Joulun kukat

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Katikki » 01 Joulu 2018, 15:24

Mulla kolme komeaa amaryllistä, joista kaksi jo kukkii. Minusta voimakkaan joulunpunainen on aina vaan yhtä hieno! Yksi pieni joulutähti on myös jo pöydällä. Joulunaluspäivinä ostan talon täyteen hyasintteja tuoksumaan :inlaav: Varmaan muitakin joulukukkia vielä tulee meille, mutta tässä tärkeimmät!

Avatar
kanelitähti
Tonttu
Tonttu
Viestit: 167
Liittynyt: 03 Joulu 2013, 17:02

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja kanelitähti » 01 Joulu 2018, 20:07

Amaryllis on joulukukista mun suosikki. Joulutähden ostan myös joka vuosi. Tulppaanit sopii mun mielestä myös hyvin jouluun. Hyasintin tuoksu on mun nenään liian voimakas. Lapsuudenkodissa meillä ei niitä ollut koskaan, yhden perheenjäsenen allergian takia. Siks itsekin oppinut vähän vierastamaan vahvaa tuoksua.

Valopallo
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Marras 2018, 06:35

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Valopallo » 01 Joulu 2018, 20:17

Mulle joulua ei tule ilman hyasinttia, luopuisin varmasti kaikista muista jouluun liittyvästä mielummin kuin hyasintista. Hyasintin tuoksu on joulun tuoksu. :laav: Joulutähdestä en välitä, en koskaan ostaisi sellaista itse, mutta yleensä sellaisen joku aina jouluna tuo, enkä saa sitä ikinä pidettyä hengissä. Se pudottaa lehtensä välittömästi ja se ruoto jää jäljelle...
Viime jouluna ihastuin jouluruusuun ja sellaisen ajattelin hankkia tällekin joululle.
Ai niin, tällä palstalla joku kertoi syksyllä joulukieloista. Kiitos hänelle, ensimmäiset kieloni on nostettu lämpimään ja katsotaan onnistunko saamaan ne kukkimaan jouluksi. :inlaav:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Katikki » 01 Joulu 2018, 20:37

Valopallo kirjoitti:
01 Joulu 2018, 20:17
Mulle joulua tule ilman hyasinttia, luopuisin varmasti kaikista muista jouluun liittyvästä mielummin kuin hyasintista. Hyasintin tuoksu on joulun tuoksu. :laav:
Kävin tänään taas varastamassa vähän hyasinti tuoksua Prismassa, en vaan voi vastustaa millään! :lol:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 10 Joulu 2018, 13:09

Valopallo kirjoitti:
01 Joulu 2018, 20:17
Mulle joulua ei tule ilman hyasinttia, luopuisin varmasti kaikista muista jouluun liittyvästä mielummin kuin hyasintista. Hyasintin tuoksu on joulun tuoksu. :laav: Joulutähdestä en välitä, en koskaan ostaisi sellaista itse, mutta yleensä sellaisen joku aina jouluna tuo, enkä saa sitä ikinä pidettyä hengissä. Se pudottaa lehtensä välittömästi ja se ruoto jää jäljelle...
Viime jouluna ihastuin jouluruusuun ja sellaisen ajattelin hankkia tällekin joululle.
Ai niin, tällä palstalla joku kertoi syksyllä joulukieloista. Kiitos hänelle, ensimmäiset kieloni on nostettu lämpimään ja katsotaan onnistunko saamaan ne kukkimaan jouluksi. :inlaav:
Olisi kiva kuulla miten kielojen kanssa onnistuu. Meillä olisi piha kieloja täynnä, joten syksyllä muutamien talteen ottaminen onnistuisi helposti. Olen kuitenkin kuullut että jouluksi kukittaminen olisi hankalaa.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 10 Joulu 2018, 14:51

Mulle tuo myös hyasintti sitä joulun tuoksua, mutta miehen allergian takia sitä ei meille voi ostaa :|
Joten olen tyytynyt joulutähtiin, mikä on toinen lemppari joulukukka. Myös parina jouluna on ollut amaryllis, mutta jotenkin en osaa tuota kukkaa jouluun yhdistää :lol: toki voi ihan yksinkertaisesti johtua siitä, että esim. lapsuudessa ei ikinä meillä tuota kukkaa ollut ja nyt näin aikuisiälläkin vasta parina jouluna olen sen meille kotiuttanut. Saa nähdä, ostanko täksi jouluksi amarylliksen vai sitten ihan jonkun sypressiasetelman :hmm: vai millä nimellä se havupuun näköinen kukkanen nyt tunnetaankaan :lol:

Valopallo
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Marras 2018, 06:35

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Valopallo » 10 Joulu 2018, 17:17

AdiraGee kirjoitti:
10 Joulu 2018, 13:09
Valopallo kirjoitti:
01 Joulu 2018, 20:17
Mulle joulua ei tule ilman hyasinttia, luopuisin varmasti kaikista muista jouluun liittyvästä mielummin kuin hyasintista. Hyasintin tuoksu on joulun tuoksu. :laav: Joulutähdestä en välitä, en koskaan ostaisi sellaista itse, mutta yleensä sellaisen joku aina jouluna tuo, enkä saa sitä ikinä pidettyä hengissä. Se pudottaa lehtensä välittömästi ja se ruoto jää jäljelle...
Viime jouluna ihastuin jouluruusuun ja sellaisen ajattelin hankkia tällekin joululle.
Ai niin, tällä palstalla joku kertoi syksyllä joulukieloista. Kiitos hänelle, ensimmäiset kieloni on nostettu lämpimään ja katsotaan onnistunko saamaan ne kukkimaan jouluksi. :inlaav:
Olisi kiva kuulla miten kielojen kanssa onnistuu. Meillä olisi piha kieloja täynnä, joten syksyllä muutamien talteen ottaminen onnistuisi helposti. Olen kuitenkin kuullut että jouluksi kukittaminen olisi hankalaa.
Jep, kerron kun tulokset on selvillä. :lol: Kieloja on useammassa ruukussa ja tavoitteenani on saada edes yksi tuoksuva kukkavarsi, katsotaan kuinka käy.

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 10 Joulu 2018, 18:06

-

Valopallo
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Marras 2018, 06:35

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Valopallo » 20 Joulu 2018, 12:31

Joulukielot kukkii! :laav: :laav: :laav:

En todellakaan ole mikään viherpeukalo, joten uskon että kyllä kannattaa kokeilla vaikkei puutarhatonttu olisikaan. Muistaa vaan kastella säännöllisesti kun on nostanut ne sisälle ja minulla oli vielä apuna kasvilamppu, koska asuntoni on talvella tosi pimeä.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Katikki » 20 Joulu 2018, 15:12

Mahtava juttu! :peukku:

Ostin eilen hyasintit, kolme eriväristä kolmen sipulin istutusta, sekä ison monilatvaisen joulutähdem :laav: Ennestään jo kolme amaryllistä jotka valmistautuvat kukkimaan toista kierrosta - jos ne ovat kukassa aattona, taidan napata ne maljakkoon kukkimaan (vievät vähemmän tilaa).

Näyttää heti niin jouluiselta kun on kukkaset talossa! :laav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa