90 yötä jouluaattoon!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
HannaT
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Re: 330 päivää jouluun...

Viesti Kirjoittaja HannaT » 05 Maalis 2018, 19:32

Koristelua ja lahoja mietittynä, pari lahjaa on jo valmiinakin. Viime joulu meni töissä ja sen takia joulu tuntui menevä ohi tosi nopeasti, ei kerennyt oikein tunnelmoida :( Mutta kohtahan se on taas :tanssi: jos tänä vuonna ehtisi keskittyä fiilistelyynkin :inlaav:

Konvehti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 07 Maalis 2018, 09:49

Saltandpepper kirjoitti:
05 Maalis 2018, 10:19

Oletteko jo suunnitelleet tulevaa joulua?!
Olen ostanut tapani mukaan jo lahjoja varastoon mutta muuten en vielä joulua mieti.
Kuva

Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 08 Maalis 2018, 15:40

Joululahjoja en ole ostanut eikä joulu ole vielä mielessä käynyt. Etenkään lapsille en meinannut etukäteen ostella mitään, vaan kuulostelen syksymmällä mikä sattuu olemaan kenenkin mielenkiinnon kohde ja sen pohjalta sitten lahjoja miettimään.

Muutenkin tulevasta joulusta tulee erilainen. Mukana neljäs lapsi ja luultavammin pyydämme anopin meille joulunviettoon, kun appiukko pääsi vihdoin ja viimein palvelukotiin. Toki jouluna siellä myös vierailemme. Mutta katsellaan tätäkin loppuvuodesta, haluaako anoppi edes tulla vai onko miehensä seurana sitten.
Kuva

Kuuntele...
tiukuja voit jo kuulla,
joulu on jo porraspuulla.
Sytytä kynttilä, hiljenny tovi,
avaa joululle ovi!

Konvehti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 08 Maalis 2018, 20:54

Hyvää naistenpäivää!

Saitteko kukkia? Minä sain tulppaaneja :see:
Kuva

Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

sessina
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sessina » 10 Maalis 2018, 10:34

Hip hei, tuleva joulu jo mielessä kun tänne eksyin :lol:

Tämä on ollut aikamoinen alkuvuosi, vaihdoin vakituisen työpaikan määräaikaiseen soppariin joka loppuu syksyllä. Mitä sen jälkeen, en tiedä yhtään. Vähän pelottaa tulevaisuus.

Samaan syssyyn sitten selvisi että tässä pitäisi alkaa uuden asunnon etsintään :| muitakin muutoksia, mutta tulkoon nyt sit kerralla ja rytinällä.

Kesä menee töissä eikä lomia ehdi pitää. Olen kyllä niin valmis jo kevääseen, kesään ja uuteen syksyyn ja talven ja JOULUN :inlaav: odotukseen.

shara
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shara » 13 Maalis 2018, 18:31

En ole vielä suunnitellut joulua sen kummemmin, mutta salaa odotan silti jo sitä fiilistelyaikaa. :mrgreen: Mutta jospa tuo kevät pian koittaisi... Vaikka luvattukin taas pakkasia enemmän ja vähemmän.

Flunssa vaivaa. :| Mikähän nyt, yleensä en ole koskaan kipeänä...
Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan...

Kuva

Jouluruno
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jouluruno » 15 Maalis 2018, 13:10

Hei vaan täältäkin! :hei:
Joulu aina välillä tulee mieleen ihan ihme tilanteissa :see: Lähinnä saattaa mielessä välähtää, että millaisia joulukortteja sitä tekisi tai mitä lahjoja hankkisi. Välillä tulee ihan hyviäkin lahjaideoita mieleen ja niitä voisi kyllä jo kirjoitella ylöskin! Hirmusesti ei kuitenkaan nyt joulu mielessä pyöri, koska on ihanaa kun tulee kevät ja kesä! Tykkään siitä kun kelloja siirretään kohta (en siis kuulu siihen valittajaporukkaan, jotka vuodesta toiseen jauhavat kun on NIIN kamalaa kun kelloja siirretään) ja sitten ollaan taas yksi askel lähempänä kevättä. Ja tuo valon määrän lisääntyminen on kyllä ihan parasta! :woohoo: Just yks päivä kattelin kuistimme kynttilälyhtyjä sillä silmällä, että voisi jo oikeastaan korjata ne varastoon kun ei niissä ole enää kynttilöitä poltettu melkein kuukauteen..

Sen verran ehkä ensi joulua kuitenkin on tullut mietittyä, että voisi se olla kiva taas parin kotijoulun jälkeen viettää mökillä :inlaav: Vaikka kaikki se pakkaaminen ja purkaminen ja muu härdelli aina vähän rasittaa, mutta mökkijoulu on aina mökkijoulu!

shara
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Re: 281 päivää jouluun...

Viesti Kirjoittaja shara » 01 Huhti 2018, 16:10

Huomiseksi luvattu kovaa lumipyryä. :talvi:

Onhan se ihan jees kun kesä tulee, mutta... Kyllä mä vaan olen enemmän syksy-/talvi-ihminen. No laskin tuossa, ettei syyskuun alkuun ole enää kuin puoli vuotta! :mrgreen:

Kuva

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 01 Huhti 2018, 22:32

shara kirjoitti:
01 Huhti 2018, 16:10
No laskin tuossa, ettei syyskuun alkuun ole enää kuin puoli vuotta! :mrgreen
Syyskuun alkuun on viisi kuukautta.
"On korvia tassuja, pulleita massuja, häntiä vilisten..."

shara
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shara » 12 Huhti 2018, 12:26

kuusipuu kirjoitti:
01 Huhti 2018, 22:32
shara kirjoitti:
01 Huhti 2018, 16:10
No laskin tuossa, ettei syyskuun alkuun ole enää kuin puoli vuotta! :mrgreen
Syyskuun alkuun on viisi kuukautta.
Niin on, laskuvirhe yllätti. :lol:

Ihania keväisiä kelejä on nyt kuitenkin ollut, kun kevät on kunnolla päässyt alkamaan. Tämä on kevään ihaninta aikaa kun lumet sulaa ja maa paljastuu alta. On keväässä ja kesässäkin kuitenkin paljon hyvääkin. :)

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”