Pakettikortit

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja athella » 29 Marras 2009, 12:01

Pohdin ja ihmettelin ja päädyin lopulta tekemään tällaiset pakettikortit. Piparimuottia käytin apuna, koristelussa valkoista helmiäiskohoväriä. Ihan nätit minusta. :)

Kuva

Avatar
mannika
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2012, 22:47
Viesti:

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja mannika » 20 Elo 2012, 17:29

Ostin niitä ihan pieniä kakkupapereita (halkasija n.10cm), kirjoitin lahjan saajan nimen ja liimasin paketin päälle :) näyttää parhaalta jossain tummassa yksivärisessä paperissa :)

Avatar
jouluhullu ainainen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 50
Liittynyt: 17 Marras 2012, 11:30
Paikkakunta: joulumaa

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja jouluhullu ainainen » 22 Marras 2012, 17:38

Ideani(skräppäystä..):
Eli tee semmonen n.6x5 lappunen kartongista.Kirjoita kultatussilla lahjan saajan nimi taakse jo valmiiks.Sitten tee kuvio rei'ittimellä muutama kuvio(kuvion ois hyvä olla sydän tai lumihiutale,ym joulunen juttu)) .Siinä käytän ite ainakin kultasta ja hopeista kartonkia/paperia.Liimaa kuviot.(Jos kumpaakaan ei löydy,myös folio käy.)Sitten vaan naru ja a' Wot' ku porukka tykkää,ja onkin kauheen vaikeeta... :jouulu:

Toinen idis:
Leikkaa ihan mistä tahansa kartongista kaksiosanen pakettikorttipohja.Sitten eti lehdestä jokin sarjakuva,joka sopii pakettikorttiin ja leikkaa se.(voit tulostaa sarjiksen myös netistä!)
Sitten vaan nimi väliin.(vink vink:lahjan voi myöskin paketoida sanomalehdella,toki myös vanhanaikainen ruskea paperi käy!löydät ruskeeta paperii luultavasti tiimarista,ja joulun alla meiltä löytyi ihan rullanakin!) :mrgreen:

Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 22 Marras 2012, 21:16

Kivat pakettikortit athellalla! :hei:
Mäkin tein muutama vuosi sitten itse pakettikortteja.
Ruskeasta kartongista leikkasin (sitä perinteitä piparkakkumuottia käyttäen, mikä kukka se nyt onkaan...)
ja valkoisella tussilla (samoja kuin nämä hopea- ja kultatussit) piirsin reunaan viivan,
ikään kuin sokerikuorrutus :mrgreen:
Niitä oli vaan pirullinen leikata :lol:

Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 23 Marras 2012, 00:36

Mä oon nyt suunnitelut tekeväni itse pakettikortitkin, yleensä oon vaan ostanut jotain nättejä kortteja. Haluan pakettikorttien olevan tänä vuonna samaa teemaa kuin itse pakettikin - tosin en vielä tiedä, mikä se teema tulee olemaan. Olisin ehkä halunnut sitä perus ruskeaa voimapaperia jollain nätillä paperinarulla, mutta ainakaan meidän Tiimarissa ei tätä ruskeaa paperia ollut ollenkaan, kun kysyin! Oli vaan jotain pastellisävyjä, kuten vaaleanpunaista ja vaaleanvihreää. Mie haluan jouluisen väriset paketit.
Täytyy kierrellä kirjakaupat ja IKEA jos vaikka löytyis jotain yksinkertaisesti kuvioitua paperia, jossa ei olis ku yhtä tai kahta väriä. Siihen sitten jotain paperinarua. Tiimarissa oli jotain ihan kivojakin papereita, mutta ehkä vähän liian värikkäitä, en ihastunut oikopäätä mihinkään. Sitten kun löydän oikeanlaiset paperin, askartelen sävyyn sopivat pakettikortitkin. Todennäköisesti muoto tulee olemaan sellainen suorakuutio, josta on toisesta ohuesta päästä kulmista leikatut palat, http://www.kotivinkki.fi/Global/Joulu/j ... kortit.jpg tuon malliset, siihen sitten keksin jotain nättiä, ehkä jotain pitsin tyylistä yhteen pitkään reunaan ja väriin sopivalla tussilla, kultatussilla tai mustalla, kirjoitan lahjan saajan nimen.

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 23 Marras 2012, 13:32

mannika kirjoitti:Ostin niitä ihan pieniä kakkupapereita (halkasija n.10cm), kirjoitin lahjan saajan nimen ja liimasin paketin päälle :) näyttää parhaalta jossain tummassa yksivärisessä paperissa :)
Tuli tässä mieleen kun mietin miten kavereille lahjat paketoisin niin, että hei itsekin olen tätä kokeillut joskus. Ja todallekin kivannäköisiä juurikin yksivärisellä paperilla.

Mietin tässä, että millaiset pakettikortit sopisi sellaisiin paperipusseihin, Kai muillakin on koulussa ollut sellaisia yllätyspusseja mitä jaettiin viimeisenä koulupäivänä ja sisällä oli pieniä herkkuja. Ajattelin hyödyntää tätä ideaa tänä vuonna kaverien lahjojen yhteydessä kun suklaata heille teen. Mutta onko ideoita millaisia pakettikortteja tekisin, vai hyödyntäisinkö vaan juurikin noita kakkupapereita :see:

Avatar
jouluhullu ainainen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 50
Liittynyt: 17 Marras 2012, 11:30
Paikkakunta: joulumaa

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja jouluhullu ainainen » 15 Syys 2013, 16:47

Itselläni taitaapi mennä kahteen ei kastiin tänä vuonna nuo pakettikortit;
Juuttikangas-joulupukkikortit ja yksinkertaiset ja viehättävät kortit.. :mrgreen:

Avatar
Lauralea
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 369
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:07
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja Lauralea » 15 Syys 2013, 22:34

Mä ajattelin askarrella tänä vuonna ihan yksinkertaiset pakettikortit. Leikkaan kartongista sopivan kokoisia paloja ja liimaan niihin jouluaiheisia kiiltokuvia. Kiiltokuvan alle kirjoitan saajan nimen ja takapuolle jonkun kivan joulurunon ja ehkä keneltä lahja on. Saa nähdä mitä niistä tulee :)

Avatar
kilahwi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 126
Liittynyt: 27 Elo 2013, 16:47

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja kilahwi » 16 Syys 2013, 07:17

Mä oon aina ollut tosi laiska paketointia ja pakettikorttien suhteen. En ole jaksanut paremmin panostaa niihin, kun kuitenkin roskiin menevät. Oon käyttäny valmiita pakettikortteja-tai tarroja, mutta ehkä tänä vuonna keksin jotain vähän kivempaa, kun täällä niin kauniita ideoita on näkynyt :see:

lumilapsi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 39
Liittynyt: 14 Tammi 2013, 12:51

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja lumilapsi » 04 Loka 2013, 21:47

Kivoja ideoita! Kyllä paketista tulee niin paljon viimeistellymmän näkönen jos siihen jaksaa askarrella kortinkin. Täytynee yrittää panostaa tänä vuonna..

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija