Joulukalenterit

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Renaissancefire
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 30
Liittynyt: 02 Joulu 2016, 08:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire » 01 Joulu 2017, 17:24

Kuva

Kuva

Me löydettiin Wienistä tälläiset joulukalenterit :laav:

Lähetin myös brasilialaiselle kaverilleni kalenterin, mutta se ei ole mennyt perille Kuva

Muokkaus // Tänään kaverini sai lähettämäni kalenterin, kuukausi meni, mutta onneksi ei tämän enempää myöhässä :mrgreen:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 10 Syys 2018, 10:19

Minulle joulunodotuksen yksi muoto on joulukalenterit. Joka vuosi pitää olla vähintään suklaakalenteri ja paperikalenteri.

Minni Kalenteri ja pieni postikortin kokoinen kissakalenteri on vuodelta 2015

Kuva

Perinteisemmät kalenterit olivat käytössä jouluna 2016
Kuva

Viimejouluksi sain taasen kalenterin siskoltani. Iso-Britanniassa Lumiukko on jouluisin se The juttu ja siellä on myynnissä vaikka mitä Lumiukko koristeita jouluisin
Kuva

Suklaakalenteri oli taasen vahaa mallia. Tykkään tästä tyylistä, mutta nämä samat kuvat on näissä joka vuosi. Miten minulla on mielikuva, että kun olin lapsi kuvia ol itällä tyylillä enemmänkin?
Kuva

Viime talvena ostin Richard Scarryn Touhula kirjajoulukalenterin ja tykkään kovasti. Tämähän on sellainen kalenteri, että kestää ikuisiiden. Kirjat olivat kivoja ja tarinat sellaisia, joita en ollut aikaisemmin lukenut. Tammikuussa sekoitin kirjat ja laitin ne takaisin luukkuihin, joten minulla ei ole hajuakaan mikä kirja tulee minäkin päivän, saatikka että muistaisin kyseisiä tarinoita näin vuoden jälkeen.
Kuva

Tämä kuusikalenteri on ollut minulla niin kauan kuin muistan. Pussukkoihin voi laittaa mitä tahansa tai sitten pitää sitä ihan vain koristeena.
Kuva

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 12 Loka 2018, 15:32

Kuva

Kuva

Tässä on tämän vuoden itsetehty kalenterini. Lappusiin kirjoitin joulusia kohtia eri kirjoista. Laitin ne punaisella nauhoilla kiinni ja tuohon joulupussiin odottamaan joulukuuta. Kun laitan tuon aiemmassa kommentissa olevan kuusikalenterin esille nämä lappuset menee summanmutikassa nuihin luukkuihin, eli joka päivä luen yhden pätkän. Koitankin saada tämän kestämään tuleviin vuosiina asti.

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Unico » 13 Loka 2018, 08:09

Ihana idea tuo kalenteri JapeTonttu.
Tuollaista voisi suunnitella kun lapset isompia.

Avatar
Renaissancefire
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 30
Liittynyt: 02 Joulu 2016, 08:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire » 13 Loka 2018, 10:57

JapeTonttu kirjoitti:
10 Syys 2018, 10:19

Suklaakalenteri oli taasen vahaa mallia. Tykkään tästä tyylistä, mutta nämä samat kuvat on näissä joka vuosi. Miten minulla on mielikuva, että kun olin lapsi kuvia ol itällä tyylillä enemmänkin?
Minä muistan varmuudella sellaisen kuvan, jossa joulupukki jakaa kuusen vieressä lapsille lahjoja. En kuitenkaan löytänyt yhtään kuvaa googlella, muistaako joku muu saman kuvan? Pidin siitä enemmän kuin tuosta kuvasta, joka noissa nykyään on.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 13 Loka 2018, 11:26

Minäkin muistan että just tuommosells kuvalla on joskus ollut :hei:

Avatar
Pakkanen
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 339
Liittynyt: 17 Loka 2010, 14:51

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Pakkanen » 14 Loka 2018, 00:41

Minulla on myös aina tuo vanhan mallin suklaakalenteri. En ole tähän mennessä muuta kelpuuttanutkaan paitsi Veikkauksen joulukalenterin suklaisen kaveriksi :-P Minusta tuo vanhan mallin suklaakalenteri on kiva, kun se muistuttaa samalla lapsuuden jouluista, kun oli samanlaisia kalentereita :laav:

Olen myös kaivannut vaihtelua noiden kalentereiden kuvituksiin, kun joka vuosi on sama kuva. Ei ole kovin montaa vuotta, kun vielä myytiin kahdella eri kuvalla näitä kalentereita Prismassa. Aloinkin googlettelemaan tuota kalenterin kuvaa, jonka Renaissancefire mainitsi ja taisin jopa löytää sen hakusanalla 'chocolate christmas calender' ja minusta sieltä hakutuloksista löytyi muutama muukin tuttu kalenterin kuva.

Tässä vielä linkki:
Scrollatkaa sivua hieman alaspäin, jos ei näy heti sivun alkupäässä, niin näkyy se kuva, jota luulen teidän tarkoittavan :see:

Avatar
Klementiini
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 100
Liittynyt: 04 Marras 2013, 11:43

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Klementiini » 14 Loka 2018, 08:30

Joo mä muistan kans että on ollut muutamilla eri kuvilla noita perinteisiä suklaakalentereita. Semmoinen on pakko ostaa kyllä joka vuosi.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 04 Marras 2018, 14:22

Joulukalenterit ovat ihan kerralla tupsahtaneet ainakin meidän Prismaan. Nyt oli ihan kivan oloisia paperikalenteritakin myynnissä, mutta tosi tyyriillä hinnoilla. Kyllä tämän vuoden kalenterin hankin Tallipihalta. Suklaakalenteriesta taasen valkkaan sen halvimman version eli tuon mikä on samalla kuvalla joka vuonna Prismassa tai Tokmannilta vielä halvemman version jossa on peräti kaksi kuvavaihtoehtoa. tapanani on suklaakalenteri hankkia ihan marraskuun viimeisinä päivinä, ettei suklaanhimo käy liian suureksi.

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 10 Marras 2018, 17:07

Lapsille hankin eilen lelukalenterit. Pojat ottivat Lego Star Wars -kalenterin ja Hot Wheels -kalenterin, tyttö 2,5 v Ryhmä Hau -kalenterin. Vielä olen luvannut suklaa- tai karkkikalenterit ostaa. Ja pitäähän sitä itselleenkin joku saada. :see:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa