Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 18 Syys 2014, 14:04

Muistan, kun omat on edelleen tallessa! Vielä viime vuonna toimivat, vielä en ole niitä esiin kaivanut.

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja nonna » 18 Syys 2014, 15:30

2012 olen nähnyt noita viimeksi Halpa Hallissa. Varmaan aika sattuman kauppaa noiden löytäminen, mutta kannattaa pitää silmät auki.

Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja Cressu » 18 Syys 2014, 19:45

Meillä myös lapsena oli tuollaiset "tähti,sakara" valot.. ja muistan että ne sakarat oli todella teräviä, varsinkin jos sattui leikkimään (vaikka ei tietenkään saanut) niillä lattialla ja sitten astumaan päälle. Kyllä sillä reiän sai jalkapohjaan aikaiseksi.

Mimmi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 215
Liittynyt: 08 Loka 2008, 09:02

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja Mimmi » 30 Loka 2014, 08:28

Annatteko kummilapsille joululahjan tai -lahjoja? Erään ystäväni kanssa juteltiin asiasta ja hän sanoi, että antaa aina kummilapsille vähintään 50 euron arvoisen lahjan. Itse olen antanut kummilapsille jotakin pientä lahjaksi. Lahjottavia on monta ja ovat vielä melko pieniä, joten olen ajatellut, että tämä täti muistaa pienesti. Toiveita en yleensä kysele vaan annan sen mitä itse katson parhaaksi, pyrin kuitenkin aina antamaan jotain järkevää enkä tyhjänpäiväistä rihkamaa. En sitten tiedä mitä mieltä kummilapset ja heidän vanhemmat ovat minun lahjoistani...
Onko sinulla jotain perusteita joiden mukaisesti lahjot kummilapset tai sukulaislapset?

Mesimarja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 75
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 23:21
Paikkakunta: Häme

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja Mesimarja » 30 Loka 2014, 22:26

Sukulaislapsia on 8 kpl, joista 2 on kummilapsia. Lahjomme kaikki jouluna. Olemme aattoillan samassa paikassa, joten tuntuisi oudolta jos vain osalle lapsista olisi paketit hommattuna. Ei sillä, että kaikki lapset saavat paljon lahjoja joka tapauksessa, eikä kukaan pidä kirjaa siitä kuka osti kenelle ja mitä. Mutta, meille se on tärkeää. Eli meille peruste on siis tasapuolisuus.

Kysymme vanhemmilta toiveita etukäteen jotta kaikille löytyisi jotain mieluista. Ei välttämättä mitään kallista, mutta tykkään tietää mikä milloinkin on kenelläkin "in". Jos toiveet ja tilin saldo eivät kohtaa, keksin jotain muuta. Meidän molemmat kummilapset ovat syntyneet ihan joulun tienoilla, eli synttärilahjat hommataan joka tapauksessa kohtuullisen lähellä aattoa. Näin ollen emme osta isompia/arvokkaampia lahjoja kummilapsille, koska heitä juhlitaan sitten erikseen vielä samoihin aikoihin.

Avatar
Lauralea
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 369
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:07
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja Lauralea » 30 Loka 2014, 23:50

Me pyritään aina miettimään mikä sillä hetkellä kiinnostaa kummilasta, hinnalla ei ole niin väliä. Muutama kymppi ollaan yleensä laitettu. Kummitytölle tulee joka tapauksessa ihan hillitön lahjakasa, joten tuskin ne edes pysyy perässä mikä lahja on keneltäkin :lol: Leluja ollaan yritetty välttää, kekwsitään mieluummin jotain muuta. Esim kirjoja, muovailuvahaa, koruntekosetti.. Jotain sellaista, mikä ei välttämättä jäisi heti kaapin tukkeeksi vaan jaksaisi kiinnostaa edes hetken.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa