Joulun ajan hyväntekeväisyyskeräykset

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Joulun ajan hyväntekeväisyyskeräykset

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 06 Marras 2011, 09:33

jentsu kirjoitti:Joulupuuhun osallistun.
Olen yleensä napannut kuusesta teini-ikäisen lapun, koska ne yleensä jäävät viimeisiksi.
Minäkin jätän yleensä ne teini-ikäisten laput, koska en keksi, mitä heille voisi ostaa (omat lapset kun ovat vielä sen verran pienempiä). :oops: Jos täältä saisi vähän vinkkejä, niin voisinkin ostaa tänä vuonna lahjan teini-ikäiselle lapselle. :see:

Avatar
Joulumuori
Valvoja
Valvoja
Viestit: 455
Liittynyt: 23 Elo 2007, 11:17
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Joulun ajan hyväntekeväisyyskeräykset

Viesti Kirjoittaja Joulumuori » 06 Marras 2011, 12:21

Enkelikello kirjoitti:
jentsu kirjoitti:Joulupuuhun osallistun.
Olen yleensä napannut kuusesta teini-ikäisen lapun, koska ne yleensä jäävät viimeisiksi.
Minäkin jätän yleensä ne teini-ikäisten laput, koska en keksi, mitä heille voisi ostaa (omat lapset kun ovat vielä sen verran pienempiä). :oops: Jos täältä saisi vähän vinkkejä, niin voisinkin ostaa tänä vuonna lahjan teini-ikäiselle lapselle. :see:
Lahjakortti johonkin vaatekauppaan voisi olla kiva teini-ikäiselle.

Avatar
jentsu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 579
Liittynyt: 16 Loka 2008, 17:56
Paikkakunta: LPR

Re: Joulun ajan hyväntekeväisyyskeräykset

Viesti Kirjoittaja jentsu » 06 Marras 2011, 16:03

Ainakin täällä meillä joulupuu-ihmisillä on toivomuslista, josta voi katsoa osviittaa. Ihan normaaleja toiveita niillä teineillä on ollut. Vaatelahjakortteja, leffalippuja, lapasia, pyyhkeitä, kosmetiikkaa...

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Joulun ajan hyväntekeväisyyskeräykset

Viesti Kirjoittaja Omppu » 21 Marras 2011, 09:38

Nostellaanpas tätä ketjua nyt, kun keräykset alkavat olla varsin ajankohtaisia. Hyvä joulumielikeräys on jo alkanut ja omaan aiempaan tekstiini liittyen myös täällä http://www.pelastakaalapset.fi/joulukerays/etusivu/ on keräys. Tätä auttamisvaihtoehtoa kannattaisi jokaisen pohtia, enkä nyt tarkoita välttämättä rahalahjaa.

Yksinäisiä vanhuksia tai muuten vain yksinäisiä ihmisiä, jotka kaipaavat juttuseuraa, "ulkoilutusapua" tai kaveria vaikkapa teatteriin on todella paljon. Tuolta löytyy lisätietoa ystävätoiminnasta http://www.oleystava.fi/.

Tuossahttp://www.kvtl.fi/fi/best-buddies/kaveritoiminta/ myös yksi tapa saada joku muu itsensä lisäksi hyvin onnelliseksi.

Ajan antaminen voi olla jollekulle se suurin lahja kaikista.

Avatar
Joulumuori
Valvoja
Valvoja
Viestit: 455
Liittynyt: 23 Elo 2007, 11:17
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Joulun ajan hyväntekeväisyyskeräykset

Viesti Kirjoittaja Joulumuori » 29 Marras 2011, 14:53

jentsu kirjoitti:Ainakin täällä meillä joulupuu-ihmisillä on toivomuslista, josta voi katsoa osviittaa. Ihan normaaleja toiveita niillä teineillä on ollut. Vaatelahjakortteja, leffalippuja, lapasia, pyyhkeitä, kosmetiikkaa...
Mä olen siis itse keräjäänä Joulupuussa ja täällä saajista tiedetään vain ikä ja sukupuoli, joskus joku on laittanut vaatekokoa tai kengänkokoa tms, muuten on lahjoittajilla vapaat kädet. Ihanaa, ensi maanantaina pääsee taas ottamaan hyvää joulumieltä vastaan. :)

Avatar
tarina
Tonttu
Tonttu
Viestit: 243
Liittynyt: 30 Marras 2008, 01:16
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Joulun ajan hyväntekeväisyyskeräykset

Viesti Kirjoittaja tarina » 18 Syys 2012, 05:15

Minä jo omassa päikyssä kerroinkin että tänä vuonna me yritämme ilahduttaa vanhuksia tekemällä heille kauniita joulupalloja joissa on koristeena nappeja ja helmiä ja mukaan sitten laitetaan iloinen joulutervehdys kortilla. Yli 70 joulupalloa ollaan saatu jo tehtyä. :mrgreen: Ajateltiin että jos kerrankin saisi ilahdutettua vanhuksia, mikäs sen mukavampaa kuin nähdä hymyilevät kasvot.
Tää ei ehkä tänne kuulu, mutta voihan joku muukin tästä vaikka innostua ja omalla paikkakunnallaan ilahduttaa vaikka kortein vanhuksia. :lahja:

Mesimarja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 75
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 23:21
Paikkakunta: Häme

Re: Joulun ajan hyväntekeväisyyskeräykset

Viesti Kirjoittaja Mesimarja » 18 Syys 2012, 23:35

^Hieno idea, tarina! :peukku:

Mä oon osallistunut tuohon Joulupuu-keräykseen. Ajatuksena on sellainen, että aion ostaa joka joulu lahjan samanikäiselle lapselle kuin mitä oma poika on. Muutaman vuoden päästä kun muksu hiffaa jo enemmän, käymme yhdessä valitsemassa sitten sopivan lahjan keräykseen.

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Joulun ajan hyväntekeväisyyskeräykset

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 20 Syys 2012, 20:09

Tänäkin vuonna Kotikissayhdistys tulee saamaan jonkinlaisen paketin :kissa:

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun ajan hyväntekeväisyyskeräykset

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 21 Syys 2012, 09:20

Anewielh kirjoitti:Tänäkin vuonna Kotikissayhdistys tulee saamaan jonkinlaisen paketin :kissa:
:peukku: ja :laav:

Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Joulun ajan hyväntekeväisyyskeräykset

Viesti Kirjoittaja pipari » 22 Syys 2012, 23:36

Joulupuu keräykseen aikoo tämäkin osallistua. Ja Kemin seudun eläinsuojeluyhdistykselle olisi aikeissa myöskin jotain keksiä :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa