Joulukortit

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 14 Marras 2017, 10:22

Tänä vuonna lähetetään tytön piirustuksesta tehtyjä kortteja. Luokan oppilaiden piirustuksista tehtiin painotalossa joulukortit. Saatiin yllättävän helposti myytyä kaikki 12 pakettia, jotka jokaisen oppilaan piti myydä :see:

Avatar
kanelitähti
Tonttu
Tonttu
Viestit: 167
Liittynyt: 03 Joulu 2013, 17:02

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja kanelitähti » 15 Marras 2017, 22:09

Mun korttipaja aloitti tänään toimintansa. Aloitin maltilla, tein kaksi testikappaletta ja yhden valmiin kortin. Ihmisten osoitteet on muutamaa vaille kasassa. En ole ihan heti luopumassa joulukorttien lähettämisestä, vaikka pikkasen riipii joka vuosi nousevat merkkien hinnat ja hidastuva postin jakelu. Itsekin oon huomannut, että kortteja lähetetään nykyisin vähemmän, tosin mä oon ollut niin ahkera muuttajakin, että osa korteista menee monesti edelliseen osoitteeseen. :hei: Lapsuuden kodissa meillä oli perinteenä edellisenä iltana ennen viimeistä postituspäivää metsästää kissojen ja koirien kanssa sukulaisten ja tuttujen osoitteita, jotka ei koskaan ollut tallessa samassa osoitekirjassa, vaan erinäisiä lippuja ja lappuja siellä täällä. Niitä sitten koko perheen voimin kirjoitettiin valmiisiin kortteihin. Askartelun aloitin joskus parikymppisenä, ja ainakin osan korteista oon tehnyt sen jälkeen itse. :xmas:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 21 Marras 2017, 13:58

Vaikka tykkäänkin kauniista kaupan joulukorteista, niin mieluusti askartelen korttini itse. Se niiden tekeminen on jotenkin rauhoittavaa. Tekemäni kortit on vähän erityylisiä mitä muut ovat julkaisseet kuvia joulukorteistaan. Runaampia ja tykkään tehdä kaikista vähän erilaisia. Materiaaleina kortteihin käytän katonkia, konvehtien käärepapereita, lahjapaperien kuvia, tarroja ja joskus olen ostanut joulupaperilajitelman mitä olen käyttänyt pitkään. Kiiltokuvat ja lehdistä leikatut kuvat kanssa ovatsuosiossani. Tänä vuonna hankin kanssa nipun niitä lasten pikkukortteja ja yhdistelin niitä kortteihini.
Tässä on kuvia muutamista korteista mitä menneinä vuosina olen askarrellut:

Kuva

Kuva

Kuva

Joulu fani87
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Marras 2017, 15:26

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Joulu fani87 » 23 Marras 2017, 13:10

Kiisi !! aivan mielettömät joulukortit! Minä olen tänä vuonna hieman laiska ja aion tilatahttps://www.smartphoto.fi/erikoiset-het ... a kuvalla Mitä mieltä te olette tällaisista joulukorteista? Ajattelin ottaa kuvia meidän uudesta koiravauvasta. Mitään tonttukuteita tai jouluposo-sarvia en kyllä ruopea koiralle pukemaan. Lumihankeen vaan leikkimään ja siitä napsimaan kuvia :hip:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 26 Marras 2017, 21:48

Olen tainut pari viimeistä joulua ostaa joulukortit kaupasta, mutta tänä vuonna tein itse. Idea bongattu pinterestistä. En jaksa ja ylipäätään viitsi ts. osaa monimutkaisia kortteja alkaa väkertämään, vaikka askartelu onkin mukavaa puuhaa, kun saa itse rauhassa tehdä, eikä ole apukädet mukana auttamassa :lol:

Mutta tämmöiset simppelit kortit lähtee niille, keiltä yleensä jouluna kortti tulee. Runo korttiin vielä hakusessa ja en ole ihan sata varma, laitanko sisäsivulle vielä pojista jouluisen kuvan mukaan :hmm:

Kuva

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 26 Marras 2017, 22:18

Joulutonttu, kauniita kortteja olet tehnyt :laav:

Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja katsuja » 30 Marras 2017, 13:02

Minä sain eilen kortit valmiiksi kun ahersin aamusta iltaan ja tällaisia niistä lopulta tuli.
Kuva

Avatar
joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 393
Liittynyt: 09 Syys 2013, 11:54

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 03 Joulu 2017, 17:52

Hyvin erilaisia kortteja palstalaiset ovat tehneet, mutta mielestäni kaikki ovat omalla tavallaan todella kauniita :laav:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 03 Joulu 2017, 19:06

......................................

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 03 Joulu 2017, 19:51

kuusipuu kirjoitti:
03 Joulu 2017, 19:06
Katsujan kuva ei näy. :hmm:
Niin ei näy :hmm:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa