Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 28 Syys 2010, 20:00

Nyt on sitten väkrätty ekat koekappaleet henkarisydämistä. Eli sellainen ohuempi metallihenkari väännetään sydämeksi, ripustuskoukku jää. Kiedotaan havuköynnöstä ympärille ja koristellaan vaihtoehtoisilla koristeilla. Niistä tuli tosi hienoja! Tiskirättien virkkaus bambulangasta on myös vihdoin käynnistynyt... :hei:

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja nonna » 29 Syys 2010, 08:06

Kuulostaa hyvältä, pitäisiköhän itsekin kokeilla, kun noita metallihenkareita löytyy kotoa kiusaksi asti :cool: . Kiitos myös muistutuksesta, vielä löytyisi pari kerää bambua kotoa, jotka voisi räteiksi neuloa.

Lahjavillasukat ovat jäähyllä nyt sen aikaa, että saan isoäidintilkkutyynyn valmiiksi. Toisaalta eipä tässä mikään kiirekään ole, kun enää kaksi paria jäljellä.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 29 Syys 2010, 10:18

Minä muuten värkkäsin metallihenkariin kuolleita lupiineja. Siis niitä lakastuneita kukkaosia, joissa en ne kuivuneet siemenpalot jäljellä. Kuulostaa kurjalta, mutta lopputulos on varsin pöyheä. Kranssi on vielä viimeistelyä vailla, tavoitteena olis saada se pyhäinpäiväksi oveen.

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja nonna » 30 Syys 2010, 14:29

Kuva

Vaihteluna sukille on valmistunut keittiöliinoja Bambusta. Hauska ja nopea välityö ja helmineule toimii rätissä erinomaiseti. Väreissä mennään mustalla ja beigellä, harmittaa vain, kun Bambu-lanka loppui kaupoista jo heinäkuun lopussa :roll: ja nyt lankaa ei ole kuin kolmeen liinaan jäljellä.

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 02 Loka 2010, 15:26

Ihana liina :laav: Hienon kääreenkin olet tehnyt :hei:

Menninkäistenäiti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1022
Liittynyt: 09 Loka 2007, 11:44
Paikkakunta: LOHJA

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Menninkäistenäiti » 03 Loka 2010, 16:16

Nää on kyllä jo päikyssä ja myyntiosiossakin :oops: mutta siis vielä kertaalleen, kun olen niin ylpeä:

Kuva

Kuva

Eli siis läpällisiä kämmekkäitä, on menossa lahjaksi sukulaisille, mutta ehdin toki neuloa niitä lisää mikäli saan myytyä parin. Ja kaikki värisävyt eivät ole menossa edes lahjaksi, hurmaannuin värien yhdistelystä :jouulu:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 03 Loka 2010, 22:46

Menninkäistenäiti: värisommittelu on kyllä onnistunut loistavasti! Ihanan herkullisia värejä :)

Täällä ovat sukkapuikot alkaneet taas heilumaan hetkellisen jumin jälkeen. Lahjasukat nr. 2 ovat menossa toisen sukan varressa..jonka aloitus onnistui vasta kolmannella kerralla! :oo Mikä sinänsä hullua, että tosiaan kyseessä parin toinen sukka ja ensimmäisen sain tehtyä oikein kivuttomasti :roll: Mutta jospa tämä taas tästä. Syyhyttää saada nämä sukat alta pois ja siirtyä seuraavaan työhön. Miehen tytär kaipaili villasukkia ja hänelle voisi tehdä jotkin oikein pirtsakat sukat. Jos oikein "villiksi" heittäydyn, niin värityksen voisi tehdä peilikuvana, hän kun muutenkin ruukaa pitää välillä eriparisukkia :jouulu:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 04 Loka 2010, 08:48

..................................

Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 04 Loka 2010, 10:10

Menninkäisenäidillä on oikeita karkkilapasia! :pig: :laav:
Ja voi kuusipuu, ihania villasukkia!! :inlaav:

Avatar
Tuikku Hiutale
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 116
Liittynyt: 08 Joulu 2009, 18:40

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Tuikku Hiutale » 04 Loka 2010, 21:23

Olipas edellisellä sivulla aivan ihania kämmekkäitä Menninkäistenäidillä ja sukkia Kuusipuulla :inlaav:

Itselläni on puikoilla hartialämmitin äidille ja samanmoinen pitäisi vielä anopillekin saada aikaiseksi. Välillä vain tuskastuttaa, kun neuleelle tulee pituutta liki 2,5metriä :oo Tuntuu ettei se neulominen koskaan lopu, vaikka onkin ihan helppoa perus joustinneuletta eikä leveyttä kappaleella ole kuin kymmenisen senttiä. Tällä hetkellä taitaa olla valmiina sellainen puolitoista metriä.

Lisäksi kutkuttaisi kovasti huovuttaa siskonlapsille uusimmassa Taika-lehdessä olleet tossut. Meiltä ei vain kotoa löydy oikean kokoisia kumisaappaita, joita käyttää lestinä :???:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa