Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja nonna » 30 Elo 2010, 18:33

Huomenna loppuu tenttiputki ja pääsee taas käsitöiden pariin. En malta odottaa, että saan taas iltaisin istua sukankutimen kanssa tenttikirjojen sijasta :laav:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 30 Elo 2010, 18:54

Mun päättelyurakka tökkii ja pahasti. Kuun loppu on täysi mahdottomuus saada homma valmiiksi :roll: Tänään yritin löytää inspistä järjestelemällä lankakoria toivomalla että langanjämät saisivat innostumaan uusista ideoista ja sitä kautta innostumaan täkkiprojektin saattamisesta loppuun. Ei onnistunut, ei.

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 30 Elo 2010, 18:54

Mun päättelyurakka tökkii ja pahasti. Kuun loppu on täysi mahdottomuus saada homma valmiiksi :roll: Tänään yritin löytää inspistä järjestelemällä lankakoria toivomalla että langanjämät saisivat innostumaan uusista ideoista ja sitä kautta innostumaan täkkiprojektin saattamisesta loppuun. Ei onnistunut, ei.

Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 30 Elo 2010, 22:13

Hartiahuivi on ollut odottamassa tekijäänsä taas muutaman päivän.. Inspis on tipotiessään... :roll:

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja nonna » 31 Elo 2010, 13:37

Nyt on vimeinenkin tentti ohi ja kohta suuntaan sukkalankaostoksille. Toiveissa olisi löytää itselle jotain mukavaa sukkalankaa, jotta saisin lahjasukkien neulomisen välissä tehtyä itselleni hieman paksummat kotisukat.

Avatar
Serene
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 870
Liittynyt: 26 Elo 2010, 16:25

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Serene » 01 Syys 2010, 13:25

Olen ihan toivottoman huono tekemään sitten mitään käsilläni :oops: , mutta kovasti haluaisin askarrella itse sen verran lahjoja mihin kyvyt vain riittävät! Joten täällä varmasti taustaillaan ja neuvoja kysellään kun löytyy idea jonka jopa ehta poropeukalo osaisi toteuttaa :mrgreen:

Avatar
eirwen
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 713
Liittynyt: 14 Syys 2009, 15:50

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja eirwen » 04 Syys 2010, 13:41

mä tykkään tehdä mutta varsin hitaasti sujuu yleensä..joskus innostun ja sitten unohdan työn pitemmäks aikaa ja sit taas jatkan kun inspiraatio iskee.

nyt on meneillään huopatossut...siis kutomalla sellasesta pesukoneessa huovutettavasta langasta (mahtoikohan idea näihin tulla tältä foorumilta joskus muinoin? :lol: ) ja sitten kun ne on valmiit niin tuola olisi kaulaliina langat odottamassa vuoroaan.

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 04 Syys 2010, 19:16

Melkein itkettää :-| Sormet on niin kipeät ja turvoksissa taas vaihteeksi, ettei mitään valmista tunnu syntyvän. Tämä tietokoneella istuminenkin vähän särkee, kun näpyttelee, niin saatikka sitten virkkuukoukun heiluttaminen :( Kaikki projektit seisoo vain.

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja nonna » 04 Syys 2010, 20:02

^Voi, toivottavasti pian helpottaisi ja pääsisit taas käsitöistä nauttimaan :laav:

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijöille

Viesti Kirjoittaja nonna » 05 Syys 2010, 13:49

Kuva

Nyt pääsi muutama sukka narulle kuvaan. Kaverit jäivät rannalle ruikuttamaan kuvakulman rajallisen laajuuden vuoksi :lol: . Vaaleanvihreät ovat ensimmäiset valmistuneet joululahjasukat(pikkusiskolle).

Lankoina novitaa ja mokkasukkaa(sinivaaleapötkylä).

Novitan itsekuvioituvat sukkalangat ovat olleet positiivinen yllätys. Nalle on ollut ihanan pehmeää ja nuo värit kivoja. Nalle Marjaretki puolukasta tein itselleni ihanan jouluiset varpaanlämmittimet. Vielä olisi kaksi kerällistä Nallen kukkaketoa äidin ja toisen pikkusiskon sukkiin, isälle taidan hakea Marjaretki mustikkaa pari kerää. Mukavaa on ollut neuloa sukkia lahjaksi. Valmiit sukat ajattelin pakata yhteen koriin, jonka sitten kiikutan koko poppoolle jouluna varpaita lämmittämään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa