Joulun ajan pukeutuminen

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
eirwen
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 713
Liittynyt: 14 Syys 2009, 15:50

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja eirwen » 30 Marras 2012, 23:30

pienenä tuli pukeuduttua mekkoihin sun muihin jouluaterialle, nyt kun saan itse päättää tekemisistäni niin rennosti mennään ehkä jopa univaatteissa. pikkujouluihin ja joulupyhien vierailuihin sitten panostetaan :mrgreen:

Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 01 Joulu 2012, 05:01

Silloin kun olin lapsi ja jos Pukki oli tulossa käymään, laitoin aina illalla jonkun
mekon päälle.
Nykyään ihan normi siisteillä vaatteilla mennään.
Kotona ollaan ihan sellaisissa millä huvittaa, mutta jos mennään jomman kumman
vanhempien luo, niin ihan perus vaatteet puetaan päälle.
Monesti mun kyllä tekee mieli laittaa jotain punaista päälle :mrgreen:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 01 Joulu 2012, 08:28

Aattona rento kotiasu, välillä ulkoiluvaatteet ja välillä joku siistimpi mutta suht rento vaate.
Ostin aikanaan joulumyyjäisistä oikein joulumekonkin, mutta ei ole tullut pidettyä kuin kerran.

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 01 Joulu 2012, 09:13

Itsellä on aattona rennot mutta siistit. Hankin itselleni ihanan pehmoisen hameen niin ajattelin laittaa sen ja jotain punaista :see:

Avatar
miimuski
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 483
Liittynyt: 07 Marras 2011, 11:40
Paikkakunta: Iittala/Hämeenlinna

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja miimuski » 01 Joulu 2012, 09:16

Lapsilla päällä jouluiset vaatteet eli nuorimmaisella 8kk pipari potkupupu ja lakki. Keskimmäisellä 2v tonttupuku ja lakki ja esikoisella 4v tonttu mekko ja lakki. Itselle pitäsi vielä löytää rennot mutta siistit vaatteet eli varmaan joku lämmin villapaita/Fleece ja nätit housut/hame. Miehellä yleensä on ollut siistit farkut ja kauluspaita ja jos on vilu tullu niin aivan ihana lämmin villapaita jota oon ittekkin lainaillu välillä

Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja pipari » 01 Joulu 2012, 10:03

Aattona meillä on tapana laittautua. Jokaisella on päällä jotain juhlavaa.Välipäivät menee normaaleissa vaatteissa ja yökkäreissä=)

Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 01 Joulu 2012, 15:03

Jouluna pukeudutaan astetta siistimmin, yleensä ostankin jotain uutta vaatetta jouluksi. Tälle joululle en ole vielä löytänyt vaatetta. Yleensä mennään pitkähihaisella mekolla ja paksuilla sukkiksilla sekä säärystimillä. Mies laittaa farkut, kauluspaidan ja siistin villlapaidan päälle.

joulusukka
Tonttu
Tonttu
Viestit: 237
Liittynyt: 15 Loka 2011, 17:54

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja joulusukka » 01 Joulu 2012, 15:15

Haluan pukeutua jouluaattona vähän juhlavammin, mutta vaatteiden pitää ehdottomasti olla rentoja ja vähän väljempiä (ei mitään tiukkaa mekkoa tai puristavia housuja joulupöytään, kiitos :mrgreen:) Unelmissa olisi löytää tälle joululle täydellinen mekko tai tunika. Sievä, mutta rento ja tarpeeksi lämmin.

Pitää lähteä vaateostoksille! :D

Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 17 Syys 2013, 11:34

Mietinkin, että löytyykö täältä keskustelua liittyen jouluajan pukeutumiseen =)

Itse olen varmaan joka joulu käyttänyt vain farkkuja ja jotakin peruspaitaa, samalla ihaillen niitä, jotka pukeutuvat upeisiin mekkoihin/hameisiin. Tänä jouluna taidan minäkin laittaa vihdoin mekon päälle, jouluisen värisen =)

Avatar
Lauralea
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 369
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:07
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Joulun ajan pukeutuminen

Viesti Kirjoittaja Lauralea » 17 Syys 2013, 13:26

aattoaamu menee pitkälti pyjamissa tai mukavissa kotivaatteissa ja iltapäivällä appivanhempien luo lähdettäessä vaihdetaan siistit vaatteet. Lapsille ollaan puettu jouluiset mekot ja me aikuiset vedetään yllemme siistit, ehkä astetta paremmat vaatteet. Mun mielestä on kiva jouluna pukeutua pikkuisen paremmin, se lisää juhlan tuntua, mutta silti sopivan rennosti, jotta olo on mukava koko illan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa