Joulukalentereita

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
JoulunOdottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Syys 2013, 13:35

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja JoulunOdottaja » 24 Marras 2016, 10:06

Kun 1-vuotiaan kanssa kaupassa aina käydään en viitti hirveitä olutmääriä kantaa :lol: miten olet käytännössä kalenterin toteuttanut? Itse meinasin ehkä kehitellä jotenkin vaikka sopivaan pahvilaatikkoon...

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 24 Marras 2016, 14:01

Aa, ymmärrän :mrgreen:

Minulla on käytössä sellaiset Alkosta hankitut juuttikankaiset pullopussit, yritän laittaa kuvan myöhemmin :hei:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 10 Syys 2018, 07:49

Tuo olutjoulukalenteri kuulostaa mielettömän hasukalta idealta. Avomieheni kun on innostunut erikoisoluista, niin joka päivälle kun laittaisi yhden tölkin jotain erikoisolutta. Voisi tykätäkkin. Jonain vuonna tämän hänelle vielä toteutan. :lol:
Minulla on yleensä jouluisin valmiskalenterit, mutta omistan tämmöisen kangaskuusen, jossa on 24 pientä pussukkaa, mihin mahtuu pikkulahjat. Lapsena ollessani äiti/sisko täytti pussukat pikkutavaroilla (esim. kyniä, pikku vihkoja, ponnareita, suklaata)... vähän vanhempana pusseista on löytynyt esim. suosikki näyttelijöitteni haastatteluja leikattuna lehdistä. Joskus sisko on täyttänyt pussit netistä tulostetuilla kuvilla. Nyt päätin itse täyttää pussit itelleni lappusilla, joissa jokaisessa lukee pieni jouluinen pätkä jostain suosikkikirjastani. Kun kirjoitan ne laput jo nyt syyskuussa, niin en jouluna enään muista mitä niissä lukee. Samoja lappuja voi säästellä vuosiksi eteenpäin niin jouluyllätys kestää pidempään :see:

kaiserchief
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 13
Liittynyt: 18 Loka 2015, 21:38

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja kaiserchief » 23 Syys 2018, 21:42

Olen ihan innoissani kun saan tänä vuonna tehdä tyttärelle ensimmäistä kertaa joulukalenterin! Minulla on jostain jäänyt pieniä paperipusseja, joita aion hyödyntää. Ajattelin laittaa joka päivä pienen tavaran tai jonkun tekemisen (tänään leivotaan pipareita tms), viikonloppuisin vaikka karkkia. Aattoaamuna jokin isompi juttu, joka viihdyttäisi hyvin päivän aikana. Vielä täytyy tarkkaan pohtia nuo tavarat, en halua pelkkää krääsää mutta en myöskään että kalenterista tulee todella kallis.

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Wilma » 30 Heinä 2020, 15:52

Täälläkin suunnitellaan neljälle pojalle joulukalentereita kovaa vauhtia ja silti pää lyö tyhjää yllätysten kanssa :lol:
Eilen tuli laitettua tilaukseen numerotarrat ja muutamat paperipussit tilasin myös. Tarroja, tehtävä kirjat ja piparimuotit yhdelle päivälle.
Karkkipäivinä nyt namia pusseihin.

Kalenterit tulee sitten jokaisen omaan huoneeseen, mutta kun tietäisi vielä miten ja mihin ne saisi kivasti esille :hmm: hengari tuli ensimmäisenä mieleen, mihin pussit ripustaisi...

Onneksi on aikaa miettiä ja hommata yllätyksiä pikku hiljaa kun sopivia sattuu vastaan :laav:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 30 Heinä 2020, 20:19

Minä tein viime vuonna koko perheelle joulukalenterit. Täksi jouluksikin olen jo tehnyt kalenterit koko perheelle tammialen aikaan. Kiva, kun joulun aikaan en enää muista mitä pusseissa on, niin on minullekin sitten yllätys :see: Teinien kalentereissa on myös 25. päivän luukku tytön toiveesta. Hieman haastavaa oli löytää pusseihin sisältöä teinipojalle ja miehelle. Päätinkin jo, että jouluksi 2021 en enää tee itse kalentereita. Pussit olivat viime jouluna ihan vain banaanilaatikoissa.

Lisäksi olen ostanut Minna Immosen verkkokaupan alesta kuvakalenterit koko perheelle. Olen jo vuosia ostanut itselleni Immosen kuvakalenterin.

Tammialesta löysin tytölle vielä tuikkukalenterin. Pojalle ostan varmaan sitten vielä Dumle-kalenterin.

Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 01 Elo 2019, 12:12

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 01 Elo 2020, 10:18

Meillä taidetaan mennä ihan kaupan suklaakalenterilla. Nuorempi täyttää joulun jälkeen vasta vuoden joten ehkä hälle vois keksiä jonkun lorukalenterin. Tai itseasiassa meillä on yks lorukalenteri, jonka esikoinen on joskus saanut mut sitä ei oo kertaakaan käytetty.

Esikoinen olis kyl just sellaisessa pikkuhahmojen iässä et vois nuo lelukalenteritkin upota. Yleensä on kaupasta saanut itse valita sopivan kalenterin ja se on ollut joku suklaakalenteri :)

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 01 Elo 2020, 10:52

................................

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 01 Elo 2020, 19:18

kuusipuu kirjoitti:
01 Elo 2020, 10:52
Meillä on jo valmiina kaksi joulukalenteria, koirille. Sain ne siskoltani, joka oli viime vuonna ostanut ne (Lidlistä?) ja vasta kotona huomannut, että ovatkin koirille tarkoitettuja. :lol:
Tämä oli hyvä :lol:

Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 01 Elo 2019, 12:12

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 02 Elo 2020, 21:07

kuusipuu kirjoitti:
01 Elo 2020, 10:52
Meillä on jo valmiina kaksi joulukalenteria, koirille. Sain ne siskoltani, joka oli viime vuonna ostanut ne (Lidlistä?) ja vasta kotona huomannut, että ovatkin koirille tarkoitettuja. :lol:
Onneks oli sentään huomannut et on koirien :lol:

Mä oon kans kerran ostanut koirille kalenterin ja kissalle myös mut meidän karvakaverit on niin nirsoja ettei herkut uppoa :roll:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija