Joulukalentereita

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 03 Elo 2020, 11:07

Freyja86 kirjoitti:
02 Elo 2020, 21:07

Mä oon kans kerran ostanut koirille kalenterin ja kissalle myös mut meidän karvakaverit on niin nirsoja ettei herkut uppoa :roll:
Meidänkin koira on hyvin nirso. Ollaan itse tehty hänelle parina jouluna kalenteri ja tänäkin jouluna on sellainen aikomus tehdä. Ostetaan pusseihin taattuja herkkuja ja pariin pussiin pieni lelu.

Jotenkin oikein huvitti viime jouluna, että kyllä on nykypäivänä elintaso korkealla kun koirillekin tehdään itse kalentereita :see: Ei olisi vielä joitain vuosikymmeniä sitten tullut kellekään tuollainen mieleenkään :lol:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 03 Elo 2020, 11:58

................................

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 03 Elo 2020, 14:38

Vuosien mittaan on kertynyt muksujen pieniä ja/tai parittomia villasukkia jokunen. Olen jo vuosia suunnitellut jotain tämäntapaista:
Kuva
Teini-pojille kun ei oikein ole "omia" kalentereita, niin tähän voisi laittaa karkkeja, suklaata ja muita pikku ylläreitä.

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Wilma » 03 Elo 2020, 21:38

AdiraGee kirjoitti:
03 Elo 2020, 14:38
Vuosien mittaan on kertynyt muksujen pieniä ja/tai parittomia villasukkia jokunen. Olen jo vuosia suunnitellut jotain tämäntapaista:
Kuva
Teini-pojille kun ei oikein ole "omia" kalentereita, niin tähän voisi laittaa karkkeja, suklaata ja muita pikku ylläreitä.
Ihana idea :laav:
Itsekin neuloin pussukoita muistaakseni 10 vuotta sitten, kun miehelle tein joulukalenterin.
Varmasti teini arvostaa tuollaista kalenteria :peukku:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 03 Elo 2020, 22:00

AdiraGee hieno idea :peukku: :hali:

Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 01 Elo 2019, 12:12

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 03 Elo 2020, 22:03

Tuohan on tosi kätevä ja järkevä tapa uusiokäyttää vanhat villasukat :peukku:

Mä virkkasin yks joulu esikoiselle sellaiset pienet joulusukat. Ne ei vaan oikein mahtunut järkevästi meidän vanhaan asuntoon joten lahjoitin ne viime jouluksi mun työpaikalle koululle. Tänne uuteen asuntoon ne mahtuis mut ehkä nuo ilahduttaa meidän oppilaita enemmän :)

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 06 Elo 2020, 21:28

Miehelleni olen nyt joulukalenteria suunnitellut. Juomakalenteri on kyseessä ja teen sen tyhjään kaljakoriin. Joka päivälle on juoma tulossa, osa alokoholillisia ja osa limuja yms. Jokasen kylkeen ajattelin pienen jutun antaa esim. Arvan, sukat, suklaapatukan, tai eroottisen tarinan pätkän. Niistä voisi kalenterin mittaan tulla kokonainen juttu. Mietin vielä mihin muotoon nämä kylkiäiset laittaisin, ideoita? Kutoisinko vaikka joulusukan kaljakopan kylkeen ja sieltä joka aamu löytyis juttu... Vai piilotanko jonnekki, vai pistänkl vaikka pullon päälle/kylkeen roikkumaan? :hmm:

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Unico » 15 Syys 2020, 21:27

Ihana tuo villasukkakalenteri. Saattaisi pikkuhiljaa meilläkin olla riittävästi pikkusukkia.
Meille tulee perinteisesti tontuntuoma kalenteri, tuo pussiin pikkukivaa lapsille yöllä.
Lisäksi partiolaisten kalenteri kun niitä myydään.
Sekä piparikalenteri jos saadaan piparit leivottua :leips:
Ja aika näyttää mitä meillä sitten loppujen lopuksi on, jotenkin kalentereita on enemmän kuin suunnittelin.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Katikki » 04 Marras 2020, 20:13

No niin, vuoden 2020 joulukalenteri on tehty! Ei yhtään matkakuvaa kylläkään, yleensä meillä on Englannin/Lontoon matka piirrettynä huolellisesti jonnekin tuonne Linnan juhlien tienoille. Nyt ei oo juhlia eikä reissua vaan ihan kotona kökötellään niinkuin muutkin :luntasataa:
Kuva

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 04 Marras 2020, 21:34

Katikki, onpa kiva kalenteri :kiirus:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija