Neulottuja

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Neulottuja

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 02 Marras 2008, 10:54

Mikä on neulekone? :oops: Ja mihin sitä tarvitaan kun kädethän ne puikkoja heiluttaa :lol:

Avatar
saveka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 887
Liittynyt: 26 Elo 2007, 12:58

Re: Neulottuja

Viesti Kirjoittaja saveka » 06 Marras 2008, 11:31

Minun äidillä on neulekone ja kyllä se sillä välillä noita suurempia neuletöitä tekee, sen takia lähinnä että saa nopsaan tehtyä. Teki vasta meidän kahdelle nuorimmaiselle villapuvut.

Itse oon neulonut nyt pipoja, huiveja, lapasia. Itselle laukun jonka huovutin koneessa ja nyt on työn alla sukat. Vähän hitaan puoleisesti valmistuvat kun en sukan neulomisesta juurikaan tykkää.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Neulottuja

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 06 Marras 2008, 13:15

Anopille ajattelin tehdä joululahjaksi kaulahuivin kun tarvetta kuulemma olisi :mrgreen:
Tietääkö kukaan, onko olemassa musta-valkoista lankaa olemassa? Kaiken maailman värisekoituksia löytyy, mut itse en ole tuon väriseen lankaan vielä törmännyt, en sit tiedä olisiko jossain lankaliikkeessä...

tupuna
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 31 Loka 2008, 11:07
Paikkakunta: Turku

Re: Neulottuja

Viesti Kirjoittaja tupuna » 07 Marras 2008, 12:26

Joulutonttu kirjoitti:Tietääkö kukaan, onko olemassa musta-valkoista lankaa olemassa? Kaiken maailman värisekoituksia löytyy, mut itse en ole tuon väriseen lankaan vielä törmännyt, en sit tiedä olisiko jossain lankaliikkeessä...
Tuosta löytyy ainakin yksi mustavalkoinen lanka, kävisikö??? Ei ole mitään kokemuksia ko langasta...

http://www.lankatalo.net/product_details.php?p=190

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Neulottuja

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 07 Marras 2008, 18:04

tupuna kirjoitti:
Joulutonttu kirjoitti:Tietääkö kukaan, onko olemassa musta-valkoista lankaa olemassa? Kaiken maailman värisekoituksia löytyy, mut itse en ole tuon väriseen lankaan vielä törmännyt, en sit tiedä olisiko jossain lankaliikkeessä...
Tuosta löytyy ainakin yksi mustavalkoinen lanka, kävisikö??? Ei ole mitään kokemuksia ko langasta...

http://www.lankatalo.net/product_details.php?p=190
Kiitos tiedosta! :)
Uskaltaisikohan tuota tilata :roll: Hitsi kun ei tiedä minkälaista se on, mutta jos muualta ei löydy, niin voihan sitä kokeilla :mrgreen:

Avatar
Joulumuori
Valvoja
Valvoja
Viestit: 455
Liittynyt: 23 Elo 2007, 11:17
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Neulottuja

Viesti Kirjoittaja Joulumuori » 08 Marras 2008, 14:09

Onhan ihan Novitallakin mustavalkoista lankaa, paksumpaa kuin nuo. Ainakin meidän Prismasta olen ostanut.
Mutta, mä tein just pikkuveljellni niin mahtavan pipon ettette usko! :DD En hokannut ottaa kuvaa mutta teen samanlaista juuri siskolleni, otan siitä sitten kuvan. On sellainen löysä, iso pipo, beljelle tuli musta, samanlainen kuin Ville Valolla. Ei ollut ohjetta, itse kehitin.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Neulottuja

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 20 Marras 2008, 12:39

.......................

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Neulottuja

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 20 Marras 2008, 16:02

Oi ihanat :laav: Mulle iskee aina sukkakateus kun en osaa itse (vielä) tehdä muodollisia neuleita. Kaulaliinat ja säärystimet onnistuu mutta siihen se sitten jää tällä hetkellä. :wink:

Avatar
Joulumuori
Valvoja
Valvoja
Viestit: 455
Liittynyt: 23 Elo 2007, 11:17
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Neulottuja

Viesti Kirjoittaja Joulumuori » 30 Marras 2008, 17:13

Mun uusimmat tekeleet, liekkisukat pojalle.

Avatar
Meli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1569
Liittynyt: 24 Elo 2007, 09:20
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Neulottuja

Viesti Kirjoittaja Meli » 30 Marras 2008, 18:00

Upeat liekkisukat! :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa