Joulukalentereita

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
JoulunOdottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja JoulunOdottaja » 24 Marras 2016, 10:06

Kun 1-vuotiaan kanssa kaupassa aina käydään en viitti hirveitä olutmääriä kantaa :lol: miten olet käytännössä kalenterin toteuttanut? Itse meinasin ehkä kehitellä jotenkin vaikka sopivaan pahvilaatikkoon...
Christmas is a great time for extra hugs and cuddles. Love is the magic of christmas; if you are blessed with children, have with them that special magic and it will spread to others as well.

Anewielh
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 24 Marras 2016, 14:01

Aa, ymmärrän :mrgreen:

Minulla on käytössä sellaiset Alkosta hankitut juuttikankaiset pullopussit, yritän laittaa kuvan myöhemmin :hei:
Lyhdyn sytytän kun tulee hämärä
Sen nostan koukkuun kuistille
Ehkä valo näkyy kauas pimeään
Ja johdattaa sut polulle
Perille

Memento mori-blogiin

JapeTonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 10 Syys 2018, 07:49

Tuo olutjoulukalenteri kuulostaa mielettömän hasukalta idealta. Avomieheni kun on innostunut erikoisoluista, niin joka päivälle kun laittaisi yhden tölkin jotain erikoisolutta. Voisi tykätäkkin. Jonain vuonna tämän hänelle vielä toteutan. :lol:
Minulla on yleensä jouluisin valmiskalenterit, mutta omistan tämmöisen kangaskuusen, jossa on 24 pientä pussukkaa, mihin mahtuu pikkulahjat. Lapsena ollessani äiti/sisko täytti pussukat pikkutavaroilla (esim. kyniä, pikku vihkoja, ponnareita, suklaata)... vähän vanhempana pusseista on löytynyt esim. suosikki näyttelijöitteni haastatteluja leikattuna lehdistä. Joskus sisko on täyttänyt pussit netistä tulostetuilla kuvilla. Nyt päätin itse täyttää pussit itelleni lappusilla, joissa jokaisessa lukee pieni jouluinen pätkä jostain suosikkikirjastani. Kun kirjoitan ne laput jo nyt syyskuussa, niin en jouluna enään muista mitä niissä lukee. Samoja lappuja voi säästellä vuosiksi eteenpäin niin jouluyllätys kestää pidempään :see:
Pakkasyö on ja leiskuen pohja loimuja viskoo.. :talvi:

kaiserchief
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaiserchief » 23 Syys 2018, 21:42

Olen ihan innoissani kun saan tänä vuonna tehdä tyttärelle ensimmäistä kertaa joulukalenterin! Minulla on jostain jäänyt pieniä paperipusseja, joita aion hyödyntää. Ajattelin laittaa joka päivä pienen tavaran tai jonkun tekemisen (tänään leivotaan pipareita tms), viikonloppuisin vaikka karkkia. Aattoaamuna jokin isompi juttu, joka viihdyttäisi hyvin päivän aikana. Vielä täytyy tarkkaan pohtia nuo tavarat, en halua pelkkää krääsää mutta en myöskään että kalenterista tulee todella kallis.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”