Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 05 Syys 2010, 17:20

Nuo punaiset on mun suosikit :laav: Tällä pyörii puikoilla kaulaliina kaverille ja heti sen jälkeen samanmoinen itselle - sen jälkeen olen luvannut kokeilla sukanneulontaa :mrgreen:

freiska
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 728
Liittynyt: 07 Syys 2007, 22:13
Paikkakunta: hanko

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja freiska » 05 Syys 2010, 17:32

mullakin on ollut yhdet villasukat hieman vaiheessa täällä mutta eiköhän net tule valmiiksi jossain vaiheessa.toinen on jo valmis ja toinenkin on jo kantapää valmis pitäis saada kutastua ne loppuun asti vaan.
sitten oon jo ostanut sitä pom pom eli pontula lankaa valmiiksi josko sais täksi vuodeksi tehtyä omalle äiskällä jotain siitä. :smile:

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja nonna » 05 Syys 2010, 20:00

Sarppa kirjoitti:Nuo punaiset on mun suosikit :laav:
Niin munkin, mun ihanat joulusukat :laav:

Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja katsuja » 05 Syys 2010, 21:49

Kauniita sukkia olet tehnyt :) Omat sormet yhä syyhyää sukkapuikolle, ei aika riitä kun pitää tehdä kokeiluversio joulukortista.. tulee vähän turhan työläitä kortteja tehtyjä tänä vuonna :)

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 06 Syys 2010, 09:13

......................................

Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 06 Syys 2010, 09:49

Minä sain eilen illalla juuri ennen nukkumaan käymistä oikein kunnon inspiksen tehdä hartiahuivia.
Sainkin sitä ihan kiitettävästi tehtyä ja ylpeä olen itsestäni :mrgreen:
Vielä olisi matkaa ennen kuin hartia huivi on valmis :see:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 06 Syys 2010, 13:09

Hyvä Muikkis! :mrgreen:

Mun pää pursuaa neuleideoita! Päätin sitten antaa sen torkkupeiton olla ja päätellä lankoja aina silloin kun siltä tuntuu. Olen antanut sen taktisesti lojua toisella sohvalla enkä aiokaan sitä tunkea minnekään kaapin perälle odottamaan päättelyinspiraatiota (ts. unohtumaan määrittelemättömäksi ajaksi). Viikonloppuna sitten kudoin Sarpan tilaamat villasukat seiskaveikasta ja vielä eilen illalla aloitin tekemään miehelle sukkia. Nyt sitten keksin, että äidille voisi tehdä joululahjaksi jotkut vähän spesiaalimmat sukat, pitsiä tai palmikkoa, ja isälle jotkun "tyylitellyt" perussukat. Kovasti himottaisi mennä lankaostoksille, mutta en anna itselleni siihen lupaa ennen kuin miehen sukat ovat valmiit. Sain eilen iltasella ensimmäisen sukan kantapäätä ja siihen liittyviä kavennuksia myöten valmiiksi, eli ei pitäisi olla mikään ongelma saada teräosaa tehtyä + aloitettua toista sukkaa jo tänä iltana. Mä niin toivon, että tämä innostus olisi nyt pysyvää laatua! Itseni tuntien se tulee laantumaan, mutta jospa nää raskaushormoonit saisivatkin aikaan jotain normaalista poikkeavaa käyttäytymistä :mrgreen:

Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 06 Syys 2010, 15:21

Kiitos Joulutähti :mrgreen:

Tänään lankaostoksille! Tokmannilla ja VapaaValinnassa oli tarjoksia.
7 veljestä oli ainakin 10€/3rll :see:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 06 Syys 2010, 15:29

Kuva
Tässä nyt tännekin tämä tekemäni pannumyssy.

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 06 Syys 2010, 15:36

Minunkin pitäisi etsiä jostain taas tuo 7 veljestä-tarjous, lankakaupassa jossa normaalisti käyn, oli se tarjous hurjan pitkään, viime keväältä nyt tähän loppukesään, mutta nyt langat ovat taas normaaleissa hinnoissaan, eli noin neljässä eurossa.

Päätin nyt, etten ota stressiä noista peitoista. Jos saan kolme peittoa valmiiksi niin hyvä, varalahjat on jo katsottuna. Itselle tietysti olisi oikein kiva saada se valkoinen peitto jouluksi, ja siihen paloja kyllä onkin jonkin verran... Ehkä, katsotaan nyt. Noista kolmesta lahjapeitosta on valmiina tilkkuina yksi kokonainen, toiseen on n. 10 tilkkua ja kolmanteen myös n. 10 tilkkua. Jotenkin loppuu usko kun noita käsiä särkee välillä niin julmetusti. Tällä viikolla ajattelin mennä sairaanhoitajan vastaanotolla käymään, josko se osaisi jotain arvella ja vaikka pyytää lääkäriltä jotain kokeita, jos olisi tarvis. Ei oikein inspiroita tai tuota iloa tuo käsitöiden teko, jos niitä vääntää särkylääkkeiden voimalla, "niska limassa" :-|

Peittojen lisäksi teen kahdet kirjoneulerannekkeet ja yhden kaulaliinan jouluksi, ja jos itselle saisi yhden hartiahuivin virkattua. Siihen lisätään vielä Kotikissayhdistyksen myyjäisiin huovutettavat kissat, muutamat lahjoiksi menevät huopatontut ja joulukortit, niin eiköhän aika mene oikein rattoisasti. Eikä pidä tietenkään unohtaa joulupaketteihin meneviä lankatonttuja ja pakettikortteja! Nämä ovat suunnitelmani tällä erää, katsotaan antavatko kädet nyt tehdä...

Ihana pannumyssy! :jouulu:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa