin kalenterista :lol:

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja Leea » 03 Heinä 2010, 12:04

Mun mies tykkää askarrella myös itse joulukorttinsa ja saa aina hyviä ideoita niihin. Eli minä laittelen ehkä kalenterin alkupäähän pieniä askartelu tarvikkeita, tarroja tms.

Ehkä jokin leivonais-resepti, mausteita, kanelitankoja, leivonnaisten koristeluun tarvikkeita, ehkä pieni "alkon" pullo sinapin maustamista varten ja kahvikakun mausteeksi.

Tosi hyvä vinkki oli tuo itsenäisyyspäivän kynttilä. Pitääkin muistella mitä kaikkea mies ylijäänkään aina ennen joulua unohtaa. Ostoslistan voisi tehdä valmiiksi vaikka 20.päivän yllätykseksi. Sitä voisi sitten mies vain täydentää, joten pääsisi helpommalla ostosten suunnittelussa.

Tämä onkin hyvä ketju, kun tuli itsellekin mieleen heti vaikka mitä. Muuten en olisi koko asiaa tajunnut vielä edes ajatella :proo:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 04 Heinä 2010, 23:47

Kiitoksia hyvistä vinkeistä, lisää saa laittaa :smile:

Itse meinasin kans ostaa itsenäisyyspäiväksi kynttilän ja Suomi- suklaata kalenteriin.
Jouluaaton yllätykseksi ajattelin puolestaan hommata leffaliput.
Pez- ukko+namia, nuo on miehen herkkua :lol: niitä pitää kans ostaa
Mutta vielä on niin monta pussukkaa odottamassa täytettä :roll:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 21 Syys 2010, 14:40

Täällä ollaan kovasti mietitty mitä niihin pussukoihin laittaisi, ja tässäpä olisi listaa jo hieman mitä oon miettinyt;

* Pez- namia+ se ukko :lol:
* Suklaapukki tms.
* Alkosta pieni pullo likööriä+ suklaata
* Itsenäisyyspäivänkynttilä+ Suomi- suklaata
* Leffaliput (jouluaaton yllätys)
* Raha-arpoja (näitä voi antaa useana päivänä+ suklaata)
* Muutama rivi lottoa tai pitkävetoa tai mitä niitä nyt onkaan :roll:
* Kynttilä (romanttisia iltoja varten :wink: )
* Sukat
* Dödö tai suihkugeeliä
* Aku Ankka taskukirja
* Autolehti
* Brunbergin suukkoja
* lahjakortteja (itse tehtyjä) Näitä teen vaikka kolme...
* Energiajuoma+ suklaata (tämän ajattelin antaa pikkujoulujen seuraavana päivänä, jaksaa töissä olla :lol: )
* Pizzan verran rahaa (kaveri pikkujoulujen jälkeiseen aamuun)
* Lasten pelikortit (aasi tai hullunkuriset perheet tms.)

Aito pukinilo
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Syys 2010, 18:43

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja Aito pukinilo » 21 Syys 2010, 17:48

Mulla on kanssa jo valmiina joulukalenteri, mutta sinne pitäs keksiä miehelle jotain kivaa. Tulee vaan äkkiä aika kalliiks tää kalenteri kun jokapäivälle laittaa jotain... mutta mutta.. voishan viikolla olla vaikka jotain karkkeja ja sit viikonloppuina jotain vähän extraa... ja toisaalta... joulu on antamisen aikaa... Kukahan mulle tekis jonkun kivan kalenterin (ei mies ainakaan, ei oo kovin jouluinnostunut). Taidan tehdä itsellenikin kalenterin. :smile:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 23 Syys 2010, 10:11

Itse vierasta ajatusta kovin hinnakkaasta joulukalenteriyllätyksestä, mutta sellainen kalenteri voisi olla aikuiseen makuun sopiva, johon laittaa tulostamiaan/teettämiään valokuvia vuoden varrelta. Tai voisihan ne olla jotain vanhempiakin.
Jos ei joka päivälle halua laittaa valokuvaa, niin voisihan lehdestä leikkailla/kopioida sarjakuvastrippejä tms.

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 23 Syys 2010, 12:41

^Komppaan AG:ta. Minusta kivoja ylläreitä vois myös olla erilaiset runonpätkät tai ajatelmat. Mulla on mietinnässä kalenteri kaverille, jonka häissä jo mooooonta vuotta sitten tehtäväkseni tuli lähettää joulunalla adventtikalenteri. Kyseinen joulu oli sitten vähän semmoinen "välijoulu" elämäntilanteen muutoksen vuoksi ja unohdin sen myötä koko homman ihan totaalisesti. Nyt olisi sitten haaveissa saada se homma hoidettua kunnialla, vaikkakin vähän myöhässä. Toki jos energia ei riitä itsetehdyn kalenterin väkräämiseen, niin sitten ostan jonkun kivan kuvakalenterin ja postitan sen :)

pipsa-poro
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 616
Liittynyt: 24 Elo 2008, 17:03
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukalenteriin yllätyksiä

Viesti Kirjoittaja pipsa-poro » 23 Syys 2010, 18:37

Joulutähti kirjoitti:^Komppaan AG:ta. Minusta kivoja ylläreitä vois myös olla erilaiset runonpätkät tai ajatelmat. Mulla on mietinnässä kalenteri kaverille, jonka häissä jo mooooonta vuotta sitten tehtäväkseni tuli lähettää joulunalla adventtikalenteri. Kyseinen joulu oli sitten vähän semmoinen "välijoulu" elämäntilanteen muutoksen vuoksi ja unohdin sen myötä koko homman ihan totaalisesti. Nyt olisi sitten haaveissa saada se homma hoidettua kunnialla, vaikkakin vähän myöhässä. Toki jos energia ei riitä itsetehdyn kalenterin väkräämiseen, niin sitten ostan jonkun kivan kuvakalenterin ja postitan sen :)
Pipsa-poro :poroo: ja pitkäaikainen tuttava tekevät toisilleen kalenterit, vanha perinne. Viime vuonna laitoin noita runorimpsuja ja ajatelmia. Itse sain vallan mainion kalenterin, joka päivälle oli lehistä kerätty vitsikäs lyhyt sarjakuva, liittyen jouluvalmisteluihin tai muutoin vaan lapsiperheen arkeen, Kyllä sai nauraa päivittäin :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija