Joulukortit

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 393
Liittynyt: 09 Syys 2013, 11:54

Joulukortit

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 31 Elo 2017, 13:57

En löytänyt ketjua, jossa oltaisiin keskusteltu joulukorteista. Olen nyt muutamina vuosina ajatellut tekeväni joulukortit itse, mutta kiire on vienyt voiton ja kortit on tullut ostettua. Kauniita ovat kyllä valmiitkin kortit. Nyt en aio mahdollisen kiireen vaikuttaa vaan aion tehdä joulukortit tänä vuonna itse. Olisi kiva nähdä kuvia itsetehdyistä korteista :see:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Katikki » 31 Elo 2017, 14:01

Minä kyllä ostan valmiit kortit, kaikkeen ei riitä aika :kiirus:

Enemmänkin surettaa se että vuosi vuodelta kortteja tulee aina vain vähemmän, kun ihmiset toivottelee toisilleen jouluja somessa :shock:

En kyllä ala! Haluan joulukortteja joita voi teipata eteisen seinille!

Avatar
joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 393
Liittynyt: 09 Syys 2013, 11:54

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 31 Elo 2017, 15:30

Katikki kirjoitti:Minä kyllä ostan valmiit kortit, kaikkeen ei riitä aika :kiirus:

Enemmänkin surettaa se että vuosi vuodelta kortteja tulee aina vain vähemmän, kun ihmiset toivottelee toisilleen jouluja somessa :shock:

En kyllä ala! Haluan joulukortteja joita voi teipata eteisen seinille!
Totta! Samaa olen minäkin huomannut. Vaikka maailma koko ajan sähköistyy niin haluan kuitenkin joistakin perinteistä pitää kiinni ja yksi on juurikin joulukorttien lähetys! Minä myös aina säästän joulukortit. Niitä on hauska katsella jälkeenpäin ja joskus niitä voi sitten hyödyntää askarteluissakin :)

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 31 Elo 2017, 16:56

......................................

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 01 Syys 2017, 09:20

Olen vuosien varrella tehnyt itse kortteja mutta viime jouluna ostin valmiit kortit. Pääsee vähemmällä ja valmiita löytyy niin kauniita. Taidan tästä eteenpäin lähettää valmiita kortteja.

Tänä vuonna tytön luokka piirtää itse kortit ja ne sitten painetaan open tutun painotalossa. Meinaavat myydä niitä ja kerätä rahat leirikoulukassaan. Niitä kortteja minä sitten lähetän sukulaisille ja ystäville tänä vuonna :see:

Avatar
Kiisa
Tonttu
Tonttu
Viestit: 161
Liittynyt: 12 Syys 2013, 11:47

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Kiisa » 07 Syys 2017, 12:36

Joulukorttien askarteleminen on minulle omakin ilo ja tunnelman luoja, joten itsetehdyillä mennään. Kiire ei vaivaa, kun saa itsensä liikkeelle tekemään ne kortit ajoissa. Ja itsellä tuo muutenkin yleensä tapahtuu ihan ilta-aikaan tv:n katselun sivussa.

Tässä viime vuosien kortteja.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 07 Syys 2017, 13:40

Kiisa, onpa todella kauniita kortteja :hali:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 07 Syys 2017, 15:05

Suloisia kortteja! Itse taidan lopettaa korttien lähettämisen kokonaan. Meille tuli suurin osa joulukorteista joulun jälkeen ja osa vasta tammikuun lopussa. Sama juttu oli lähettämieni korttien suhteen. Joulukorteista ei ole kauheasti iloa enää joulun jälkeen :cry:

Avatar
joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 393
Liittynyt: 09 Syys 2013, 11:54

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 13 Syys 2017, 18:08

Kiisa onpa kauniita kortteja! VAU! :oo

Aloituksessa kirjoittelin, että tänä vuonna aion vihdoin tehdä joulukortit itse ja olinkin tätä mieltä vielä muutama viikko sitten, kunnes muistin, että olenhan halunnut aina myös lähettää jouluisen kortin koiristani. Nyt kun omistan itse järjestelmäkameran ja kun vanhemmalla koiralla on ikää sen 10-vuotta (iloitaan tästä lähtien jokaisesta yhteisestä vuodesta vielä enemmän kuin aiemmin) niin nyt suunnitelmissa onkin ottaa jouluiset kuvat karvakavereistani! Wish verkkokaupasta tilailinkin jo jouluista rekvisiittaa valokuvaa varten. Hienoin kuva tulisikin varmasti ulkona lumihangessa, mutta koska tuo lumentulo on vuosi vuodelta siirtynyt eteenpäin niin ei voi laskea sen varaan, että kuvan saisikin lumessa.

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 15 Syys 2017, 11:51

Voi vitsi Kiisa, miten upeita kortteja! :laav:
Joskus olen askarrellut itse, usein teettänyt omista kuvista. Malleina ovat toimineet lemmikit tai lapset. Viime vuonna kyhättiin lasten pikkuelukoista jouluasetelmia kuviin. :lol: Ja on sitä tullut lastenkin askartelemia kortteja lähetettyä.
Tänä vuonna aion kuitenkin ostaa kortit valmiina. Niin usein olen kauniita kortteja ihastellut kaupoissa, mutta jättänyt sitten ostamatta, kun ei ole ollut käyttöä.
Minuakin harmittaa, kun nykyään kortteja tulee niin vähän. :cry: Kaikki ne on meillä esillä saman ajan kuin muutkin joulukoristeet ja joulun jälkeenkin säästän. Nyt ovat vain pinoissa koristelaatikossa, mutta pitäisikin hankkia joku kansio tms. mihin saisi siististi laitettua.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa