Piparkakkumuotit?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 14 Joulu 2016, 23:03

....................................

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 15 Joulu 2016, 09:40

kuusipuu kirjoitti:
Konvehti kirjoitti:
Konvehti kirjoitti:Meillä on tosi paljon erilaisia muotteja. Ostin Tukholman vanhasta kaupungista yksi vuosi erikoisia muotteja: lastenvaunut, taistelulentokone, delfiini yms.
Myös perinteisiä muotteja meiltä löytyy ja muumimuotteja.
Meillä siis oli paljon muotteja mutta kesällä huomasin, että lähes kaikki muotit olivat ruostuneet. Pitääpä siis ostaa uudet muotit. Isoista en minäkään tykkää.
Miten ne voivat ruostua? :hmm: Meillä on osa tosi vanhoja, omat vanhimmat 40 vuotta, ja myös minun vanhempien entisiä, eikä yksikään ole ruostunut. :see:
No kun ne laitettiin märkinä suoraan kaappiin :oops:
Nyt on uusia ostettu tilalle :see: Ja ne kuivataan tästä edes aina ennen kaappiin laittoa.

Avatar
jouluhöpsö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Syys 2016, 08:47

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja jouluhöpsö » 15 Joulu 2016, 11:06

Ystävän puolesta kyselen että onko kukaan nähnyt hampaan(!) muotoista muottia ikinä missään? Minullakin muuten tahtonut ruostua, kun olen laittanut pesukoneeseen muotit. Olen kuvitellut niiden olevan konepesunkestäviä mutta eivät sitten taidakaan olla?

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 15 Joulu 2016, 13:23

jouluhöpsö kirjoitti:Ystävän puolesta kyselen että onko kukaan nähnyt hampaan(!) muotoista muottia ikinä missään?
Olen. Poskihampaan muotoisia muotteja tuli ihan hiljattain jossain vastaan, kun vaan muistaisin, että missä :hmm: Täältä voi sellaisen näemmä ainakin tilata.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 15 Joulu 2016, 13:32

jouluhöpsö kirjoitti:Ystävän puolesta kyselen että onko kukaan nähnyt hampaan(!) muotoista muottia ikinä missään? Minullakin muuten tahtonut ruostua, kun olen laittanut pesukoneeseen muotit. Olen kuvitellut niiden olevan konepesunkestäviä mutta eivät sitten taidakaan olla?
Joo, mekin siis laitettiin suoraan pesukoneesta kaappiin. Tiedä sitten oliko se tuo pesukone, joka ruostutti vai se, että menivät kosteina kaappiin :roll:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 15 Joulu 2016, 14:42

................................

Avatar
jouluhöpsö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Syys 2016, 08:47

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja jouluhöpsö » 15 Joulu 2016, 19:02

Sarppa kirjoitti:
jouluhöpsö kirjoitti:Ystävän puolesta kyselen että onko kukaan nähnyt hampaan(!) muotoista muottia ikinä missään?
Olen. Poskihampaan muotoisia muotteja tuli ihan hiljattain jossain vastaan, kun vaan muistaisin, että missä :hmm: Täältä voi sellaisen näemmä ainakin tilata.
Kiitos, kiitos, kiitos! :woohoo: Taidanpa tilata tuolta parit muotit ystävälle yllätykseksi, siellä oli toinenkin hammas. Olen googletellut, mutta ilmeisesti väärin hakusanoin, kun tätä kyseistä kauppaa en ole nähnyt ennen!

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 16 Joulu 2016, 21:45

Minulle ainakin jo lapsena opetettiin, etä piparkakkumuotit pitää pestä aina käsin. ne kun on semmosen ohutta peltiä/metallia, niin ei kuulemma konetta kestä. Osa oli muoviakin. Mikäs siinä, eihän niiden psuun kauaakaan mennyt ja pithän aina kaulinkin käsin tiskata, puuta kun on, niin meneehän nuo muotit siinä samalla. Nykyään kyllä kaiken tiskana käsin kun konetta ei ole.

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Iip » 17 Joulu 2016, 07:13

Mä olen kyllä vuosia pessyt piparkakkumuotit koneessa, eikä yksikään ole ruostunut. Eiköhän se kosteaksi jääminen ole pahempi.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 05 Syys 2017, 15:03

Sain synttärilahjaksi äitiltäni muumipeikko aiheisen piparikakkumuotin. Täytyy siis tänäkin vuonna pipareita tehdä, mun muottikin saatiin. Piparikakkumuoteistani suosikkini on ihan perusmuodot, sydämet ja tähdet.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa