Joulukalentereita

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 04 Marras 2020, 22:28

Katikin ruksailukalenterista inspiroituneen tein oman. Tosin tein tietokoneella. Pitäisi päästä tulostamaan kirjastoon, kun omasta tulostemista on tietenkin musteet kuivinut, mutta saas nähdä... Meneehän se tässä virtuaalisesti ruksailessakin. :-P

Oivoi, aika sutuksi meni tänne liittäessä. Noh, ei voi mitään.
joulurusksikalenteri.png

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 04 Marras 2020, 23:35

Joulujänö hieno kalenteri sielläkin :peukku:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Katikki » 05 Marras 2020, 07:24

Joulujänö kirjoitti:
04 Marras 2020, 22:28
Katikin ruksailukalenterista inspiroituneen tein oman. Tosin tein tietokoneella. Pitäisi päästä tulostamaan kirjastoon, kun omasta tulostemista on tietenkin musteet kuivinut, mutta saas nähdä... Meneehän se tässä virtuaalisesti ruksailessakin. :-P

Oivoi, aika sutuksi meni tänne liittäessä. Noh, ei voi mitään.
joulurusksikalenteri.png
Mahtavaa Joulujänö, miten hauskaa! Hieno kalenteri :peukku: :woohoo:

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Unico » 05 Marras 2020, 07:33

Ihania nuo ruksikalenterit. Jos ens vuonna kokeiltaisiin mekin. Näytti muksulle ja ihastui. :jee:

Meidän kalenteri määrä on taas kerran paisunut :oo tytöille luvattu kaksi yhteistä kalenteria. Eli Lego ja itse täytettävä pussikalenteri. No lisäksi tähän sitten on tullut isovanhemmilla toinen Lego kalenteri ja partiolaisten kalenterit. Ja kuulemma leivotaan vielä piparikalenteri.
Mulla on Milavida kalenteri jos raaskin sitä avata kun on niin kaunis. Sekä arpakalenteria tekisi mieli. Onneksi on aikaa.
:jees:

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Wilma » 17 Marras 2020, 13:02

Päätin tänä vuonna tehdä lapsille joulukalenterit ja voin sanoa että on kyllä ollut työn ja tuskan takana keksiä yllätyksiä pusseihin :shock: etenkin kun en halua joka päivälle mitään suklaata laittaa. Ja mitään kauhean kallista en todellakaan halunnut ostaa. Kahdelle vanhimmalle oli nyt vähän helpompi keksiä muutamiin pusseihin mm. pokekortteja, kun niitä pystyi useammalle päivälle jakamaan.

Onneksi kalenterit alkaa olemaan kohta valmiit, muutaman päivän yllätykset vielä puuttuu, mutta tuskin seuraavina vuosina aion tehdä enää kalentereita, mieluiten ostan vaikka lelukalenterit, taitaa nekin halvemmaksi tulla kun itse tehdyt :lol:

Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 17 Marras 2020, 13:31

Wilma kirjoitti:
17 Marras 2020, 13:02
Kahdelle vanhimmalle oli nyt vähän helpompi keksiä muutamiin pusseihin mm. pokekortteja, kun niitä pystyi useammalle päivälle jakamaan.
Pakko kommentoida, että aivan huippuhyvä idea laittaa joulukalenteriin Pokémon-kortteja! :-D Itse olisin ollut moisesta aivan innoissani lapsena (niihin aikoihin kun sarja rantautui Suomeen 90-luvun lopuilla). Vielä kun ne kortit olisivat parhaimmuus/lemppari-järjestyksessä, eli niin että aina paranee, mutta ainakaan minun äitini ei kyllä olisi moista osannut, hän ei liiemmin ollut perillä näistä jutuista. :wink:

Mitähän muita keräilykortteja nykyään on? Näköjään ainakin Disneyn Frozenia löytyy sekä peleihin liittyviä kuten Fortnite ja Fifa. Vinkkinä, jos tietää lapsensa noista tykkäävän. :see:

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Wilma » 19 Marras 2020, 08:06

Joulujänö juu, meillä noi poket on nyt kovassa huudossa ja jatkuvasti pitäisi kortteja olla saamassa :lol: cdonilta tilasin vielä semmoisia pieniä pokemon figuureja, niin niistäkin tuli jo neljälle päivälle kummallekin yllätykset :mrgreen:
Onneks noi kortit on halventunut, tai siis kaksi pakettia saa yhden hinnalla, niin ei ihan konkurssia tule :lol: tosin taidan joutua vielä uudet kortti kansiot hommaamaan, kun entiset kortitkaan ei enää nykyiseen mahdu :hmm:

Onneksi tuolle kohta 5v pojalle voi vaikka pikkuautoja laitella muutamille päiville kun ne on sen juttu :lol:

Ja kyllähän noita keräilykortteja tuntuu olevan vähän vaikka mitä, joista itse ei ymmärrä yhtään mitään :lol:
Fortnite kortteja ja sen kansion ostinkin jo esikoiselle joululahjaksi tovi sitten, tosin saa nähdä kiinnostaako enää, kun vähän tuo juttu mennyt nyt tässä kuukauden sisällä ohi oikeastaan kokonaan :slam:

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Wilma » 19 Marras 2020, 20:47

Te, jotka ootte itse tehneet kalenterit lapsille, puolisolle tai kelle nyt vain niin miten olette ne esille laittaneet?

Täällä on siis yllätykset paperipusseissa ja idea oli joka pojan huoneeseen pistää ne koriin, mutta ensinnäkään mistään sopivan kokoisia koreja ei ole vastaan tullut tai ne ovat niin kalliita, että en yksinkertaisesti raaski ostaa :slam:
Kaikki pahvilaatikotkin tuli vietyä kierrätykseen vähän aikaa sitten, joten niistäkään ei ole tähän hätään apua.
Roikkumaan noita ei saa mihinkään järkevästi poikien huoneisiin ja osassa on sen verran painavaa tavaraa (muovailuvahaa) joten pussit tuskin kestäisi roikkumista, joten joku muu systeemi pitäisi keksiä.

Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 19 Marras 2020, 21:59

Wilma kirjoitti:
19 Marras 2020, 08:06
Ja kyllähän noita keräilykortteja tuntuu olevan vähän vaikka mitä, joista itse ei ymmärrä yhtään mitään :lol:
Fortnite kortteja ja sen kansion ostinkin jo esikoiselle joululahjaksi tovi sitten, tosin saa nähdä kiinnostaako enää, kun vähän tuo juttu mennyt nyt tässä kuukauden sisällä ohi oikeastaan kokonaan :slam:
Auts! Jospa se Fortnite-innostus vielä sieltä pulpahtaa esille, toivotaan! Ehkäpä juuri tuo lahja saa taas innostumaan siitä. :peukku: Mitä nyt yritän muistella omia innostuksiani lapsuudesta, niin ei ne ihan niin nopeasti kokonaan kaikonneet, vaikka välillä intoiltiin jostain ihan muustakin.

Wilma kirjoitti:
19 Marras 2020, 20:47
Te, jotka ootte itse tehneet kalenterit lapsille, puolisolle tai kelle nyt vain niin miten olette ne esille laittaneet?
Minä olen asetellut paperipusseissa olevan joulukalenterin ihan vain yöpöydälle/sängynpäädyssä olevalle tasolle, miten sen nyt sanoisi... Eli vaikka johonkin lipaston päälle. Siihen sitten lisäksi sommittelin joulukoristeita, ihan kivannäköinen setti tulee niinkin. Ei ne pussit ihan kaikki kerrallaan siihen somasti mahtuneet, olisinko laittanut puolet ja sitten lisännyt loput myöhemmin.

Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 19 Marras 2020, 23:01

Oih, bongasin tällaisen: https://www.ifolor.fi/kuvakalenterit/su ... teri/pysty
Suklaakalenteri omalla kuvalla! Onhan näitä muistaakseni nähty ennenkin, mutta tässäpä on sisällä Fazerin suklaakonvehteja! Siis kunnon tavaraa. :nam:
Harmillista, että huomasin vasta nyt, sillä viimeinen tilaupäivä on 22.11. eli ensi sunnuntaina... Enää en ehdi kuvaa tuohon taiteilemaan. :( Noh, tulisihan sille postikuluineen aika paljon hintaakin. Mutta ehkä, ehkä ensi vuonna.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa