Hyvää ensimmäistä adventtia!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Re: Enää 33 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 21 Marras 2020, 15:10

Nyt on pullat jouluksi leivottu :nam:
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Omppu » 21 Marras 2020, 16:20

Luistelimme aamusta miehen kanssa 7 kilometriä lasten ollessa luistelukoulussa. Olin ensin sitä mieltä, että en luistele kuin yhden kierroksen, niin epävarmalta tuntui, mutta siitä se sitten lähti.

Nyt olisi päivän liikunnat pulkassa koiralenkin ja yhden 2 hehtaarin kesälaitumen lankojen keruun jälkeen. Koirat siis toki oli mukana vapaana myös tuolla pellolla. Langat piti kerätä, koska maanantaina lähtee peltojen ympäriltä energiapuut.

Vielä voisi lasten kanssa leipoa pipareita :leips: ja katsoa jonkin elokuvan.
"Hevosille uudet heinät,
silloin syömättä jäi seinät.
Joulurauha saapui metsämaille, kyliin kaukaisiin."

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 21 Marras 2020, 19:29

Kotilieden raati testasi joulusuklaat 2020

https://kotiliesi.fi/juhlat/joulu/joulu ... laarasiat/
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

Joulusilli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joulusilli » 22 Marras 2020, 06:35

Meillä on niin ikään aloitettu leipomuksilla. Pipareita paistettiin perjantaina, ja torttuja tein kolmannen kerran nyt syksyllä. Olen kokeillut laittaa luumuhillon sijasta vadelmamarmeladia, ja se on ollut aika kivan makuinen. Ei silti luumua voittanut :nam:

Olen ostanut lapselle jo osan lahjoista, ja tänään ajattelin käydä joulukoristevarastot läpi, josko joukkoon pitäisi (=saisi) hankkia vielä jotain pientä :koristelu:

Eilen lainasin kirjastosta Teresa Välimäen Hyvää joulua -ruokakirjan, ja postista odottelen Ruokatorstain uutta versiota. Ihana suunnitella jouluruokia etukäteen, vaikka jokaista ihanuutta ei pystykään samana jouluna tekemään..
Lumi on jo peittänyt / kukat laaksosessa :lumi:

Lumihiutale
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Re: Enää 32 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Lumihiutale » 22 Marras 2020, 11:10

Nyt on lumet lähteneet mutta kyllä se vaan heti joulumielelle sai kun hetken oli maa valkoisena. :hip:
Aamulla ratsasin keittiön kuiva-ainekaapin, heittelin vanhat pois. Jos vielä tänään joulun menun ja ruokakauppa listan saisi tehtyä.

Kiisa
Tonttu
Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiisa » 22 Marras 2020, 17:50

Juu, vaikutti täällä Etelä-Pohjanmaallakin lumipeite hetkisen verran joulutunnelmaan. Nyt alkaakin sitten se aika vuodesta, kun kyttään epätoivoisesti pidemmän ajan sääennusteita lumen toivossa. Muutama viikko aikaa!
Jouluelämää: Tuo ääni tiukujen

Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Katikki » 22 Marras 2020, 18:13

Piparkakkutaikina ja pulla-ainekset jääkaapissa odottamassa ylihuomista joululeivontapäivää! :leips:
Joulukuu on täynnä kiirettä ja juoksua,
paperin rapinaa, piparin tuoksua

Lumihiutale
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Re: Enää 31 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Lumihiutale » 23 Marras 2020, 09:34

Tasan kuukauden päästä perinteinen aatonaattovierailu vanhemmille, viimeiset joulutohinat, kuusen koristelu ja sitten sohvalle nautiskelemaan glögilasin kanssa. :hip:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 23 Marras 2020, 10:06

Jokohan tänään tulisi minun uusi tietokone... Olo on niin outo, kun en ole moneen päivään päässyt kunnolla nettiin, ja kädet kipeenä tabletin pitelemisestä. Harmittaa vaan, jos kaikki yli 16 vuoden valokuvat jäävät tuon vanhan koneen uumeniin. :thud: Ei tullut siirrettyä niitä minnekään ulkoiseen juttuun turvaan...
"On korvia tassuja, pulleita massuja, häntiä vilisten..."

shara
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shara » 23 Marras 2020, 11:27

Voi ei Kuusipuu, harmi jos menetät kuvat. :| Itsekin olen vähän laiska siirtelemään mihinkään, nyt olen yrittänyt ryhdistäytyä puhelimeni kanssa kun en tiedä koska se hajoaa (alkaa olla jo vanha). Google Driveen olen siirrellyt sieltä kuvia.
Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan...

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”