Joulukortit

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 16 Syys 2017, 07:19

Kommentoin vielä tätä postiasiaa, uusi postilaki astui voimaan eilen 15.9.2017:

"Jatkossa yleispalvelukirjeistä eli postimerkeillä varustetuista kirjeistä ja korteista vähintään 50 prosenttia on oltava perillä viimeistään neljäntenä arkipäivänä. Posti ei ole kuitenkaan toistaiseksi ottamassa postilain mahdollistamaa uutta kulkunopeutta käyttöön."

Mulla oli just ystävän muualta lähettämä synttäriylläri matkalla postin toimesta 3 viikkoa. Jatkossa ilmeisesti vielä huonommin. Ei taida joulukortitkaan jatkossa kulkea :roll:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Katikki » 16 Syys 2017, 10:43

Minä en aio luopua korttien lähettämisestä, mutta ehkä siirryn ykkösluokan postiin ja lähetän kortit jo marraskuun lopulla :kiirus:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 16 Syys 2017, 10:48

Se 1.lk jää historiaan myös tässä uudistuksessa eli jatkossa kaikki on saman luokan postia. Kannattaa vaan varmaan jatkossa lähettää joulukortit hyvissä ajoin :dee:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 08 Loka 2017, 00:37

Joulukortit ovat ihania. Korttien keräily on kyllä itselleni jo ihan harrastus. Itsetehdyt kortit ja kaupasta ostetut ovat molemmat hyviä, kunhan kortin lähettäjä osaa ajatella kuka on vastaanottaja ja lähettää hänelle sopivan kortin. Saatan monesti ostaa kauniita joulukortteja vain omiin kokoelmiini, sillä haluan mieluusti tehdä kortit itse. Niiden askarteleminen on ihanan tunnelmallista ajanvietettä, kun elokuvan laittaa taustalle. Säästän itse kauneimmat joulukortit ja rumimmat ajan myötä heitän pois. Onko muilla tapana säästellä joulukortteja, vai heittääkö tervehdyksen saatua menemään? Vaikka posti on nostanut tärkeästi hintoja viime vuosien aikana, niin siltikin lähetän suurimman osan korteista postitse. Niille joita ehdin ennen aattoa näkemään annan käteen, tuleepahan ainakin perille.

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Unico » 08 Loka 2017, 09:37

Säästän joulukortit. Määrä on vähentynyt mitä lähetetään. Ja niin paljon kun mahdollista pyrin antamaan käteen kortit.

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 08 Loka 2017, 12:12

Säästän kaikki joulukortit. Haluaisin ne johonkin kansioon tms. missä niitä olisi kiva katsella. Nyt ovat vain isossa kasassa joulukoristelaatikossa.

Avatar
Limetti
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 888
Liittynyt: 01 Loka 2009, 12:18

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Limetti » 21 Loka 2017, 16:57

Mä tykkään askarrella kortit itse 😊
Viime vuonna tein simppeleitä kortteja lumihiutalereittimellä.

Kuva

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Unico » 21 Loka 2017, 19:38

Limetti kivan näköisiä kortteja

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 21 Loka 2017, 19:52

Limetti, onpa kauniita kortteja :hali:

Avatar
Pakkanen
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 339
Liittynyt: 17 Loka 2010, 14:51

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Pakkanen » 23 Loka 2017, 23:00

Joulukortit on kyllä yksi ihanimpia perinteitä mitä jouluun kuuluu. Meillä niitä on aina lähetetty ja saatu paljon, mutta viime vuosina olen huomannut, että kortteja tulee vähemmän. Aion myös ylläpitää korttien lähettämisen perinnettä. Ollaan myös säästetty saatuja joulukortteja joulukoristelaatikkoon, mutta jossain vaiheessa niitä varmaan täytyy hieman karsia.

Aikaisemmin on pääasiassa lähetetty kaupan kortteja, koska nehän on niin ihania ja joka vuosi ostan muutaman ihan vaan itselleni. Viime vuonna askartelin kortit ja tein kaikista erilaisia. Tänä vuonna olis tarkoitus askarrella taas kortit. Kauniita korttejahan tässäkin keskustelussa näkyi :-)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija