129 päivää jouluaattoon!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viesti:

Re: 255 päivää jouluun...

Viesti Kirjoittaja Mila » 13 Touko 2018, 19:11

HannaT kirjoitti:
13 Touko 2018, 09:57
Minä aloin suunnitella että josko sitä tänä vuonna ehtisi käymään Tallinnan joulumarkkinoilla :) monta vuotta on ollut suunnitelmissa mutta ei olla vielä päästy mutta jos vaikka tänä vuonna :lol:
Suosittelen lämpimästi käymään niillä markkinoilla. Mä oon käynyt monena vuonna ja aina oon tykännyt. Lauantaipäivisin siellä markkinoilla on jos jonkinlaista tanssinäytöstä jne. Torille on rakennettu tosi iso lava näytöksiä varten. Torimyymälät on täynnä kaikenlaista jouluun liittyvää ja liittymätöntä tavaraa. Monena vuotena olen sieltä ostanut esim. anopille kynttilöitä joululahjaksi.

Konvehti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 14 Touko 2018, 10:09

Seurailen Facessa pariakin jouluryhmää mutta eipä sinne oikein tule kirjoiteltua ja aika pinnallista on tosiaan seurailla vain joitain yksittäisiä aiheita tai kuvia. Tällainen sivusto antaa aivan toisenlaisen mahdollisuuden joulufiilistelyyn :see:

Joulu ei ole itsellä ollut paljoakaan vielä mielessä paitsi siten, että rohmusin lelukaupan superalesta leluja joulukeräyksiin :peukku:

Nyt ajatukset tulevassa kesässä ja Kreikan matkassa. Ihanaa, kun Suomessakin on nyt lämmön puolesta kesä :jeeh:
Kuva

Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

Jouluruno
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jouluruno » 16 Touko 2018, 14:48

Minäkin olen Facebookissa, mutta ryhmiin kirjoittelen hyvin vähän ja jouluryhmiin en ollenkaan. Kyllä se fiilis täältä tulee :see:

Aletaan vaan olemaan aktiivisia ja kirjoitellaan jokainen vähän enempi ni ei tämä palsta mihinkään kuole :hip:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 16 Touko 2018, 18:06

Minä käyn päivittäin täällä lukemassa, mutte eipä ole tullut paljon kirjoiteltua. Päiväkirjan aloittamistakin olen miettinyt, ja aina vaan "aloitan sitten kun...". :roll:

Hassua, kun ensin näytti siltä, ettei kevät tänä vuonna tulekaan, ja sitten lopulta tulikin oikein rytinällä ihan kesäiset lämpötilat, lehdet puihin jne. Nyt alkavat nuo helteet jo uuvuttamaan, hiukan on liian kuumaa minun makuuni. Mutta enpä valita enempää. ☀️
Facebookissa olen jouluryhmässä, en tosin palstan nimeä kantavassa. (Se vaikutti hiukan liian tosikkomaiselta.) Itse en paljon sinnekään kommentteja laittele, lukemassa käyn. Nyt laitoin näytille kuvan eilen naapurilta saamastamme tekokuusesta, ja sepä onkin kirvoittanut useita kommentteja. :lol:
"On korvia tassuja, pulleita massuja, häntiä vilisten..."

Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 17 Touko 2018, 21:42

Täällä kans helteet ottanut voimille ihan tosissaan. Onneksi on vähän viileämpää ilmaa tiedossa edes hetkeksi. Meillä pojat asuisi varmaan pihalla, mutta oma olo on niin tukala että ei yksinkertaisesti pysty niin paljoa ulkona olemaan, edes varjossa mitä lapset haluaisi olla :|
Tosin en valita, kun viime kesä oli mitä oli :roll:

Vaikka alunperin ajattelin, että tänä vuonna en pojille tee itse joulukalenteria, mutta kun se on nyt hieman perinteeksi tullut, ja kovasti sitä odottavat tänäkin vuonna, niin ajattelin tehdä heille yhden yhteisen. Katsotaan, tuleeko siitä miten tappelu vai ei :lol: joten nyt onkin hyvä aika alkaa miettimään pieniä yllätyksiä, mistä kaikki tykkäisi :hmm:
Kuva

Kuuntele...
tiukuja voit jo kuulla,
joulu on jo porraspuulla.
Sytytä kynttilä, hiljenny tovi,
avaa joululle ovi!

sessina
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sessina » 18 Touko 2018, 14:21

Mä en oikein noihin faceryhmiin osaa kirjoitella, omalla naamalla ja nimellä hömpötys tuntuu vähän hassulta. Tykkään kun täällä saa anonyymisti jutustella :hei:

Ihanan harmaa päivä tänään, tekee hyvää hellejakson jälkeen. Ei tosiaan ole enää pitkä aika, kun on jo elokuu. Mun syksy on aina alkanut elokuussa, kouluihin paluu ja ns arki alkaa. Vaikka tänävuonna se arki jatkuukin läpi kesän :mrgreen:

shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shara » 19 Touko 2018, 18:11

Ei ole paljoa säätilat kiinnostaneet tällä viikolla vaikka muuten niitä tykkäänkin seurata, tai joulu sen enempää, koska rakas kissamme :laav: sairastui pahoin ja ikävä kyllä lopetettiin torstaina. :cry: Onneksi hänen veljensä saimme vielä pitää, ja heppakin porskuttaa elossa.

Nyt alkaa jo aivoihin mahtua muutakin kuin tämä tapahtuma ja säästä puheen ollen, on ihan mukavampaa kun on viileämpää. Tallillakin hevosilla oli niin kuuma niin kuuma, ja itsekin meinasin läkähtyä. Silti ihan hyvin pärjää vielä t-paidassa kun pysyy liikkeessä.

Reilun kahden kuukauden päästä tosiaan jo elokuu. :laav: Se on niin ihanan tunnelmallinen kuukausi. Ja kesähän menee tunnetusti aina nopeasti...
Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan...

Kuva

Katikki
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Katikki » 19 Touko 2018, 21:16

Shara :cry: :hali:
Joulukuu on täynnä kiirettä ja juoksua,
paperin rapinaa, piparin tuoksua

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mila » 19 Touko 2018, 23:52

Shara, voi ei. Tuo oman lemmikin päästäminen menemään on niin kurjaa, vaikka yritänkin aina ajatella että parempi ettei rakkaan ystävän tarvitse kärsiä kivuista :hali:

shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shara » 21 Touko 2018, 10:37

Katikki ja Mila. :hali:
Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan...

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”