Joulukalentereita

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 24 Marras 2013, 15:12

........................................

Avatar
iimeli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Marras 2013, 21:05

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja iimeli » 24 Marras 2013, 22:31

Eipä ole vielä kalenteria, ei. Itse en ajatellut tehdä, kun lapsia ei ole tjsp. Velipuoli kylläkin, mutta hän on siinä iässä että mikään muu ei kiinnosta kuin legot ja televisio, joten saa varmaan lelukalenterin kuten viime vuonnakin.
Itse haluaisin jonkun kivan kuvakalenterin, mutta jotenkin tuntuu, että mistään en enää löydä sellaista kuvaa josta oikeasti voisi maksaakin. Taidan turvautua namikalenteriin - koulussa kun on kumminkin kuvataidekilpailun sadosta koostettu joulukalenteri. :)

Fazer voisi varmaan olla hyvä (ainakaan niihin euron kalentereihin en tyydy, ihan kuin muovia söisi), toisaalta ongelmana on se, etten nyt niin kamalasti perusta suklaan perään. Pikemminkin salmiakin ja suolaisten herkkujen kuten sipsien, mutta eipä ole sipsijoulukalentereita näkynyt (ensi vuonna teen sellaisen itse, haha!).

Tosin, katselin tuossa nyt vähän tarjontaa, ehkäpä ehdin löytää vielä jotain!

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Iip » 25 Marras 2013, 07:43

iimeli kirjoitti:Fazer voisi varmaan olla hyvä (ainakaan niihin euron kalentereihin en tyydy, ihan kuin muovia söisi), toisaalta ongelmana on se, etten nyt niin kamalasti perusta suklaan perään. Pikemminkin salmiakin ja suolaisten herkkujen kuten sipsien, mutta eipä ole sipsijoulukalentereita näkynyt (ensi vuonna teen sellaisen itse, haha!).
Sipsijoulukalentereita ei tosiaan taida olla, mutta Halvan salmiakkijoulukalentereita on isoimmissa kaupoissa ollut. :)

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Unico » 30 Marras 2013, 20:52

Meillä tuli joskus teineinä pussikalenterista erimallisia aforismeja. Äiti oli tehnyt kuviot pipari muottien avulla ja niihin ettinyt aforismit, Se oli kiva.

Avatar
pippuri86
Tonttu
Tonttu
Viestit: 187
Liittynyt: 12 Marras 2012, 14:01

Itse tehty joulukalenteri

Viesti Kirjoittaja pippuri86 » 23 Marras 2014, 08:05

oon tekemässä lapsille joulukalenteria johon tulee 24pientä pussiä. Mutta ongelma on että millä laitan numerot pusseihin? Ja miten kiinnitän pussit seinälle tai naruun ja seinälle? :|

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Itse tehty joulukalenteri

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 23 Marras 2014, 10:57

.......................................

Avatar
pippuri86
Tonttu
Tonttu
Viestit: 187
Liittynyt: 12 Marras 2012, 14:01

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja pippuri86 » 23 Marras 2014, 12:56

Kiitos kuusipuu :hali:

Avatar
Jouluruno
Tonttu
Tonttu
Viestit: 138
Liittynyt: 31 Joulu 2014, 09:12

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Jouluruno » 29 Joulu 2015, 13:31

Vitsit miten hienoja joulukalentereita täällä on! :oo
Itse omat lapseni tuntien tein lapsilleni tänä jouluna tarrakalenterit. Molemmat tykkää todella paljon tarroista ja niiden liimailusta, niin tein ehkä maailman helpoimmat kalenterit.

Leikkasin vihreästä kartongista molemmille omat kuuset. Noin 30 cm korkeet ja leveimmästä kohdasta noin 20 cm leveät. Niihin sitten joka päivä lapset saivat valita yhden tarran ja liimata minne halusivat :peukku: Olin hankkinut neljä eri tarra-arkkia eri teemoilla. Kuuset olivat koko joulun meidän pakastimen ovessa ja tarroja käytiin ihmettelemässä ja laskemassa useaan kertaan päivässä :see:

Tämä siis vinkkinä niille vanhemmille, jotka eivat osaa/jaksa tehdä mitään monimutkaisia kalentereita ja heille, jotka eivät halua joka päivä antaa jotain tilpehööriä/herkkuja lapsilleen kalenterista. Itse kuulun molempiin :lol:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 29 Joulu 2015, 15:14

.................................

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulukalentereita

Viesti Kirjoittaja Unico » 30 Joulu 2015, 14:23

Voi kun kiva tarra idea. Sen vois ottaa käyttöön myös jossain välissä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa