Ikkunakoristeet

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
vilna
Tonttu
Tonttu
Viestit: 151
Liittynyt: 01 Syys 2007, 20:50

Re: Joulutontut ikkunaan

Viesti Kirjoittaja vilna » 12 Syys 2007, 11:53

Tein viime vuonna joulukortit ikkunatontuista (tonttu, jolla lyhty kädessä): luonnonvalkoinen korttipohja, punainen huopatonttu ja kultaisella tussilla reunat ja hyvän joulun toivotus :see:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulutontut ikkunaan

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 12 Syys 2007, 12:20

vilna kirjoitti:Tein viime vuonna joulukortit ikkunatontuista (tonttu, jolla lyhty kädessä): luonnonvalkoinen korttipohja, punainen huopatonttu ja kultaisella tussilla reunat ja hyvän joulun toivotus :see:
Minäki olen vähän miettiny tuollasia kortteja. Toi huopa on hyvä idea, tulee vähän pehmeyttä korttiin. Olin katsos ajatellut tekeväni tontut ihan vain pahvista.

Avatar
Joulumuori
Valvoja
Valvoja
Viestit: 455
Liittynyt: 23 Elo 2007, 11:17
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Joulutontut ikkunaan

Viesti Kirjoittaja Joulumuori » 12 Syys 2007, 17:06

Joulutähti kirjoitti:
Joulumuori kirjoitti:
Ehkä mä askartelen muutaman tontun, ja sit mulla tekis mieli tehdä semmoisia tonttuketjuja, siis pahvista tehdään semmoinen haitari, jossa siis on sitte tonttuja... Ymmärtääköhän kukaan mitä tällä haen. Jos ymmärsi, niin pistäkäähän malleja tänne, jos teiltä sellaisia löytyy! :)
Mä ymmärsin mutta mulla ei nyt satu sellaista olemaan... Sekin olis muuten kans kiva.

Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Joulutontut ikkunaan

Viesti Kirjoittaja Hanki » 13 Syys 2007, 09:09

Yksi tapa hyödyntää näitä ikkunatonttuja on laittaa ne lattian rajaan seinään kiinni siten että ne menevät jonnekkin esim. eteisestä keittiöön.. Tai kiertämään olohuonetta. Siirtyy katse pois pölypalloista :jouulu:
erittäin hienoja ovat jos niihin jaksaa askarrella päälle punaista tai hopeaa kimalletta, kimaltelevat ihanasti lattian rajassa valon osuessa...

Avatar
Tintti-Tonttu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Loka 2007, 07:38

Re: Joulutontut ikkunaan

Viesti Kirjoittaja Tintti-Tonttu » 08 Loka 2007, 15:14

Hanki kirjoitti:Yksi tapa hyödyntää näitä ikkunatonttuja on laittaa ne lattian rajaan seinään kiinni siten että ne menevät jonnekkin esim. eteisestä keittiöön.. Tai kiertämään olohuonetta. Siirtyy katse pois pölypalloista :jouulu:
erittäin hienoja ovat jos niihin jaksaa askarrella päälle punaista tai hopeaa kimalletta, kimaltelevat ihanasti lattian rajassa valon osuessa...
Hyvä idea! Eihän niiden tarvitse aina ikkunoissa hyppiä :P
Meille voisi tämmöinen tontturivi joku joulu tullakin, tänä jouluna ei ehkä vielä, kun nuorimmaisemme on pahimmassa tuhoamisiässä ja tonttuparkoja odottaisi julma kohtalo. :(

himmeli

Re: Joulutontut ikkunaan

Viesti Kirjoittaja himmeli » 19 Marras 2007, 12:36

Joulumuori kirjoitti:Tässä meillä käytössä olevat ikkunatontut.

Miksiköhän minulla ei näy nuo ikkunatontut? Pitäisikö Joulumuorin olla yhtäaikaa kirjautuneena foorumiin, jotta ne näkyisi minullakin, onko tietoa kellään...?
Etsin joulutonttujen kaavoja, joita voisi punaisesta pahvista leikellä.

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulutontut ikkunaan

Viesti Kirjoittaja nonna » 19 Marras 2007, 14:30

mullakaan ei nuo tontut näy :(

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Joulutontut ikkunaan

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 16 Joulu 2007, 16:44

Kuva

tein eteisen välioveen vähän jouluisia ikkunakuvia. :) valitettavasti kuva ei anna oikeutta. (pimeä)

Menninkäistenäiti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1022
Liittynyt: 09 Loka 2007, 11:44
Paikkakunta: LOHJA

Ikkunakoristeita, Menninkäisten kotoa.

Viesti Kirjoittaja Menninkäistenäiti » 17 Joulu 2007, 10:26

Tässä mitä meillä ikkunoissa löytyypi. Meillä ei tontut hyppele ikkunoissa, seinillä sitten sitäkin enemmän... :mrgreen:

Tässä nyt ne, mitkä olen päikkyynkin laittanut, katsellaan saanko lopuistakin kuvia otettua päivän mittaan. Monet ovat askartelulehdistä, jotkut omia muokkauksia tai ihan omia ideoita.

Menninkäistenäiti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1022
Liittynyt: 09 Loka 2007, 11:44
Paikkakunta: LOHJA

Re: Ikkunakoristeita, Menninkäisten kotoa.

Viesti Kirjoittaja Menninkäistenäiti » 17 Joulu 2007, 10:28

eipä mahdu kuin kolem kuvaa kerralla, joten tulee useassa viestissä nytten.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa