Pakettikortit

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 13 Elo 2008, 16:39

Tollaset riimirunot ois hauskoja, mutta olen ensinnäki huono riimittelemään ja toiseksi älyttömän kriittinen.... Joskus olen jotain pakettikortteja itse vääntänyt. Niitä ois kyllä kiva väsätä. Jotenkin vaan tuntuu, että niissä saattas mennä työ hukkaan..? Vaikka toisaalta, itse varmaan erityisen pakettikortin voisinki säästää. Se vois olla kiva liitettäväksi esim. semmoiseen joulukansioon. Tästä sitten pääsenki haaveilemaan muustakin kuin siitä itsetehdystä kalenterista....

Viljatonttu
Tonttu
Tonttu
Viestit: 206
Liittynyt: 27 Syys 2007, 20:58

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja Viljatonttu » 14 Elo 2008, 22:15

Riihitontulla vois olla tosi hyviä ideoita noihin pakettikortteihin!! ;) On nimittäin kokemusta...Aivan ihania ja kauniita! Semmoisen kun saa, tulee tunne, että lahjan antaja on todella ajatellut juuri minua paketoidessaan tätä lahjaa... :laav:

Riihitonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Syys 2007, 21:04
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja Riihitonttu » 14 Elo 2008, 23:16

Kiitos, Viljatonttu! Täytyykin kaivella viime vuoden kuvia, muistinko ottaa pakettikorteista ollenkaan kuvia..

Viime vuonna huumaannuin paketoinnissa siniseen, valkoiseen ja hopeaan. Ja tästä syystä monet pakettikorteista olivatkin sinisiä valkoisilla niittilumihiutaleilla ja askarteluvärillä koristeltuina, myös nimet taisivat olla kohokirjaimin.

Yleensä aloitan paketoinnin ostamalla ihania lahjapapereita ja sitten valitsen kullekin lahjansaajalle pakettikortin värin ja varmistan, että juuri siihen sopivaa paperia on tarpeeksi. :mrgreen: Vasta sitten on vuorossa lahjojen ostaminen :lol: No ei ihan aina, mutta joskus on käynyt niinkin. :proo:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 22 Elo 2008, 20:23

Sainpas sen verran aikaiseksi että tein ne pakettikortit :D Ostin kuitenkin punaisen kartongin tilalle ruskeaa.

Kuva

Avatar
hemulitar
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1203
Liittynyt: 21 Kesä 2008, 14:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja hemulitar » 22 Elo 2008, 21:46

Joulutonttu kirjoitti:Sainpas sen verran aikaiseksi että tein ne pakettikortit :D Ostin kuitenkin punaisen kartongin tilalle ruskeaa.

Kuva
Hyvännäköisiä pakettikortteja oot saanut aikaiseksi Joulutonttu! :D

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 23 Elo 2008, 14:09

hemulitar kirjoitti:
Hyvännäköisiä pakettikortteja oot saanut aikaiseksi Joulutonttu! :D
Kiitos! :D

nissepolkka

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja nissepolkka » 25 Elo 2008, 08:49

Kivat noi Joulutontun piparikortit:)

sarssi

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja sarssi » 25 Syys 2008, 08:29

Kivoja piparikortteja Joulutontulla. :)


Jonain vuonna ostin ison kasan candy canessejä (niitä sellaisia piparmintunmakuisia kävelykepin näköisiä karkkeja) ja laitoin niihin paperin palan ympärille, johon kirjoitin lahjan saajan. Osa tykkäs, osa ei.. Olin kirjoittanut jokaiselle jonkun runon tai laulun pätkän ja kaikilla oli eri runot. Miehen sukulaiset ei oikein edes lukenu kortteja, mutta omat sukulaiset ihasteli.
Ihastuin AdiraGeen pahvi+juuttinaru ideaan, taidan sellaisia tehdä myös tänä vuonna, kiitos! :see:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 30 Syys 2008, 11:01

^WAU! :oo

Avatar
tarina
Tonttu
Tonttu
Viestit: 243
Liittynyt: 30 Marras 2008, 01:16
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja tarina » 30 Marras 2008, 02:14

Olipa Joulutontulla ihanat pakettikortit. Itse tein viime jouluna punaisesta kartongista johon leikkasin vaaleasta tapetista kuviosaksilla "päällisen" niin että punainen kartonki näkyi kivasti alta. Sitten liimasin kullanväriset pienet kulmat ja keskelle korttia tuli kullanvärinen lyhty jossa näkyi kynttilä. Pakettikortti oli taitettava joten sisäpuolelle sitten kirjoitettiin kelle paketti oli jnel. Harmi, ettei minulla ole kuvia niistä. Olen ollut aina niin typerä, että en ole kuvia tajunnut ottaa tekeleistäni. :jouulu:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa