Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Iloinen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 84
Liittynyt: 07 Loka 2007, 18:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: HELP! Onko cinco express joulukuusen jalasta mihinkään?

Viesti Kirjoittaja Iloinen » 27 Marras 2013, 14:25

mutukka kirjoitti:Onko kestävä ja onko tosiaan niin hyvä kuin kuluttajatestissä sanotaan? onko kellään kokemusta muovisesta jalasta? nyt ois alennuksessa mutta kun ei osaa päättää! :jees:
Cinco -kuusenjalka on paras, mikä meillä on koskaan ollut! Vähän rumahan se on (sen voi peittää/piilottaa), mutta se on hyvä ja helppokäyttöinen. Kuusi on helppo asettaa siihen ja helppo irrottaa vähän kuivuneempanakin. Ennenkaikkea se on loistava siinä, ettei se anna kuusen kaatua, eli on tarpeeksi tukeva eläin- ja pikkulapsiperheeseen. Olen käyttänyt tuota kuusenjalkaa sekä lattialla että pöytäkuuselle. :kuusi:

Avatar
mutukka
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 37
Liittynyt: 14 Loka 2008, 18:00

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja mutukka » 28 Marras 2013, 09:52

Kiitos! Tuli sitten ostettua. Toivottavasti ei tarvitse vuosiin uusia. Anteeksi, kun en kiihdyksissäni kirjoittanut kysymystäni tähän ketjuun, oli vähän kiirus.... :oops:

Avatar
Lauralea
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 369
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:07
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja Lauralea » 28 Marras 2013, 14:14

Uskaltaako jouluvaloja pitää yötä päivää päällä jouluun asti, sisällä siis? Osa on led-valaisimia, osa ei. Olen tätä joka vuosi pohtinut, mutta aina päädyn sammuttamaan ne yöksi. Olis vaan kätevää, kun ei tarvitsis aamuin illoin kiertää koko taloa ja yövalokin olis valmiina. Jostain muistan kuulleni, että jatkuva sytyttäminen ja sammuttaminen kuluttaa lamppuja turhaan, mutta en mä kyllä mitään tulipaloakaan halua :|

Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 30 Marras 2013, 13:03

Lauralea:

Itse pidän aina jouluvalot päällä. Samoin tiedän kaikkien tuttujeni toimivan. Nämä nykypolttimot eivät juuri edes kuumene, ledit ei yhtään, joten palovaaraa niistä tuskin on. Olen asian myös varmistanut sähkömiesisältäni. Huoli pois sähkövalojen kanssa - aidot kynttilät kun muistaa sammuttaa ja valvoa niiden käyttöä, eiköhän se riitä ;)

Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 30 Marras 2013, 21:22

inkivääri kirjoitti:Lauralea:

Itse pidän aina jouluvalot päällä. Samoin tiedän kaikkien tuttujeni toimivan. Nämä nykypolttimot eivät juuri edes kuumene, ledit ei yhtään, joten palovaaraa niistä tuskin on. Olen asian myös varmistanut sähkömiesisältäni. Huoli pois sähkövalojen kanssa - aidot kynttilät kun muistaa sammuttaa ja valvoa niiden käyttöä, eiköhän se riitä ;)
Mä nyt vielä tänään tuota sähköasentajaisääni nähdessä kysäisin tämän asian, ja hän totesi näin: itse valoista ei ole palovaaraa, mutta muuntajat saattaa joskus kärähtää. Se taas on melkosen harvinaista. Pieni gallup samassa tilassa olleiden 15 henkilön (ikähaarukka 17-76) keskuudesta kertoo, että tästä ihmismäärästä ei yksikään sammuta jouluvaloja öiksi tai pois kotoa lähtiessään, eikä ole mitään vaaratilannetta koskaan syntynyt.

Avatar
Lauralea
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 369
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:07
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja Lauralea » 01 Joulu 2013, 09:57

Suuri kiitos inkivääri! :hali:

Uskalsin illalla jättää valot päälle, eikä tapahtunut mitään. Paitsi että oli ihana herätä aamulla ja kömpiä keittiöön jouluvalojen saattelemana :lol:
Ja jos nyt ihan totta puhutaan, niin kyllähän tuolla näkyy öisinkin paljon valoja, kynttelikköjä jne. Joten olkoon päällä meilläkin!

Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja pipari » 01 Joulu 2013, 10:10

Meillä ei valot pala yöllä sisällä, mutta ovat kyllä päivällä/illalla päällä vaikka emme olisikaan kotona. Meilläpäin on monia, joilla valot palaa öisinkin.

Avatar
mutukka
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 37
Liittynyt: 14 Loka 2008, 18:00

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja mutukka » 09 Joulu 2013, 12:17

Kuka tietää, kannattaako tanskalaista joulukuusta ostaa? Nyt on tullu myyntiin meidänkin kylälle, ja tanskalaisia näyttää aika pitkälti olevan tarjolla. Tiedä sitten tuleeko kotimaiset pian myyntiin myös. Joku epäilys oli että tanskalainen kuusi homehtuisi ja toisi homeet sisälle mutta tiedä sitten... kotimainen olis kyllä ekologinenkin. Etsinnät jatkuvat! Kommenttia noista tanskalaisista olis kiva lukea :see: :see:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 09 Joulu 2013, 13:24

...........................

Avatar
Nooraneeamaria
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Marras 2013, 06:34

Re: Jouluttajat kysyvät, jouluttajat vastaavat

Viesti Kirjoittaja Nooraneeamaria » 09 Joulu 2013, 17:30

Joku on ehkä jo saattanut tätä kysyäkin, mutta en löytänyt. Olisi mukava saada joulusaunaan kynttilän valoa, onkohan saunaan sopivia kynttilöitä olemassa? Tavallisia ei taida arvata käyttää, vai voiko? :oo

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa