Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 06 Syys 2010, 21:15

Eloitin tekemään ruskeasta langasta ukolle pipoa neulomalla :see:
Tosin... saa nähdä mitä tulee, kun teen sen pyöröpuikoilla :roll: Kun se neljän puikon systeemi on jotenkin hankala,
sillain kun teen niin tulee hirmu tiukkaa :lol: :mrgreen:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 06 Syys 2010, 21:51

Päivällä iskeneestä migreeninpoikasesta huolimatta sain tänään miehen sukista ensimmäisen valmiiksi ja toistakin pääsin aloittelemaan. Jee! Neulominen on kyllä ihanan rentouttavaa puuhaa :laav:

Avatar
Haney
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 42
Liittynyt: 24 Elo 2008, 14:00
Paikkakunta: Jämsä

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Haney » 08 Syys 2010, 10:22

Minulta ei toi neulominen oikein onnistu - etenkään sukat tai tumput :shock: mutta ajattelin kokeilla ruskeasta kala-langasta (joskus saanut äitiltä, kun se ei tykännyt väristä) virkata pesukinnasta Möhönasun ohjeen mukaan. Kovin on vaan ohutta tuo lanka, mutta eiköhän siitä jonkinlainen tulos tule. Vielä en tiedä kenelle se lahjaksi päätyy enkä ole 100% varma, että ehtii edes valmistua :lol: mutta yritys on kova!

Samoin mulla on työn alla patalappu, johon virkkaan liukuvärjättyä puuvillalankaa kaksi kappaletta ja sisään olisi tarkoitus laittaa froteeta lämpöeristeeksi. Toinen puoli on jo valmis ja toinen puolessa välissä - mutta onhan niitä tehtykin jo viime talvesta asti :lol:

Niinkun huomaa, mun virkkausintoni tulee puuskissa ja saatan virkata kerrallaan vain viitisen kerrosta ja sitten jatkaa taas seuraavana päivänä tai seuraavassa kuussa. Mutta eipä se minua ole haitannut, kun en ole kenellekkään noita luvannut tehdä - ehtivät jouluksi, jos ehtivät :)

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 10 Syys 2010, 20:27

Miehen sukat ovat nyt valmiit! Sen kunniaksi kävinkin ostamassa Tarjoustalosta 6 kerää seiskaveikkaa kun olivat tarjouksessa 3 kerää 10 €. Suututtaa vaan nyt, kun jälleen kerran tämmöinen paljoustarjous oli koneille laitettu niin, että yksittäisen keränkin olisi saanut hintaan 3,33 € vaikka hyllyn mainoksessa kovasti kerrottiin yksittäishinnan olevan korkeampi :evil: Että vinkiksi vain muille kyseisessä puulaakissa vieraileville ettei tartte ostaa koko satsia :hei:

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 11 Syys 2010, 12:31

^ Sä oot sukkakone :mrgreen:

Avatar
saveka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 887
Liittynyt: 26 Elo 2007, 12:58

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja saveka » 11 Syys 2010, 21:48

Täältä sai Prismasta seiskaveikkaa, ainakin näitä syksyn uutuusvärejä 3,20 €. Täällä on kohta kahdet sukat valmiina. Uusia lankojakin sain niin ois kova hinku päästä niistäkin jotain värkkäilemään.

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 13 Syys 2010, 10:21

^Juu, täälläkin oli niitä Neulo sukka -lankoja, seiskaveikkaa siis, Prismassa tuohon 3,20 € hintaan, mutta jotenkin ne värit eivät nyt näihin mun suunnitelmiin istuneet ja jätin ostamatta. Houkutus oli kyllä suuri.... musta on kehittymässä hyvää vauhtia kunnon lankahamsteri :mrgreen:

Täällä on nyt päästy ensimmäisten lahjasukkien kimppuun! Äidille on tekeillä uusimmassa Novitassa olleet pitsisukat (malli 65 sivulla 70). Oli yllättävän helppo ja nopeatekoinen ohje! Ei mitään monimutkaista kikkailua, tosi pienellä vaivalla saa kivan pinnan aikaiseksi. Suosittelen kokeilemaan tuota ohjetta jos malli yhtään vaan miellyttää silmää :)

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 18 Syys 2010, 11:16

Mulla on nyt jokin ihme jumi päällä tuon kutomisen kanssa :roll: Ei siis ole kiinni siitä etteikö huvittaisi enää, mutta tuntuu, että mun aivot ei enää toimi ihan normaalisti. Olen siis toisessa pitsisukassa saanut jo kantalapun valmiiksi, mutta kantapään kavennukset tuottavat ongelmia. Siis kantapää on mulle ihan piece of cake ja tuolla ohjeella olen siis ensimmäisen sukan saanut oikein kivuttomasti valmiiksi, mutta nyt vaan tekstit ei avaudu! Mä en käsitä... Ohjeessa se kantapää on selitetty jotenkin hassusti, ihan eri tavalla kuin esim. seiskaveikan vyötteessä, mutta edellistä tehdessä ohjeen idea kyllä avautui oikein kivuttomasti, vaikka minusta olikin hölmösti selitetty. Nyt vaan pidin puikkoja käsissä, luin ohjetta, laskin silmukoita, luin ohjetta enkä saanut käsitystä että miten sen muka pitäisi mennä. Tiedän, että omasta päästä se nyt tulisi ihan ok, mutta haluan, että silmukkamäärät yms. menevät juuri samoin kuin mitä ohjeessa sanotaan ja miten ekan sukan tein. Uskomatonta... :roll: Mutta jospa tämän voisi pistää yleisen väsymyksen piikkiin, en olisi tainnut osata laskea yksinkertaisia yhteenlaskujakaan noina iltoina. Tänään sitten uusi yritys :mrgreen:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 18 Syys 2010, 16:28

Hahaa! Kantapää tehty! *TUULETTAA* Olin missannut ihan kantalapun alussa parit kavennukset, joten silmukkamäärä oli väärä eikä siis mikään ihme etten päässyt oikein kärryille ohjeista :mrgreen: Nyt sitten jatkuu löhölauantai rennoissa merkeissä kera kynttilöiden, sukkakudelmien ja EHKÄ myös jouluisen tunnelmamusiikin :laav:

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 25 Syys 2010, 14:53

Nyt täytyy pitää pari päivää taukoa tuon neulomisen kanssa, sain kipeän rakon etusormeeni :shock:

Saldo tällä hetkellä on: kaksi paria sukkia lahjaksi (+ lapsille sukat mutta nehän oli annettava heti) + itselle neulottu kaulaliina.

Joten kun tuohon sormeen kärsii koskea, niin sukkatalkoot jatkukoon!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa