Joulukortit

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tuike
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 490
Liittynyt: 13 Elo 2012, 17:27

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Tuike » 12 Elo 2018, 17:26

Operaatio "Joulukortit" on valmistunut :jeeh: eihän sitä helteillä muuta pystynyt tekemäänkään kuin istumaan sohvalla ja leikkaamaan&liimaamaan

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Katikki » 12 Elo 2018, 17:30

Hienoja! :peukku:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 13 Elo 2018, 00:23

Kauniita kortteja, Tuike :laav:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 13 Elo 2018, 17:17

Ompa kauniita kortteja Tuike. Viime vuonna tein niin paljon joulukortteja, että niitä jäi rutkasti yli. Päätin, että tämän vuoden olen tekemättä ja annetaan niitä ylimääräisiä poies. Paljon myös omistan valmisjoulukortteja, sillä äitini kun on postissa töissä on saanut sellaisia paljon itelleen. NIitä kortteja varmaan annan sitten ei niin läheisille tyypeille.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 21 Elo 2018, 08:57

Katsoin tuossa aiemmin kesällä varastojani läpi ja löysin sen verran valmiita kortteja, että ne ainakin melkein riittävät täksi jouluksi. Eli tänä vuonna lähetän ne pois tuolta kaapista pyörimästä. Harmi, kun yhä harvemmilta tulee joulukortteja ja periaatteeni on, että lähetän joulukortin niille, joilta on tullut meille. Eli määrä sen kuin pienenee...

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 10 Syys 2018, 07:42

Tässä on muutama kuva korteista, jotka tein viime vuonna. Näitä lähettelen sitten tänäkin jouluna.

Kuva

Kuva

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Wilma » 02 Elo 2020, 21:57

Onpas kauniita joulukortteja :laav:

Itellä oli viime joulu ensimmäinen, kun en lähettänyt kenellekään joulukortteja ja eipä meillekään tullut kuin kaksi korttia. Joten en näe vaivaa enää itse tehdä kortteja, saati ostaa. Ystäville taidan joulukortit antaa taas lahjan vaihdon yhteydessä.

Joulun odottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 61
Liittynyt: 31 Touko 2020, 13:30

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Joulun odottaja » 23 Elo 2020, 11:36

Joinain vuosina olen tehnyt kortit itse, mutta viime vuosina en ole ehtinyt enää, vaikka korttiaskartelu onkin kivaa.
Samaa mieltä olen kun muissakin viesteissä on ollut, että kaikista ihaninta on saada joulu toivotus perinteisenä korttina. Ei sitä sähköposti, tekstiviesti ym. korvaa, saatikka joku yleinen joulu toivotus Facebookissa !
Minulla on vielä tallella ja käytössä 40 vuotta sitten neljännellä luokalla käsityötunnilla tekemäni joulukorttien säilytyspussi, joka yhä edelleen saa kantaakseen joulukortit joita kunakin vuonna tulee.

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 02 Syys 2020, 23:01

Joulukortit 2020

En edes tiedä teenkö, ostanko valmiit saati lähetänkö mitään. Toki muutama on joille pitäisi.
Viime vuonna lähti aika reilusti ja pari saatiin itse. Ja sen mitä kyselin ja saiin tietää niin Posti hukannut aika määrän.
Toki jos jakaisi itse :) On vaan muutama vähän kaukaisempi osoite eli noin 200km :)
Voishan sitä lähtee ajelulle korttien kera ja tutkailla muiden jouluvalaistuksia.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukortit

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 03 Syys 2020, 08:55

Joulukortti varastoni on tyhjentynyt. Tänä vuonna on taas siis askartelun aika. Vielä vähän kerään materiaaleja mistä kaikkialta löydän ja sitten uppoudun päiväksi askartelemaan joululeffojen parissa. Materiaaleina on taasen makeiskääröt, ulkomaisesta joululehstä leikattuja kuvia, tarroja ja jouluista askartelupaperia.

Postin toimintaan en kyllä enää luota, joten pyrin suurimman osan korteista antamaan käteen tai laitan kortin lahjan kanssa samaan pakettiin, niin että seurantakoodilla voin nähdä missä paketti kulkee. Perhetutuille ja muutamille omille ja miehen sukulaisille kortti lähetetään, muut annan käteen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa