Joulu televisiossa 2018

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Lyhty
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Re: Joulu televisiossa 2018

Viesti Kirjoittaja Lyhty » 23 Marras 2018, 11:51

TV2 aattoaamu ei petä koskaan!!
Ihanaa ihanaa :inlaav: .

Satutonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Satutonttu » 27 Marras 2018, 09:22

https://www.youtube.com/watch?v=OyL85T3nkTA

http://alfatv.fi/ajankohtaiset/hoppanat ... keaa-1-12/

Pikkasen tulee jopa Toljanteri mieleen tästä joulukalenterista :reki:

tallilyhty
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tallilyhty » 29 Marras 2018, 10:02

Metsoloiden joulujakso ei taida tulla tänä vuonna televisiosta? En ainakaan huomannut joulua edeltävän viikon ohjelmistossa. No, löytyyhän se Areenasta onneksi!

Valopallo
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valopallo » 02 Joulu 2018, 13:41

Maukan ja Väykän joulukalenteri oli positiivinen yllätys. :inlaav:
Aikuisen naisen joulukalenteri olikin sitten vähän pettymys. Hauska idea, mutta "sketsit" on vedetty ylimittaiseksi ja sitten ne lässähtää loppua kohden.
The joulukalenteria en viitsi katsoa, ne laulukohtaukset on jotain niin hirveää... :roll: Varsinkin kun sitä samaa saapastanssia renkutetaan koko joulukuu.

JapeTonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 06 Joulu 2018, 13:07

Harmikseni minulle tämän vuoden tv-ohjelmat jouluksi ei oikein iske. Maukan ja Väykän kalenteria katsoin yhden jakson, eikä yhtään kyllä innostanut. Kiinnitin vain huimioni siihen toiseen näyttelijään, ihmettelin kuin ääni oli niin tuttu. Selvisi, että toinen, onko se nyt Väykkää näyttelee Paavo Kerosuo, joka on Disneyn Leijonakuningas elokuvissa aikuisen Simban ääni.
Aikuisen naisen kalenteria katsoin muutaman jakson areenasta ja se on sellainen että voin katsoa, muttei kamalasti innosta. Vanhaa Histamiinia odotin, mutta vähän pettymystä sekin tuotti. Ei ollut oikein jouluinen. Aaton ohjelmistossa on onneksi samat tutut ja turvalliset Kuuma Linja, Lumiukko ja Samu Sirkka paikallaan. Ne tulee katsottua, ehkä siskon kanssa Noitarumpukin, vaikka se itellä onkin videolla. Olafin jouluinen seikkailu kanssa tulee neloselta, viime vuonna se jäi tallentamatta, mutta nyt kyllä pistän nauhalle. Muita ohjelmia ei muuten harmikseni tule. MTV3 kyllä näyttää Muumien ihanat talvijaksot, jossa on joulukin, mutta koska ne on tällä uudella väärällä dubilla katson ne jaksot itse tietokoneelta, sillä oikealla Ylen ysäridubbauksella aattoateriaa syödessäni.
Pakkasyö on ja leiskuen pohja loimuja viskoo.. :talvi:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 06 Joulu 2018, 17:41

Siis tämän vuoden joulukalentereista vie Buu-klubbenin ruotsalainen kalenteri voiton, oon jäänyt siihen ihan koukkuun. Kiva monipolvinen tarina, sopivan jännä juoni ja hienot kuvausympäristöt.
Maukka ja Väykkä olis ihan ok, mutta jokunen vuosi sitten kuunneltiin se jo muksujen kanssa äänikirjana, joten nyt ei ole se juoni oikein saanut mukaansa.
"I will honour Christmas in my heart, and try to keep it all the year."" -- Charles Dickens

Pahoitteluni, autocorrect käytössä...

Klementiini
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Klementiini » 07 Joulu 2018, 08:23

Eikös näillä ylen joukukalentereilla ole tapana lähteä vähän hitaasti käyntiin? Mun mielestä vasta 6. jaksossa juoneen tuli pieni koukku ja alkoi muuttua mielenkiintoisemmaksi.
Odotan itse ihan innolla että mihin tämä tarina tästä vielä kehkeytyy. :)

Eihän tämä toljanteria tietenkään voita, mutta sitä voi sitten katsoa youtubesta.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 08 Joulu 2018, 10:55

Joulun ajasta alkava, viktoriaaniseen Englantiin sijoittuva Dickensin maailma -sarja (YLE TV1, YLE Areena) vaikuttaa ihan kelvolliselta katsottavalta. :see: Ja siinä esiintyy yksi todella ihana hahmo. :laav: Lieköhän sama, joka oli myös tv-sarjassa Victoria... :hmm:
"On korvia tassuja, pulleita massuja, häntiä vilisten..."

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 08 Joulu 2018, 17:08

kuusipuu kirjoitti:
08 Joulu 2018, 10:55
Joulun ajasta alkava, viktoriaaniseen Englantiin sijoittuva Dickensin maailma -sarja (YLE TV1, YLE Areena) vaikuttaa ihan kelvolliselta katsottavalta. :see: Ja siinä esiintyy yksi todella ihana hahmo. :laav: Lieköhän sama, joka oli myös tv-sarjassa Victoria... :hmm:
Milloin tuo tulee TV1:ltä?
Kuva

Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

PAKETTINARU
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PAKETTINARU » 08 Joulu 2018, 19:00

AdiraGee kirjoitti:
06 Joulu 2018, 17:41
Siis tämän vuoden joulukalentereista vie Buu-klubbenin ruotsalainen kalenteri voiton, oon jäänyt siihen ihan koukkuun. Kiva monipolvinen tarina, sopivan jännä juoni ja hienot kuvausympäristöt.
Maukka ja Väykkä olis ihan ok, mutta jokunen vuosi sitten kuunneltiin se jo muksujen kanssa äänikirjana, joten nyt ei ole se juoni oikein saanut mukaansa.
Lumimaa (Snöfall) on itse asiassa norjalainen ja ruotsiksi dubattu, mutta olen samaa mieltä, on todella hyvä! Kuten pohjoismaiset kalenterit yleensäkin... Erityisesti mieleen ovat jääneet tanskalainen Jesus & Josefine (2003) sekä tältä vuosikymmeneltä norjalainen Joulukuningas (esitettiin Suomessa muistaakseni 2013) ja viime vuonna esitetty ruotsalainen Muinoset keksivät joulun.

En tiennytkään, että tuo ihan sama tarina on jo Maukka ja Väykkä -kirjana olemassa! Oliko se kirja sitten hyvä, kun tuntuu että tuo kalenteri on niin väkisinväännettyä ja pitkäveteistä puuhastelua, että vaikea kuvitella noin tylsää kirjaa varsinkaan itse Timo Parvelalta... :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”