The Joulukalenteri

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
lauri
Tonttu
Tonttu
Viestit: 217
Liittynyt: 13 Loka 2007, 19:47
Paikkakunta: Lahti

Re: The Joulukalenteri

Viesti Kirjoittaja lauri » 16 Marras 2009, 10:01

Joulutähti kirjoitti:Yritin tänään tilata The Joulukalenterin mutta ei onnistunut! Herjasi, ettei muka tunnista korttia :roll:
Kummallista! :( Onko sulla verkkopankkitunnuksia? Mä muistaakseni sain dvd:n tilattua siten, että maksoin tilauksen verkkopankin kautta. Sieltä se sitten luukusta muutaman päivän päästä mätkähti. :)

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: The Joulukalenteri

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 17 Marras 2009, 20:27

lauri kirjoitti:
Joulutähti kirjoitti:Yritin tänään tilata The Joulukalenterin mutta ei onnistunut! Herjasi, ettei muka tunnista korttia :roll:
Kummallista! :( Onko sulla verkkopankkitunnuksia? Mä muistaakseni sain dvd:n tilattua siten, että maksoin tilauksen verkkopankin kautta. Sieltä se sitten luukusta muutaman päivän päästä mätkähti. :)
Yritin maksaa Visalla, verkkopankkia en testannut. Pitänee testata uudelleen :)

Avatar
Stigmation
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 931
Liittynyt: 01 Loka 2007, 15:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: The Joulukalenteri

Viesti Kirjoittaja Stigmation » 23 Marras 2009, 12:06

Mies oli ottanut pikkuisesta vihjeestäni vaarin ja tilannut minulle The Joulukalenteri-DVD:n syntymäpäivälahjaksi :laav: Tästä lähtien jaksoja ei enää tarvitse kytätä Youtubesta. Kun kotiudutaan Suomeen niin saadaankin katsoa ensimmäiset 14 jaksoa putkeen :proo:

Avatar
lauri
Tonttu
Tonttu
Viestit: 217
Liittynyt: 13 Loka 2007, 19:47
Paikkakunta: Lahti

Re: The Joulukalenteri

Viesti Kirjoittaja lauri » 01 Syys 2011, 21:22

Herättelen tätä viestiosiota vähän henkiin, kun äsken tulin vierailleeksi Auraviihteen sivuille ja siellä oli mainosta Iloinen joulukonsertti 2011 kiertueesta. Tämä kyseinen joulukonserttisarja on tähän mennessä sisältänyt aina jotakin The Joulukalenteri -sarjasta; sarjan hahmot ovat olleet mukana seikkailemassa sekä televisiosarjan lauluja on esitetty livenä konsertin muassa.
On näemmä tänä vuonna itse Jukka Virtanen käsikirjoittanut Iloisen joulukonsertin sisällön!! Jukkahan kirjoitti suomalaisen version aikoinaan The Joulukalenterista. Saas nähdä, josko jotakin uutta TJK materiaalia olisi konsertissa luvassa?!

Ei hitsi, että alkaa taas odotus kiihtyä! ;)

Avatar
Kiss
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 14 Syys 2007, 02:38
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: The Joulukalenteri

Viesti Kirjoittaja Kiss » 02 Syys 2011, 18:40

lauri kirjoitti: On näemmä tänä vuonna itse Jukka Virtanen käsikirjoittanut Iloisen joulukonsertin sisällön!!
Tssaaahh, herranjestas!!! Itse Mr. The Joulukalenteri mukana taas!!! Huhhuh... Nyt pistää hiljaiseksi...

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: The Joulukalenteri

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 22 Syys 2017, 20:40

Oi, The Joulukalenteri. Siinä on sarja, joka ei ole menettänyt otettaan ikinä. Sarjan ilmestyessä olin 6-vuotias enkä varmasti tajunnut sen huumorista tuon taivaallista, mutta fanitin sitä älyttömästi. Olli Santanen Seikka on saletti -letkautuksineen oli sarjan aivan paras hahmo. Tontuista tietenkin sitten potkuria veistävä Kauko. Siskon ja hänen kaverinsa kanssa leikittiinkin tätä sarjaa ja aina sain olla Olli ja Kauko. 1997 sarjaa siis siskon kanssa katsoimme ja 1998 sisko koitti kaikki jaksot videolle nauhoittaa. Muutamat jaksot puuttuvat, kun sisko on silloin ollut luokkaretkellä. Samalla vieoaksetilla meillä on oikein Miss Halloween 1998 kilpailu, joka on kyllä niin pöljä "missi"kilpailu kuin olla ja voi. Nyt sen katsominen on todella ysäriä. Ihan kaikki The Joulukalenterin jaksot ei sitten samalle kasetille mahtunut ja Niskatuskamies laulun jälkeen mene filmi poikki. Viimeset jaksot on sitten toisella kasetilla heti alussa ja perässä Jurasic Park elokuva. Tän takia myöhemmin nuo vikat jaksot katsoin harvemmin, kun eri kasetilla olivat.

Ei The Joulukalenteri auennut minulle pieneä niin hyvin kuin myöhemmin. Kun Toivo sanoi "Very funny, very funny, missäs me muuten ollaan" ihmettelin aina miksi se sanoi Fanni, sillä naapurissani asui sen niminen tyttö. Enhän minä tuon ikäisenä nimittäin englantia osannut ja sitten kun sitä aloin koulussa opiskelemaan, niin eka sana mitä tiesin oli tietenkin shit, sarjan lauseen "Ou shit, se on suomea" fraasin myötä. The Joulukalenteria videolta tuli katsottua usein ja vasta silloin 11-12 vuotaana sen huumori aukes entistä paremmin. Jaksot kun oli videolla ja osa niistä puuttuikin, niin katsoin sitä aina kaikki kerralla, enkä vain jaksoittain. Ystävillenikin sarjaa näytin ja hekin kyllä ihan hurahtivat tähän. Tädiltämme saimme siskoni kanssa The Jouluakenterin soundtrac levyn ja sitä ollaan kuunneltu paljonkin. Levyllä ei ihan kaikkia lauluja ole, kuten Niskatuskamies ja A long time ago in Beetlehem puuttuvat siitä. Järgedlied kappale on semmone jota kuuntelin kamalasti sillon 11-vuotiaana. Kuulen vieläkin siinä sanat "metsäsotkut" ja laulu loppuu minun korvin sanoin "sin saavat peffanpotkut". Kaverini oli jostain saanut sarjan soundtracin c-kasettina ja hänen kasetissaan oli Niskatuskamieslaulu, hitsi kun oli kamalan kateellinen siitä.

Kun The Joulukalenteri kun uusittiin tvssä sillon 2007 niin olin ihan innoissani. Kaikki jaksot heti nauhalle ja päätin oman dvdn niistä tehdä. Aattona kaikki jaksot nauhalla ja päätin joulupäivänä heti ne dvdksi muuttaa. Tietenkin aattoiltana sain sitten ystävältäni The Joulukalenteri dvdn oikean version. Tämä oli kuulemma sen heti mulle tilannut kun oli kuullut sen olevan myytävänä. Oman varakappaleeni tein kuintekin ja se on nyt siskolla, joka myös edelleen fanittaa sarjaa.

Tapasin nykyisen avomieheni aikoinaan netissä Suomi 24 deittipalstalla. Profiiliini olin kirjoittanut suosikki tv-ohjelmieni sekaan The Joulukalenterin. Kun sitten ensikertaa tapasimme ja vietimme iltaa luonani mieheni paljasti myös olevan intohimoinen The Joulukalenteri fani ja ensitreffit meni pitkään sarjasta keskustellessa. Silloin jo vitsailimme että mitä jos mieheni ensimmäinen viesti minulle olisi ollutkin: "Päivää, päivää oon kauppamatkustaja, myyn kenkiä ja sukkia ja silleen." Olisin tietenkin vastannut "Joo, mut me ei osteta mitään." Mieheni sanoi, että viestittely olisi varmasti jäänyt siihen, vaikka hän ymmärsikin, että sarjan reploilla minäkin vastaan. :lol: Nyt kun asumme yhdessä niin The Joulukaneteri katsotaan aina yhdessä, se on molemmille todella tärkeää. Ja osin voisin sanoa, että The Joulukalenteri toi meidät yhteen. :laav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa