Pakettikortit

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
vilna
Tonttu
Tonttu
Viestit: 151
Liittynyt: 01 Syys 2007, 20:50

Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja vilna » 18 Marras 2007, 06:47

Olisko teillä ideoita itsetehtyihin pakettikortteihin ?

Itse mietin, että teen ne ehkä punaisesta kartongista, johon liimaan pätkän joululaulun sanoja tai joulurunoa ja valkoisen paperin, jossa nimi. Muoto olis suorakulmio.

Mutta ideoita otetaan vastaan :see:

Avatar
Meli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1569
Liittynyt: 24 Elo 2007, 09:20
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja Meli » 18 Marras 2007, 10:27

Ite tein yks vuosi semmosia punasia kartongista, joihin liimasin revittyä ruskehtavaa paperia, eli reunat oli röpelöiset(sitä punasta kartonkia näky vähän siis). Sit siihen ruskehtavalle paperille johonkin reunaan piirsin joulukukan silleen jännästi hilekynillä ja nimen kirjoitin. :)
Kuvaa mulla ei kyllä niistä ole :|

Avatar
kath
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 361
Liittynyt: 15 Loka 2007, 16:32

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja kath » 18 Marras 2007, 18:55

Minä ostin Tiimarista alekorista (ilmeisesti viime joulun tuotteita) pari pussia sellaisia pieniä, vanhanaikaisen näköisiä punaisia puisia kelkkoja, joissa oli naru. Ajattelin siihen kirjoittaa esim. kultatussilla lahjan saajan nimen ja ripustaa pakettiin. Saaja voi sen sitten siitä narusta ripustaa vaikka joulukuuseen!

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 27 Marras 2007, 13:36

Haa minäkin näin noita kelkkoja ja mietin mihin laittaisin. Jäivät sitten ostamatta... nyt harmittaa. Tuo idea olisi ollut mainio!

Tänä vuonna voisi laittaa jotain "rouheeta". Ajattelen vaikka pahvinpaloja juuttinarulla ja mukaan sipaus kultaa.

Avatar
vilna
Tonttu
Tonttu
Viestit: 151
Liittynyt: 01 Syys 2007, 20:50

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja vilna » 05 Joulu 2007, 20:31

Teillä on mahtavia ideoita !! :see:

Ehdin jo väsäämään pakettikortteja, joiden pohjana on punainen kartonki, päällä valkoinen huopasydän ja joululaulun "palanen". Pakettikorttien joululauluina on "Joulupuu on rakennettu" ja "Sinivuorten yö" eka säkeistö. Ne toimii hyvin "rivi" kerrrallaan. Niistä saa sitten koottua joululaulun. Katotaan, keksiikö porukka sitä jouluna.. :proo:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 12 Joulu 2007, 20:11

Voi vitsi kun olis tajunnut itsekin tänä vuonna askarrella nuo pakettikortit. Täytyy varmaan joulun jälkeen lähtee ale korit koluamaan ja ostamaan tarvikkeita ensijoulua varten :D

Avatar
scala
Tonttu
Tonttu
Viestit: 125
Liittynyt: 20 Marras 2007, 11:24

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja scala » 17 Joulu 2007, 09:05

Meillä ei ole oikein ikinä osattu/viitsitty tehdä erikoisia pakettikortteja. Yleensä vaan leikataan piaprimuotin avulla kartongista kortit, joihin kirjoitetaan saajan nimi. Tänä vuonna meillä oli sellaisia tarralla liimattavia "merkkejä", joita sitten laitettiin korttiin koristeeksi. Kaippa ne asiansa ajaa :mrgreen:

nissepolkka

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja nissepolkka » 17 Joulu 2007, 09:41

Mä kirjotan välillä vaan tussilla paperiin kelle se on.. :oops:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 13 Elo 2008, 15:47

Jospa tänä vuonna saisi tehtyä itse pakettikortit kun tuota kartonkiakin on aika reippaasti jäljellä :D Harmi kun ei ole missään vielä joulutarroja myytävänä :?

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakettikortit

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 13 Elo 2008, 15:56

Mäkään en ole jostain syystä koskaan tehnyt pakettikortteja itse. Perinteenä on ollut ostaa pino valmiita kortteja Tiimarista ja kirjoitella sitten niihin omituisia, hassusti rimmaavia runoja lahjapaketin sisällöstä :mrgreen: Jospas sitä tänä vuonna inspiroituisi tekemään itse?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa