90 yötä jouluaattoon!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Konvehti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viesti:

Re: Alle puoli vuotta jouluaattoon!

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 02 Heinä 2018, 14:59

tonttu76: Kiva lukea sinusta pitkästä aikaa!

Kesken kesäloman havahduin miettimään keille tänä vuonna lähetän joulukortin. Lisäksi mietin jouluherkkuja :see:
Kuva

Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 02 Heinä 2018, 18:32

Shara ja Konvehti :hali: :laav:

me ostettiin pattereilla toimiva ovikello jossa on 15 eri sävelmää ja tänään sitten laitettiin se seinään niin kas kummaa, :lol: siinä löytyi kaksi joulu sävelmää :hip: jouluna saan sitten jomman kumman sävelmän laittaa...
Lumiset oksat vihreän puun, kimmeltää valossa jouluisen kuun. Katsoen tähtien hopeista nauhaa, toivotan jouluusi lämpöä, rauhaa! :hali:

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mila » 05 Heinä 2018, 16:49

Mäkin haluan ovikellon joka soittaa joululaulua. :-D Tosin tässä vaiheessa taitaa mies sanoa tiukan ei:n, vaikka antaakin mun jouluttaa ihan rauhassa. Juhannusaattona kyseli jo että joko on jouluaattoateria suunniteltu. Nyt samainen mies tuolla keittiössä rapsuttelee uusia perunoita puhtaaksi ja esikeittää niitä että saadaan aattona syödä uusia perunoita kalojen kanssa. :nam:

shara
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shara » 08 Heinä 2018, 15:07

Vihdoinkin keskiviikkona edessä kesän odotettu mökkireissu. :) Sinne luvattu aurinkoista ja lämmintä säätä! :woohoo: Sen jälkeen ei olekaan sen kummempia kesätapahtumia tiedossa enää, paitsi Rautatiemuseopäiville menen ehkä pikkuveljen kanssa (jokavuotinen perinne :peukku: ). Ne ovat elokuussa.

Olen oikeastaan syksy- ja joulutusfiiliksistä nyt hetkeksi päässyt kun odotan tuota mökkireissua niin kovin. Aiemmin kesällä joulutti kovastikin. :see: Yhtään joululaulua en ole vielä kuunnellut, mutta tunnelmoin katselemalla kuvia ja lueskelemalla juttuja netistä. Mutta jos tässä vielä hetken yrittäisi kesässä kunnolla pysyä!
Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan...

Kuva

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 09 Heinä 2018, 01:01

Shara, mukavaa ja leppoista mökkeilyä sinne :hali:

reilu viikko sitten päästiin maalaamaan meidän puuliiteriä ja ulko huussia :peukku: tänään sitten jatkettiin maalaamista, ei aikaisemmin päästy jatkamaan koska täällä on vaan satanut vettä enemmän ja vähemmän :slam:
Ja jospa sitä huomenna pääsis ton maalaus urakan lopettamaan :peukku:
Lumiset oksat vihreän puun, kimmeltää valossa jouluisen kuun. Katsoen tähtien hopeista nauhaa, toivotan jouluusi lämpöä, rauhaa! :hali:

sessina
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sessina » 11 Heinä 2018, 09:42

Oletteko kuulleet radiosta niitä Lidlin mainoksia jotka menee tyyliin ”kohta keitellään jo joulupuuroa, mutta grillataan nyt vielä hetki” tms :jouulu: niin hauskoja!

Mä sain pienen masennuksen siitä kun taas uutisoidaan ennätyshelteistä. Ja mä en jaksais. Olen ihan valmis syksyyn ja synkkyyteen :cry:

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 11 Heinä 2018, 20:32

meidän perhe kasvoi eilen yhdellä :inlaav:
meille tuli siis 8 viikkoinen tyttö pentu Ronja :laav: sekarotuinen hänkin niin kuin meidän vanhus.
Ronjassa on ainakin laikaa ja karjalankarhukoiraa :laav:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 12 Heinä 2018, 00:07

Onnea uudesta perheenjäsenestä, tonttu76. :-P
Meillä puolestaan nuorin perheenjäsen, eli pojanpoikamme täytti tunti sitten kaksi viikkoa. :inlaav:
"On korvia tassuja, pulleita massuja, häntiä vilisten..."

Konvehti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 12 Heinä 2018, 09:28

Oih! tonttu76 ja Kuusipuu: onnea! :inlaav:

Minun äitini puolestaan sai kolme aivoinfarktia. Ne ja aivokasvain diagnosoitiin eilen :cry:
Kuva

Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 12 Heinä 2018, 14:25

Kuusipuu ja konvehti kiitos :hali: :laav:
On muuten reipas pentu ja syö kyllä hyvin, kelpaa näköjään kaikki mitä tarjotaan :laav: Viime yönä meinas vähän itku tulla Ronjalle mutta onneksi saimme hänet rauhoittumaan ja Ressu ottanut tulokkaan todella hyvin vastaan :laav:
Vaikka pelkäsimme miten tässä tulee käymään muta onneksi kävi hyvin :peukku:

Kuusipuu onnea pojanpojalle :hali:
Konvehti voimia sinne :hali:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”