Jouluvalot, tunnelmavalot

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Puolukka
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2014, 23:11

Re: Jouluvalot, tunnelmavalot

Viesti Kirjoittaja Puolukka » 20 Joulu 2015, 21:38

Mulla on ikkunassa perinteiset, varmaan yli 10 vuotta vanhat moniväriset "piikkivalot", jotka tälläkin foorumilla on usein mainittu. Sellaiset oli lapsuudenkodissakin.

(Yksi tärkeimmistä syistä, miksi tämä foorumi alkoi kiehtoa, oli juuri se, että ihmiset täällä kiinnittävät huomiota tällaisiin yksityiskohtinn kuin juuri näihin kyseisiin jouluvaloihin.)

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Jouluvalot, tunnelmavalot

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 20 Joulu 2015, 23:43

Mä kyllä tavallaan tykkään tuollaisista... hmm... runsaammista valoista. Omaan taloon en laittaisi, meillä on valot vaan yhdessä puussa tänä vuonna. Mutta olisi kiva, jos jossain lähitalossa (ei kuitenkaan ehkä ihan naapurissa :mrgreen: ) olisi vastaavanlainen valaistus. Voisi sitä sitten aina ihmetellä ja tuijotella ohimennessä. :lol:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Jouluvalot, tunnelmavalot

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 21 Joulu 2015, 00:45

Oho, mitkä valot :oo
Liikaa minun makuuni

Saraella
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Marras 2014, 16:24

Re: Jouluvalot, tunnelmavalot

Viesti Kirjoittaja Saraella » 21 Joulu 2015, 09:42

Mä olen sen verran taipuvainen ampumaan kaiken yli, että mielestäni tollaiset överivalot on hienot! Myönnän olevani hieman katkera kun parvekkeella roikkuu ihan vaan kirkkaat valot (miehen valinta), oikeastihan haluaisin sinnekin moniväriset ja mahdollisesti vilkkuvat valot. Siis ne joka naapuruston inhokit siis :jeeh:

Avatar
Jouluorava
Tonttu
Tonttu
Viestit: 177
Liittynyt: 15 Loka 2014, 17:13
Paikkakunta: P-P

Re: Jouluvalot, tunnelmavalot

Viesti Kirjoittaja Jouluorava » 21 Joulu 2015, 10:26

Minustakin nuo valot on hienot! Harmi, että nämä on sellaisella päättyvällä tienpätkällä, jonne ei vahingossa voi eksyä vaan se pitää tietää, että yhtäkkiä pimeydestä ilmestyy tuollainen. Osa noista valoista tietysti vilkkuu kuten asiaan kuuluu. Käytiin eilen pitkällä jouluvaloajelulla ja ihan pari oli laittanut valoja oikein kunnolla pihaansa. :see:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluvalot, tunnelmavalot

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 12 Syys 2016, 14:52

Virittelin viikonloppuna ulos jouluvalot ajastimella kun aamuisin ja iltaisin on jo niin vimmatun pimeää. Sisälle laitoin tähden ikkunaan. Tästä se lähtee jee.

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Jouluvalot, tunnelmavalot

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 14 Syys 2016, 21:38

Minulla palaa myös valosarja takapihan omenapuussa näin iltaisin, taitaa olla nyt kolmas ilta kun on päällä :see:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Jouluvalot, tunnelmavalot

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 15 Syys 2016, 14:52

Ostin Anttilan konkurssiloppuumyynnistä tällaisen Airamin Milja -valosarjan: Kuva
Valot ovat nyt iltaisin päässeet käyttöön ja kivastihan ne olkkariin tuovat tunnelmaa. Parvekkeelle pitää myös pikimmiten hankkia valosarja, edellinen sippasi keväällä lopullisesti.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Jouluvalot, tunnelmavalot

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 15 Syys 2016, 21:24

Joulutähti, kauniit valot olet ostanut :laav:
Minulla saman tyyliset mutta vihreän eri sävyissä :peukku:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Jouluvalot, tunnelmavalot

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 10 Syys 2018, 09:28

En vietä joulua ulkona, joten jouluvaloja meillä on vain sisällä. Ulkona saatan polttaa kynttilöitä.

Kuva
Omassa kämpässämme meillä on nämä puaniset jouluvalot, viime vuonna ne olivat makuuhuoneessa joulukalenterien vieressä. Pari tavallisen väristä valoköynnöstä meillä on myös olohuoneessa, kuten myös perinteisempi kynttelikkö olohuoneen ikkunalaudalla. Paljon myös poltan tuikkuja.

Lapsuudenkodissani minun makuuhuoneessa, keittiössä ja olohuoneessa on kynteliköt. keittiössä poltetaan myös enkelikelloa ja olohuoneessa tuikkuja. Takapihalla laitetaan lyhtyyn tuli, ja tupihalle myös kahteen lyhtyyn tulet. Jos sää sallii niin jäälyhtyjä tehdään myös. Etupihan pihlajassa roikkuu yksi lyhty ympäri vuoden kissojemme hautojen muistoksi. Siihen sytytetään jouluisin kynttilä ja maahan laitetaan viisi hautakynttilää: isillä, Ipi-tädille, ukille, Pumpulille ja Noelle.

Sisällä jouluvalot tulee minun makkariini sellainen köynnös vielotteja neliöitä ja joulutähti. Allaolevassa kuvassa neliöitä näkyy vain yksi, mutta saatte ideasta kiinni.
Kuva

Olohuoneeseen tulee kuusen lisäksi aina valopallomeri, eli kaksi isoa tuollaista lasipönttöä, joihin laitetaan reunaan jouluvalot ja keskelle joulupalloja.
Kuva

Uusin juttu mihin äitini ihastui oli paristoilla toimivat valosarjat, näitä meillä pyörii milloin missäkin. Yhdet kauneimmat on mielestäni viime vuonna laitettu meidän kuvaelman ympärille. Koska emme ole kovin uskonnollisia meillä ei ole seimikuvaelmaa, vaan Roope Ankka kuvaelma. Nämä Disneyfigurit ovat elokuvasta Mikki Hiiren jouluaatto, joka on lähes pyhä elokuva minulle ja sisarelleni.
Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa