Joulun paras hetki?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Joulun paras hetki?

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 12 Marras 2015, 21:36

Parhaita hetkiä on paljon!!

Esim. ensimmäisen adventin kirkko, ja tietysti ed. iltana/yönä jouluradion aukeaminen. :laav:
Aaton aaton ilta, kun kiire alkaa vähentyä ja kaikki on valmista jouluun. Riippuen tietysti ollaanko kotona vai mummulassa (vanhempieni luona). Vanhempien luona aattoaamu on aina tunnelmallinen, koristellaan kuusi yms. ja illalla joulusaunan jälkeen lahjojen jakaminen ja rentoutuminen. Jouluyö kun ei ole kiire minnekään, saa vain olla ja nauttia joulusta.

Avatar
Kiisa
Tonttu
Tonttu
Viestit: 161
Liittynyt: 12 Syys 2013, 11:47

Re: Joulun paras hetki?

Viesti Kirjoittaja Kiisa » 20 Marras 2015, 09:25

Hirveän vaikea sanoa juuri sitä parasta hetkeä, mutta kyllä yksi parhaista on se, kun aatonaattoiltana on kaikki valmista ja saa istahtaa tv:n eteen ensimmäisen kinkkuvoileivän ja viinilasillisen kera.
Toinen on oikeastaan koko aatto, se ihana seesteinen hetki aamulla, kun on hämyisää, kuusi loistaa ja kynttilät palaa, taustalla joululaulut radiosta tai Joulupukin kuumalinja. Myös se hetki on aina täynnä tunnelmaa, kun odotetaan pukkia ja lapset meinaa mennä ihan sekaisin jännityksestä. Muistan itse, miltä se aina tuntui.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulun paras hetki?

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 24 Marras 2015, 12:10

Ihan mahdotonta valita yksittäistä suosikkihetkeä.

Kaikki valmistelut on ihania hetkiä. Varsinkin nyt kun järjestän avomieheni kanssa pientä tunnelmaa koristeilla sun muilla. Lähdemme kuintekin sitten molemmat omille porukoillemme joulunviettoon. Yksi ihania hetkiä onkin mennä junalla 5 tuntia etelästä pohjoseen aj nähdä ikkunapaikalta sitä lumen määrää kun se vaan kasvaa ja kasvaa. Junassa on myös oiva hetki lukea talvikirjoja tai katsoa läppäriltä jouluisia elokuvia /sarjoja.

Kotona ihana hetki on laittaa kuusi pystyyn. Kun siihen laittaa ensimmäiset koristeet ja olohuoneeseen jouluvalot, se on ihanaa. :kynde:

Ystävien kanssa pidetään jonain päivänä ennen joulua yhteiset pienet juhlat, joissa maistellaan jouluherkkuja ja katsotaan yhdessä joku jouluinen elokuva. Se on kanssa todella tunnelmallista. yleensä vietetään ne ystäväni luona, joka asuu hautausmaan lähettyvillä jasamalla reissulla vien isän haudalle kynttilän. Vielä kun olisi vähän liukasilma niin pääsisi sinne potkurilla menemään.

Itse koko aatto on yksi ihana hetki; aamulla kun syö joululimppua ja kuumaa kakaota aamupalaksi samalla kun katsoo Joulupukin kuumaa linjaa ja lukee Kunnaksen Suomalaista tonttukirjaa. Se on yksi ihan parhaista hetkistä.

Aattona siskon kanssa yhdessä katsomamme viimeinen jakso The joulukalneterista on minulle aina tärkeä. Se viimeinen jakso alottaa itselläni pienen riehakoinni ja oikein hypetyksen ja tajunnan, että nyt on Jouluaatto.

Joulusauna on kanssa yksi tärkeimpiä hetkiä. Välillä saunon yksin, välillä äitin kanssa. Jouluna ehkä mieluummin teen sen yksin ja rauhoitun jouluisten ajatusteni kanssa. Jos oikeinvilliinnytn niin käyn takapihalla vähän lumessa kierimässä.

Kaikkein huippuhetki on varmasti se lahjojen avaus Samu Sirkan Joulutervehdystä katsoessa ja se jatkuu aina jouluyöhön asti. :jees:

kanelikahvi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:27

Re: Joulun paras hetki?

Viesti Kirjoittaja kanelikahvi » 03 Joulu 2015, 19:43

Kai se jouluaattoaamuun herääminen on. Rakastan kyllä myös joulupäivän aamua.

Jouluaattoaamuna herään aina järjettömän aikaisin, intoa täynnä kuin ilmapallo. Vaikka olisin mennyt nukkumaan kuinka myöhään :lol:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulun paras hetki?

Viesti Kirjoittaja Katikki » 21 Joulu 2015, 12:41

Joulun paras hetki EI ole just tällä hetkellä. :roll: Koti näyttää kaikkea muuta kuin jouluiselta! Pölynimuri keskellä lattiaa, pöytäliinat ja lakanat ja pyyhkeet läjässä ikkunapenkillä, pakkaustarvikkeet levällään ruokapöydällä, eilen imuroidulla lattialla rahisee hiekka ja koirankarvat kerääntyy villakoiriksi nurkkiin... Tuleeko tästä IKINÄ valmista???!!! :slam: Ääh, ja stressiä pitäis välttää... Oikeasti mitään hirveän työlästä ei ole tekemättä, mutta nyt on juuri se "kuollut hetki" johon äidin kanssa otettiin pienet napanterit... Pitäisköhän käydä baarikaapilla? :lol:

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Joulun paras hetki?

Viesti Kirjoittaja Omppu » 21 Joulu 2015, 15:45

Minä taidan omalla tavallaan pitää näistä joulun ajan tissutteluhetkistä :see: . Katikin tapaan minä en naukkaile itse, vaan tissuttelija on meidän kuopus. Minä yleensä pötkötän sängyssä, kun neiti imee kainalossa tissumaitoa. Voin vain miettiä, mitä on saatu aikaan ja huokaista hetken, kunnes taas on tartuttava toimeen.

tallilyhty
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Syys 2017, 14:18

Re: Joulun paras hetki?

Viesti Kirjoittaja tallilyhty » 24 Syys 2017, 18:51

Minulle parasta on koko syksyn jatkuva joulun odotus ja suunnittelu. Se vaan on jatkuvasti mielessä ja saa minut hyvälle tuulelle.

Jouluaatossa parasta on puolenpäivän aikoihin alkava hetki, kun siskoni ja isäni lähtevät haudoille ja minä jään äidin kanssa kotiin kattamaan ja valmistamaan viimeisiä ruokia. Tuolloin pystyn aamupäivän hälinän jälkeen jotenkin rauhoittumaan ja asennoitumaan juhlan tuntuun, laittamaan pöydän ja illan koristelut, kynttilät ynnä muut loppusilaukset rauhassa valmiiksi. Toinen paras hetki on upea joulupöytä ja ateriointi, kun koko perhe on yhdessä ja nautiskelee ihania suosikkiruokia ja samppanjaa.

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulun paras hetki?

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 28 Loka 2018, 19:33

Vaikea sanoa yksi joulun paras hetki, joten tässä top 5 kronologisessa järjestyksessä:

1. Kun työt on viimein hoidettu siihen malliin, että voi hyvillä mielin lyödä hanskat tiskiin ja lähteä joulun viettoon.
2. Aatonaattoilta, kun kaikki on suunnilleen valmiina aattoa varten. Kynttilät palavat, kuusi koristeineen kimmeltää kauniisti, lapset ovat viimein nukahtaneet ja miehen kanssa nautitaan tunnelmallisessa kodissa glögiä tai vaikkapas lasilliset kuohuvaa.
3. Aattoaamun hämyssä riisipuuron laittaminen uuniin ja Joulupukin kuumalinja.
4. Lasten riemu joululahjoista.
5. Aattoillan tunnelmointi miehen kanssa kaksin.

tallilyhty
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Syys 2017, 14:18

Re: Joulun paras hetki?

Viesti Kirjoittaja tallilyhty » 29 Loka 2018, 14:16

Olen tähän jo vastannut, mutta muistin vielä kuinka ihana on aaton iltapäivänä jossakin kolmen-neljän maissa ulos hetkeksi laskeutuva ”sininen hetki” - ei siis vielä pimeys vaan auringonlaskun viime hetket. Se on vaan niin kaunista, etenkin jos ulkona on lunta.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulun paras hetki?

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 29 Loka 2018, 21:46

tallilyhty kirjoitti:
29 Loka 2018, 14:16
Olen tähän jo vastannut, mutta muistin vielä kuinka ihana on aaton iltapäivänä jossakin kolmen-neljän maissa ulos hetkeksi laskeutuva ”sininen hetki” - ei siis vielä pimeys vaan auringonlaskun viime hetket. Se on vaan niin kaunista, etenkin jos ulkona on lunta.
Oih, samaan yhdyn minäkin. tuossa hetkessä on sitä jotain :laav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa