Joulun ajan pukeutuminen

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Teija
Tonttu
Tonttu
Viestit: 172
Liittynyt: 01 Elo 2012, 20:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Teija » 10 Loka 2013, 16:51

Hauskoja! :lol: Mistä nuo löytyi? Tuo eka on ihan tosissaan aika ihana. :see:

Avatar
Tuike
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 490
Liittynyt: 13 Elo 2012, 17:27

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Tuike » 10 Loka 2013, 17:00

:lol: tuli ihan mieleen joku Bridget Jones-leffa :jouulu:

Christmas Time

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Christmas Time » 10 Loka 2013, 17:52

Aika hauskoja kyllä :-D. Mä voisin ottaa tälläiset :-D
Kuva

Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja katsuja » 10 Loka 2013, 18:08

Teija kirjoitti:Hauskoja! :lol: Mistä nuo löytyi? Tuo eka on ihan tosissaan aika ihana. :see:
Ihan googlen kuvahausta löytyi :mrgreen:

Avatar
Elina
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 27 Elo 2008, 17:43

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Elina » 10 Loka 2013, 22:25

Mä taas en tykkää mistään tonttulakeista, saati jostain tonttu- tai piparipuvuista lapsilla. Hrrrr. Ennemmin kaunis mekko ja pojilla vaikka kauluspaidat tai slipoverit ja jotkut mukavat mutta siistit housut. Hiukset pitää laittaa nätisti ja korut ylle. Vähän juhlan tuntua!

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 11 Loka 2013, 14:47

Tuo joulukuusi-paita olisi ihan passeli mulle :mrgreen:

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Omppu » 11 Loka 2013, 16:51

Aattona pukeudumme aattodinnerille paremmin, tai no mieshän pukeutuu periaatteessa normaaleihin työvaatteisiinsa. Hametta, silkkipaitaa ja korkkareita siis minulle ja miehelle sitten suorat housut ja pikkutakki (tai kuten eräs pienessä sievässä ollut tuttu pisti pikkujouluihin suoran takin ja pikkuhousut :jouulu: ). Väritys vaatteissa saattaa olla jouluista, eli vaikkapa tummaa viininpunaista voi löytyä. Tyttäremme laittaa myös ylleen mekon. Tonttupuvut tms... eivät meilläkään jouluaaton dinnerille kuulu. Aattohartaudessa ja haudoilla olemme ulkovaatteissa, mutta sinnekin siis parempaa päälle, ellei ole hurjat pakkaset, kuten muutama vuosi takaperin -32 astetta (mistä seuraa tietysti huopikas-, untuvatakki-linja).

Joulupäivänä ja tapanina olemme muuten olovaatteissa, mutta sisaren perheen saapuessa laitamme jälleen parempaa päälle.

Avatar
Tuike
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 490
Liittynyt: 13 Elo 2012, 17:27

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Tuike » 11 Loka 2013, 21:28

Mulla olisi yksi viime jouluinen Nanson trikoomekko - mut pitää varmaan viedä se yhdelle kaverille pienennettäväksi, sillä painoa on lähtenyt 7 kg :mrgreen:

Penny
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 82
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:18

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Penny » 23 Loka 2013, 13:30

Elina kirjoitti:Mä taas en tykkää mistään tonttulakeista, saati jostain tonttu- tai piparipuvuista lapsilla. Hrrrr. Ennemmin kaunis mekko ja pojilla vaikka kauluspaidat tai slipoverit ja jotkut mukavat mutta siistit housut. Hiukset pitää laittaa nätisti ja korut ylle. Vähän juhlan tuntua!
Minulla vähän samansuuntaiset ajatukset. Joulu on kuitenkin meillä vuoden suurin juhla, joka ansaitsee arvoisensa vastaanoton. Tosin me vaihdamme juhlavaatteet päälle vasta iltapäivästä, kun aletaan valmistautua jouluaterialle. Ennen sitä on kivempi norkoilla ja suorittaa jouluaskareita ihan tavallisissa vaatteissa. Jos minulla olisi lapsia, pukisin heidät jouluaterialle tai kyläreissulle siististi myös, tonttuiltaisiin sitten kotona.

Viime jouluksi (vai olikohan se kuitenkin sitä edeltävälle? Aika menee niin nopsaan!) ostin meille kaikille siskoksille samanlaiset joulunpunaiset fleece-oloasut, semmoiset mekkomalliset. Niissä on lumihiutaleitten ja jääkarhujen kuvia ja ovat juuri jouluun sopivat! Näissä menikin viime jouluna aamu sekä myöhäinen ilta, vaikka jouluaterialle ja lahjojen jakoon olimmekin kaikki pukeutuneet hienosti. Itselläni on myös maailman paras lumiukkohaalari, sekin fleeceä, joka on jouluisin kovassa käytössä nimenomaan aamuisin tai iltaisin, kun ei enää tarvitse jaksaa panostaa ulkonäköön :lol:

-Mirka-
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 684
Liittynyt: 29 Marras 2009, 12:34

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja -Mirka- » 25 Loka 2013, 06:38

Meillä tulee perinne mun kotoa että joulusaunan jälkeen puetaan parremmat vaatteet päälle, ei siis mitään iltapukuja mutta semmoiset mukavat juhlavat vaatteet. Itse tykkään kyllä muutenkin käyttää mekkoja aika paljon, mutta mieluusti sekä omissa että miehenkin vaatteissa saa olla hitunen sitä joulunpunaista :cool: Viime jouluksi taidettiin ostaa mulle punaista pellavaa oleva liivimekko ja miehelle punainen marimekon jokapoikapaita.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa