Joulukalentereita

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Katikki » 02 Loka 2016, 11:30

Haa, lokakuu alkanut ja tässä kuussa teemme perinteisen joulun ruksikalenterin! Montako yötä jouluun? Montako koulupäivää jäljellä? Milloin leivotaan porukalla piparit? Entäs milloin mennään jouluostoksille, milloin ostetaan joulukuusi, milloin äiti on työreissussa ja koska siivotaan? Tästä näkyy kaikki! :hmm: :woohoo: :leips: :jee:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 02 Loka 2016, 12:28

Katikki, ihana idea :laav:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 14 Loka 2016, 09:22

Lasten kanssa käyty keskustelua joulukalentereista. Ovat jo sen verran isoja, ettei legokalenterit oikein kiinnosta. Suklaa/karkkikalenteria en halua ostaa, kun jouluna sitä suklaata/karkkia tulee senkin edestä. Ehdotin kuvakalenteria mutta eivät oikein innostuneet ajatuksesta. Tyttö haluaisi, että teen itse kalenterin mutta sitten pitäisi tehdä pojallekin ja mitä pientä kivaa löytää pojalle. Koulutarvikkeita ja tarroja ei halua/tarvitse. Eli tässäpä nyt pieni pulma.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Katikki » 14 Loka 2016, 15:32

Konvehti, suosittelen oikeasti tota itse yhdessä tehtyä ruksikalenteria! On hauska tehdä yhdessä, valita kuvia ja koristella glitterillä ja tarroilla, piirtää kuvia jne. Meillä on ollut ihan ässä juttu jo kohta 30 vuotta

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Unico » 14 Loka 2016, 16:56

Star vars lego kalenterin ajatelin itselleni laittaa

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 15 Loka 2016, 10:32

Lapsilla ollut tähän saakka täytettävät kalenterit, joihin tonttu aina yöllä tuo yllätyksen. Nyt vanhempi bongasi kaupasta lego city -kalenterin, minkä haluaa. Jotenkin sain selitettyä, että tonttu ei sitten tuo mitään, jos ostetaan itse kalenteri. :roll: Joten ostetaan sitten sille lego-kalenteri ja pienempi haluaa edelleen tontun tuomat yllätykset :see: Jotain olenkin jo hankkinut, kun on sopivaa tullut vastaan, mutta monta vielä puuttuu. Vauvalle en vielä tänä vuonna hanki kalenteria :mrgreen: tai ehkä sittenkin kuvakalenterin.
Lisäksi mummolla on ollut tapana tuoda lapsille jotkut halpissuklaakalenterit.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 28 Loka 2016, 09:24

Tyttö saa tänä vuonna Glitterin Beauty-kalenterin, poika Lego Star Wars -kalenterin ja minä Minna Immosen kuvakalenterin.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 04 Marras 2016, 08:44

Pojille ostin Ryhmä hau- suklaakalenterit ja vielä yhdet suklaakalenterit saivat sukulaistädiltä viime kuussa. Ja nyt oli mummo ostanut kans suklaakalenteri, mutta ne jäi mummolaan aukaistavaksi :roll:

Itse meinasin vielä pojille tehdä itse kalenteripussukat kunhan niitä pieniä yllätyksiä alkaa wishiltä tulemaan :mrgreen:

Tosin pienimmäiselle en kalenteria ole hommannut ja nyt mietin että pitäisikö kuitenkin kuvakalenteri hommata :hmm:

Itelleni en kalenteria ole hommannut ja en hommaa, mikäli en jostain löydä itseäni miellyttävää kalenteria..

Avatar
JoulunOdottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Syys 2013, 13:35

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja JoulunOdottaja » 23 Marras 2016, 21:31

Sain juuri idean tehdä miehelle olutjoulukalenterin :see: tulee vaan vähän kiire ostaa 24 erilaista olutta, kun en kehtaa kaikkia kerralla ostaa :lmao:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 24 Marras 2016, 09:42

Miksei kehtaisi? Ei minua ainakaan ole ikinä kieroon katsottu :hei:

Peukku hyvälle idealle, täällä kolmas tai neljäs vuosi kun teen samanmoisen kalenterin :peukku:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija