Joulukalenterit

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 20 Loka 2013, 23:16

En löytänyt joulukalenterista aihetta täältä, paitsi tuolta askarteliuketjusta itse tehdyistä kalentereista.
Mutta, minkäslaisia joulukalentereita meinasitte täksi jouluksi ostaa? onko joku tietty kalenteri hitti, joka pitää joka vuosi ostaa? ostatteko myös puolisolle tai jollekin muulle kalentereita? :see:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 20 Loka 2013, 23:21

Itse en noista suklaakalentereista välitä suklaan maun vuoksi (etenkin ne halppis kalenterit) niin yleensä joka vuosi olen nyt itselleni ostanut kuvakalenterin ja ainut minkä hyväksyn, on semmoinen missä on hilettä mukana :lol:

Pojalle ostin kylläkin suklaakalenterin, kun sattui sopiva eteen. Kuvassa on joulupukki auton ja lentokoneen kanssa (meillä siis suuri hitti on nyt kyseiset ajoneuvot :wink: )
Tuskin tuo lapsi niitä suklaita syö, kun ei muutenkaan mistään nameista/herkuista tässä iässä(1,7v) tykkää, mutta saapahan avata luukkuja ja ihmetellä mitä kuvia niistä paljastuu.
Myös itse tehdyn kalenterin lapsi saa, mihin sitten pitäisi keksiä jotain pientä yllätystä joka päivä.

Miehelle ostin kalenterin muutamana jouluna, mutta unohti avata luukut eikä tuo siitä niin hirmu kiinnostunut ollut, joten tuskin tänä vuonna sille omaa kalenteria hommaan.

Mesimarja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 75
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 23:21
Paikkakunta: Häme

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Mesimarja » 20 Loka 2013, 23:40

Mulla on ollut jo useamman vuoden Fazerin suklaakalenteri. Perinteisesti mies on sen mulle ostanut :inlaav:

Miehelle oon tehnyt itse karkki/suklaakalenterin, mutta ei tuo muista ikinä sitä avata. Joten voi olla, että ostan hälle kalenteriarvan tänä vuonna. Eiköhän mahdollinen rahavoitto auta muistamaan :lol:

Lapselle 2,5 v on olemassa pussukkakalenteri johon täytän kaikkea kivaa pientä sälää. Lisäksi olen kahden vaiheilla, hommaanko suklaakalenterin. Ehkä, jos joku kiva tulee vastaan (autoaiheinen pitäis olla varmaan- Joulutonttu, mistä löysit omasi?)

Avatar
JoulunOdottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Syys 2013, 13:35

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja JoulunOdottaja » 21 Loka 2013, 07:33

Kahtena viime jouluna oon ostanut Fazerin joulukalenterin, nyt tekis mieli kyllä jotain vaihtelua, mut en tiiä löydänkö toista, missä on yhtä hyvät suklaat, onko ehdotuksia? :nam: Niitä halpiskalentereita en enää osta, kun niistä jää suklaat syömättä, en tykkää :|

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 21 Loka 2013, 09:47

......................................

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 21 Loka 2013, 15:49

Meidän jannu tahtoo tänäkin vuonna Haribon kalenterin, joten sellaisen hommaan. Sitten on perinteisesti jostain aina ilmestynyt kuvakalentereita. Jokunen avaamaton sellainen löytyy lipaston pohjalta nytkin, kun niitä on joinakin vuonna kertynyt enemmän kuin ehtii avaamaan.

Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 21 Loka 2013, 19:46

Meillä on perinteisesti yhteisenä miehen kanssa Veikkauksen arpajoulukalenteri, ja mulla on jonkinnäköinen suklaajoulukalenteri, jonka yleensä oon saanut mun äidiltä. Mä en oo suklaahiiri, syön muutenkin tosi harvoin suklaata, ja kalenterikin unohtuu aina moneksi päiväksi. Joku joulu mulla kävi niin, että muistin avata oikeana päivänä luukut varmaan pari, kolme ekaa päivää ja sitten muistin koko kalenterin olemassaolon tyyliin tapanina...

Avatar
Eneri
Tonttu
Tonttu
Viestit: 143
Liittynyt: 05 Syys 2013, 19:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Eneri » 21 Loka 2013, 19:50

Ostin lapsille, miehelle ja itselleni suklaakalenterit. Lidlissä oli sellaisia, missä on jotain maitotäytettä.

Avatar
joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 393
Liittynyt: 09 Syys 2013, 11:54

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 21 Loka 2013, 20:30

Eneri kirjoitti:Ostin lapsille, miehelle ja itselleni suklaakalenterit. Lidlissä oli sellaisia, missä on jotain maitotäytettä.
Oi kuulostaapa hyvältä tuo maitotäyte. Ehkäpä pitää itsekin käydä ostamassa tuollainen kalenteri!

Torttunen
Tonttu
Tonttu
Viestit: 149
Liittynyt: 30 Elo 2011, 21:21

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Torttunen » 21 Loka 2013, 22:05

Meillä on 3-vuotiaalle ostettuna Disneyn Princess -joulukalenteri, jossa on lasten meikkejä ja muuta pikku kosmetiikkaa, aivan huippu tuode Neidille :inlaav:

Vanhempi, ekaluokkalainen tyttö sanoi haluavansa Lego-kalenterin, ei vaan tiennyt vielä tahtooko Cityn vai Friendsin...

Lisäksi laitetaan perinteinen pussikalenteri keittiön seinälle - 24 pientä kangaspussia numeroituihin värivaloihin kiinni. Tontut yöllä tuovat sitten pikkuyllätyksiä sinne tytöille.

Kuvakaletereista nuo ei ole oikein koskaan piitanneet, ja suklaakalenteritkin jäänevät jatkossa hankkimatta. :roll:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa