Joulun ajan pukeutuminen

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Penny
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 82
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:18

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Penny » 17 Syys 2013, 14:52

Meillä pukeudutaan juhlavasti jouluaterialle sekä jouluaattona että -päivänä. Jollain tapaa se tuo lisää juhlan tuntua, kun kaikki ovat siisteissä juhlavaatteissa hiukset laitettuna ja naisilla hillitysti meikkiä. On myös kiva, että juhlavaatteita, joita minullakin on reippaasti yli oman tarpeen, saa joskus ihan luvan kanssa käyttää. Pienenä äiti puki meidät isotädin tekemiin kauniisiin mekkoihin, ja muistan, että siskojen kanssa nautimme siitä, että saimme olla prinsessoja jouluna. Meillä on siis pukeuduttu jouluna juhlavasti aina, ja jos minusta on kiinni, tullaan pukeutumaan jatkossakin :)

Lahjojen avaamisen yms. ohjelman jälkeen ollaan kukin omaan tahtiin vaihdettu päälle rennompaa, usein siis joku jouluinen yö- tai oloasu. Minulla on muutamakin jouluinen oloasu, joita tosin vuorottelen läpi talven, koska ovat niin mukavia ja lämpöisiä päällä.

Avatar
kilahwi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 126
Liittynyt: 27 Elo 2013, 16:47

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja kilahwi » 18 Syys 2013, 07:33

Meillä aattoaamuna kaikki pukeutuvat miten haluavat, itsellä menee pitkälti pyjamassa :D mutta viimestään joulupuurolle puetaan normaalit/siistimmät vaatteet, varsinkin jos lähdetään sen jälkeen kirkkoon. Illalla taas saunan jälkeen jouluateriaa varten kaikki vaihtavat parempaa päälle, itsellä monesti mekko/hame tms. Minustakin on kiva kun illalla on vähän parempaa päällä, vielä kun tykkään pukeutua ja meikata (: tulee juhlallisempi olo ja sopii tunnelmaan. Lahjojen jaon jälkeen jotkut vaihtavat rennompaa, itse en yleensä jaksa paitsi jos paketista ei paljastunut jotain mukavaa yö/oloasua. Yöksi sitten mukava ja lämmin jouluinen pyjama päälle :)

Niin ja tietysti myös joulu-ja tapaninpäivänä pukeutudaan aterialle vähän paremmin (:

Avatar
Tiinu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 77
Liittynyt: 13 Syys 2013, 16:33

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Tiinu » 20 Syys 2013, 02:07

Meillä myös pistetään hieman parempaa päälle; tulee heti juhlavampi olo, minkä lisäksi itse tykkään "tälläytyä".

Niinpä siitä huolimatta ollaanko isolla porukalla tai vaan ihan vaan vaikka perheen kanssa, niin pukeudutaan hieman paremmin. Tämä on oikeastaan lapsuudesta saakka jäänyt tapa, kun jo silloin intoilin siitä, että sitten kun pukki tulee niin laitan nätit sukkahousut ja mekon :lol: Ei sitä oikein osaa ollakaan enää, jos ei ole jotain juhlavaa päällä..

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun lahjat itse tehden - vertaistukiketju näpertelijö

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 20 Syys 2013, 09:50

Onko kukaan teistä ajatellut valmistaa itselleen lahjaa jouluaatoksi esimerkiksi neuloen? :neulis: Neuloin itselleni viime vuonna pehmoisen tuubihuivin täydentämään joulusaunan jälkeistä oloasua ja uuden vaatekappaleen ottaminen käyttöön ensimmäistä kertaa jouluaattona tuntui ihan juhlalta :jouulu: Novitallahan on tänä vuonna esimerkiksi ihanaa Hile-lankaa, josta saisi muhkeita huiveja. Tänä vuonna ajattelin neuloa itselleni jouluaaton lahjaksi pitkät, ryppyvartiset sukat tästä Seiskaveikan raitalangasta :laav: Ja Joulutähdelle tiedoksi, että perinteiset joulusukat pysyvät jalassa jouluaaton edustustehtävien ajan, makkarasukat tulevat saunanjälkeiseen rötväykseen :mrgreen:

*muoks* Siirsin tämän lahjapuolelta tänne :mrgreen:

JoulukiNkku
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Syys 2013, 08:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja JoulukiNkku » 20 Syys 2013, 10:28

Me ollaan aina oltu ihan rennoissa vaatteissa koko aatto, lapsilla (4v ja kohta 3v) on ollu tonttu-/piparipuvut. Mutta viime jouluna kun pukki kävi ensi kertaa, niin saunan jälkeen puettiin lapsille mekkoa ja kauluspaitaa, aikuisille normivaatteet, ei mitään hienoa, mutta ei oloasujakaan. :jouulu:

Avatar
Chato
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 57
Liittynyt: 09 Loka 2012, 16:35

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Chato » 20 Syys 2013, 10:29

Meillä ei pukeuduta jouluna mitenkään erityisemmin. Kukin saa pukeutua miten tykkää. Sitä usein tulee vietettyä joulua tavallisissa, mukavissa kotivaatteissa.

Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja katsuja » 20 Syys 2013, 19:48

Olen katsellut ebaysta jouluvaatteita, jos jonkun paidan tilaisi sieltä :mrgreen:

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Mila » 20 Syys 2013, 20:53

Mulla on ollut parina jouluna kälyn ompelema muorin puku päällä. :) Siis punainen mekko, missä on valkoista teddyä tms. vastaavaa tekokarvaa hameen helmassa ja hihansuissa. On ihan lemppari :) Aattona meillä on ollut siistimmät vaatteet aterialla päällä jos on ollut vieraita, jos ei niin rennosti farkuissa ja paitiksessa. Itse haluan kunnioittaa joulujuhlaa pukeutumalla vähän paremmin ja uustenavillekin olen tapaa opettanut ahkerasti ja ovatkin oppineet:) Mies taas kysyy "mitä mä nyt laitan päälle" ;)

Avatar
Elina
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 27 Elo 2008, 17:43

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Elina » 20 Syys 2013, 21:38

Aattona päivä ollaan yleensä ihan normaaleissa vaatteissa, koska käydään ulkoilemassa yms, mutta jouluaterialle tykkään tälläytyä vähän fiinimpiin. Joskus on ollut ihan pikkumustakin, mutta nyt on monena jouluna ollut liian iso vatsa siihen, kuten seuraavanakin :mrgreen: Lapsillekin puen siistimmät vaatteet, ei mitään perus trikoopaitoja ja collegehousuja.

Asutkin tuo ihanaa kaivattua juhlallisuutta! Mutta mukavaa pitää silti olla.

Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 20 Syys 2013, 22:38

Meillä ollaan aika pitkälle kevyessä vaatetuksessa, joissa on kiva olla ja katsoa tv:tä... Kylässä käydessä (enoni luona) yleensä jotain hienompaa... Illalla lahjojen avaamisen jälkeen laitetaan paketeista löytyneet uudet pyjamat :laav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa