Joulukalenterit

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
riSa
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 70
Liittynyt: 29 Loka 2011, 14:02
Paikkakunta: pk-seutu
Viesti:

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja riSa » 21 Loka 2013, 22:25

Minulla on jo muutaman vuoden perinteenä ollut nukkekotiharrastajien kesken tapahtuva joulukalenterivaihto. Lähetämme siis pienessä porukassa toisillemme "minejä", ja paketteja sitten availlaan joulukalenterin tapaan. :lahja: Blogista löytyy muutamalta joulukuulta esimerkkejä. Vastaavanlaisia vaihtoja tehdään kyllä vuoden ympäri, mutta tämä joulukalenteri on yleensä aika paljon massiivisempi - ja odotetumpi. :mrgreen:

taapero
Tonttu
Tonttu
Viestit: 235
Liittynyt: 21 Loka 2012, 09:12
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja taapero » 22 Loka 2013, 07:24

Perinteisesti olen hankkinut ja hankin nytkin veikkauksen arpakalenterin ja jonkin suklaakalenterin itselleni. Koirille ja kissalle teen tänä vuonna pienistä villasukista (joita itse kudon parhaillaan) kalenterin, johon laitan pieniä herkkuja ja leluja sisälle.

Avatar
miimuski
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 483
Liittynyt: 07 Marras 2011, 11:40
Paikkakunta: Iittala/Hämeenlinna

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja miimuski » 22 Loka 2013, 09:27

Mä ostan lapsille ja itselleni suklaisen kalenterin loppukuusta. Neitokainen haluu prinsessa kalenterin mutta noi pojat ei vielä oo mitää sanonu tai pienempi ei kyllä vielä ees hirveesti tajuu noita juttuja. Itse haikailen taas Kinder kalenterii mut on vaan niin hintava mutta katsellaan.

Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Hanki » 22 Loka 2013, 10:28

viimevuonna kävi niin köpösesti kalenterien kanssa että meidän lähikaupoista oli kaikki loppu, jotakin kalleimpia ja kauheimpia oli jäljellä eli ei sitten tarttunut mukaan, nyt viimevuodesta viisaampana ostin kuukausi sitten Tokmannin tarjouksesta itselle Nalle Puh kalenterin ja miehelle autot kalenterin. Perus littana suklaa kalenterit on mun makuun, ei tarvi olla mitään ylimääräisiä klumeruuleja tai kiloa karkkia per päivä :roll:

Avatar
JoulunOdottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Syys 2013, 13:35

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja JoulunOdottaja » 22 Loka 2013, 10:37

miimuski kirjoitti:Mä ostan lapsille ja itselleni suklaisen kalenterin loppukuusta. Neitokainen haluu prinsessa kalenterin mutta noi pojat ei vielä oo mitää sanonu tai pienempi ei kyllä vielä ees hirveesti tajuu noita juttuja. Itse haikailen taas Kinder kalenterii mut on vaan niin hintava mutta katsellaan.
Kinder kalenteri voiskin olla hyvä, miten en oo sitä aikasemmi missään huomannu :hmm:

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja athella » 22 Loka 2013, 12:32

Fazerin joulukalenteri on muutamana vuotena löytänyt tiensä tännekin, mutta tänä vuonna ajattelin ostaa itselleni Dumle-kalenterin. Veikkauksen kalenterin voisi ostaa myös, josko siitä tänä vuonna tulisi voitto? Toissa vuonna oli hyvin lähellä, että olisin 500e sillä voittanut. Joskus monta, monta vuotta sitten siskolla oli päävoitto yhden joulupukin päässä. :lol:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 22 Loka 2013, 13:42

Mesimarja kirjoitti:Ehkä, jos joku kiva tulee vastaan (autoaiheinen pitäis olla varmaan- Joulutonttu, mistä löysit omasi?)
Lidlista bongasin tuon suklaakalenterin, joten kannattaa sieltä käydä katsomassa :hei:

Voisinpa muuten miehelle hommata tuon veikkauksen kalenteriarvan, en muistanut niiden olemassa oloa ollenkaan :lol:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 22 Loka 2013, 20:38

Varmaan tulee hankittua perinteinen suklaakalenteri ja Veikkauksen arpakalenteri.

Äidilleni askartelin viime vuonna pussikalenterin ja täytyy nytkin käydä täyttämässä se joku viikonloppu. Samoin äidin miehelle ajattelin sitä olut-kalenteria, kiitos palstan, mutta oluet on vielä ylläripylläri ostamatta eikä niitä ainakaan tässä kuussa ole varaa ostaa... :hmm:

Avatar
Enkelipipari ♥
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Syys 2013, 18:19

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Enkelipipari ♥ » 22 Loka 2013, 21:14

Minun joulun odotukseen kuuluu partiolaisten adventtikalenteri.
Ja veikkauksen raaputa arpa tulee ostettua itselle ja miehelle molemmille omat.

Avatar
Terttutyttö
Tonttu
Tonttu
Viestit: 217
Liittynyt: 12 Syys 2012, 07:55

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Terttutyttö » 22 Loka 2013, 22:29

Minä haluaisin edelleenkin löytää sen täydellisen kuvakalenterin, jossa kuva täydentyisi luukkujen kuvilla. Vielä ei ole tullut kunnollista vastaan (monen vuoden etsinnöistä huolimatta). Partiolaisilla kuuluu semmoinen ihme olevan, mutta en ole ihan varma, että haluanko niin uskonnollisaiheisen, kuin mitä se kuuluu olevan. Toisekseen en myöskään ole tavannut täällä päin ko. kalenterin kauppaajia, joten en tiedä mistä semmoisen voisi edes saada.

Pari Kunnaksen kalenteria minulla on jemmassa, mutta ne on ihan pöh ja plääh, kun ne kuvat on vaan jotain sekalaisia kuvia kirjoista. :roll:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa